Ειδήσεις

Ζητούν την ακύρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Καλλιθέας

Ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου προσέφυγαν χθες 13 κάτοικοι του πρώην Δήμου Καλλιθέας για την ακύρωση της από 23 Ιουνίου 2014 απόφασης της Γενικής Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, με την οποία εγκρίθηκε ως δήθεν νόμιμη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου για τη σύνταξη του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Καλλιθέας
Στην επιτροπή του άρθρου 152 προσέφυγαν συγκεκριμένα οι κ.κ. Εμμανουήλ Παρπέρης του Βασιλείου, Φώτης Παρπέρης του Βασιλείου, Ευαγγελία Παρπέρη του Βασιλείου, Μαριέττα Ζαγοριανού του Μιχαήλ, Εμμανουήλ Ζαγοριανός του Μιχαήλ, Χρυσή συζ. Δημητρίου Ντέλλη, το γένος Εμμ. Ζαγοριανού, Βασιλεία συζ. Γεωργίου Μάγου, το γένος Εμμ. Ζαγοριανού, Σεβαστή συζ. Εμμανουήλ Κρανίδη, το γένος Ιωάννη Γεωργαλλή, Τριανταφυλλιά Αρφαρά του Βασιλείου, Φιλήμονας Αρφαράς του Ιωάννη, Εμμανουήλ Συμιακός του Σταματίου, Σωτηρούλα συζ. Εμμανουήλ Συμιακού, το γένος Π. Κουρούνα και Στέργος Λεβέντης του Μιχαήλ.
Οι ανωτέρω τυγχάνουν ιδιοκτήτες ακινήτων στις Πηγές Καλλιθέας. Όλα τα ακίνητα τους, σύμφωνα με την κείμενη πολεοδομική νομοθεσία είναι άρτια και οικοδομήσιμα, και σε κανένα από αυτά δεν έχουν θεσπισθεί έως και σήμερα χρήσεις γης, που να θέτουν περιορισμούς και απαγορεύσεις δόμησης για ορισμένες χρήσεις.
Το δημοτικό συμβούλιο του πρώην Δήμου Καλλιθέας, κατά την συνεδρίαση του της 3 Αυγούστου 2010 έλαβε κατά πλειοψηφία την υπ΄ αριθμόν 148/3-8-2010 απόφαση του, με την οποία αποφασίσθηκε η έγκριση της Β1 Φάσης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Καλλιθέας Ρόδου (Ν.2508/1997), σύμφωνα με το οποίο τα ακίνητα τους υπάγονται στην ζώνη Ζ1 – Περιοχή Ειδικής Προστασίας, στην οποία μπορούν να αναπτυχθούν χρήσεις για αγροτουριστικές μονάδες, κατασκηνώσεις, χώρους φυσικής αγωγής, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώροι αναψυχής, ενώ το ακίνητο του δέκατου τρίτου υπάγεται εντός της ζώνης Ζ4 ως περιοχή προστασίας της γεωργικής γης με την δυνατότητα εγκατάστασης μόνο κτηνοτροφικών μονάδων, στην οποία περιοχή οι επιτρεπόμενες χρήσεις είναι γεωργικές αποθήκες, υδατοδεξαμενές, θερμοκήπια, πτηνοτροφικές και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και παράλληλα ορίζεται το ελάχιστο όριο κατάτμησης σε 8 στρέμματα.
Μετά από προσφυγή τους ακυρώθηκε η ως άνω απόφαση. Η αρμόδια επιτροπή, δέχθηκε μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Στην προκειμένη περίπτωση και από τα στοιχεία του φακέλου το ΓΠΣ Δήμου Καλλιθέας εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο, χωρίς να έχει εξασφαλισθεί με οποιονδήποτε τρόπο η συμμετοχή των ενδιαφερομένων πολιτών στη διαδικασία κατά παράβαση των διατάξεων που αναφέρονται παραπάνω, οι οποίοι και ενημερώθηκαν εκ των υστέρων και χωρίς να έχουν προσκληθεί γενικώς ή ειδικώς οι φορείς και οι πολίτες της περιοχής»
Μετά την ενοποίηση του πρώην Δήμου Καλλιθέας με το Δήμο Ρόδου σύμφωνα με το νόμο Καλλικράτη, ο νέος Δήμος Ρόδου, χωρίς να κινήσει τις διαδικασίες που ορίζει η νομοθεσία για διαβούλευση και συμμετοχή των ενδιαφερομένων πολιτών στην διαδικασία, κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού του συμβουλίου της 15ης Απριλίου 2014, με την αριθμόν 338/2014 απόφαση του ψήφισε κατά πλειοψηφία και ενέκρινε την ίδια φάση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου (ΓΠΣ) του πρώην Δήμου Καλλιθέας η οποία είχε προηγουμένως εγκριθεί με την απόφαση του Δήμου Καλλιθέας, η οποία στη συνέχεια ακυρώθηκε με την με αριθμό 39/2010 απόφαση της επιτροπής ακριβώς για το λόγο της μη τήρησης των διατυπώσεων της διαβούλευσης.
Ως αποτέλεσμα του ψηφισθέντος ΓΠΣ, τα ανωτέρω ακίνητα τους, καθίστανται μη οικοδομήσιμα για τις χρήσεις που προβλέπει μέχρι σήμερα η κείμενη νομοθεσία για την εκτός σχεδίου δόμηση και επομένως χάνουν κατά ποσοστό τουλάχιστον 90% από την σημερινή εμπορική του αξία.
Υποστηρίζουν ότι κατά παράβαση νόμου, ενεκρίθη, το ΓΠΣ Δήμου Καλλιθέας από το δημοτικό συμβούλιο, χωρίς να έχει εξασφαλισθεί καθ΄ οιονδήποτε τρόπο η συμμετοχή των ενδιαφερομένων πολιτών στην οικεία διαδικασία, οι οποίοι και ενημερώθηκαν εκ των υστέρων και χωρίς να έχουν προς τούτο προσκληθεί γενικώς ή ειδικώς οι φορείς και οι πολίτες της περιοχής, αλλά ούτε και ζητήθηκε και ελήφθη υπ΄ όψη η γνώμη των αρμοδίων νομαρχιακών ή περιφερειακών υπηρεσιών, για την κατάρτιση και εκπόνηση του ΓΠΣ.
Διατείνονται ακόμη ότι τα αιρετά μέλη του δημοτικού συμβουλίου του πρώην Δήμου Καλλιθέας αρχικά και του Δήμου Ρόδου στη συνέχεια κλήθηκαν να επωμισθούν το έργο της σύνταξης και ψήφισης του ΓΠΣ ολοκλήρου του Δήμου Καλλιθέας, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα και σχέση με την δαιδαλώδη πολεοδομική νομοθεσία, αλλά αντίθετα εντός ολίγων ωρών διάρκειας της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου οδηγήθηκαν στην ψήφιση του, χωρίς να συναισθάνονται τις συνέπειες ενός τέτοιου σχεδίου και χωρίς προηγουμένως να έχουν ενημερωθεί και καταρτισθεί καταλλήλως για τις πολεοδομικές διατάξεις, δεδομένου μάλιστα ότι κανείς εξ΄ αυτών δεν έχει πολεοδομικές γνώσεις.
Επισημαίνουν ακόμη ότι δεν είχε προηγηθεί η απαιτούμενη από το νόμο δημοσίευση στο ΦΕΚ σχετικής απόφασης του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, με την οποία να προσδιορίζει τα όρια της περιοχής του ΓΠΣ του Δήμου Καλλιθέας προκειμένου στη συνέχεια να εκπονηθεί και ψηφισθεί ένα τέτοιο σχέδιο.
Τονίζουν ακόμη ότι η απόφαση αυτή είναι καταστρεπτική για την ανάπτυξη και προοπτική αρκετών περιοχών της Δημοτικής Κοινότητας Κοσκινού και σχεδόν του συνόλου των περιοχών των Δημοτικών Κοινοτήτων Καλυθιών και Ψίνθου, αφού εν τοις πράγμασιν απαγορεύει την δόμηση στις εκτός σχεδίου περιοχές με τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς που θέτει με τις χρήσεις γης, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να χωροθετεί περιοχή 30.000 στρεμμάτων για την εγκατάσταση κτηνοτροφικών μονάδων, εντός του πρώην Δήμου Καλλιθέας, ο οποίος είναι ο πλέον τουριστικός Δήμος της Ελλάδος και με μηδενική σχεδόν κτηνοτροφική δραστηριότητα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου