Ειδήσεις

Δίνεται σήμερα σε χρήση η γέφυρα στ’ Αφάντου

Την ικανοποίησή του εξέφρασε χτες, σε συνέντευξη Τύπου ο κ. Σάκης Στάγκας, ειδικός συνεργάτης σε τεχνικά θέματα του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, για μια σειρά από θέματα τεχνικών έργων, όπως η ολοκλήρωση της γέφυρας Αφάντου.
«Όσον αφορά τα θέματα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου –στην ενότητα της Δωδεκανήσου- είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, πως ολοκληρώνεται η γέφυρα Αφάντου η οποία θα δοθεί στην κυκλοφορία την Παρασκευή το πρωί (σήμερα). Η γέφυρα ξεκίνησε να κατεδαφίζεται τον Μάρτιο του 2017 μετά τον χαρακτηρισμό της ως ετοιμόρροπης εδώ και 12 περίπου χρόνια, έχοντας προϋπολογισμό της τάξης των 2εκ ευρώ.
Μέσα σε 14 μήνες περίπου, παραδόθηκε το κάτω διάζωμα που αφορά την Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου και τώρα παραδίδεται το πάνω διάζωμα που ενώνει την περιοχή Αφάντου με την παραλία. Είναι ένα έργο υψηλών προδιαγραφών που αποτελεί πρότυπο από κατασκευαστικής άποψης για τα νησιά μας. έχει μήκος πάνω από 100 μέτρα, βάθος πάνω από 34 μέτρα, με 450 τόνους σίδερο, 50 τόνους χάλυβα και 14 νταλίκες που χρειάστηκαν για τις εργασίες. Το προηγούμενο διήμερο, ολοκληρώθηκε το θέμα με τις ασφαλτοστρώσεις των παρακείμενων πεζοδρομίων πάνω από την γέφυρα ενώ τοποθετήθηκαν και τα στηθαία ασφαλείας (εσωτερικά και εξωτερικά) καθώς και η διαγράμμιση», ανακοίνωσε ο κ. Στάγκας.

Άλλα έργα – Στηθαία ασφαλείας και διαγραμμίσεις
Ο κ. Στάγκας, αναφέρθηκε σε δύο ακόμη μεγάλα έργα που δημοπρατήθηκαν από την ΠΝΑΙ που αφορούν στηθαία ασφαλείας, ασφαλτοστρώσεις και άλλες παρεμβάσεις επί της Ε.Ο. Ρόδου Λίνδου και από το αεροδρόμιο προς το Τσαΐρι –το πρώτο προϋπολογισμού δαπάνης 1 εκ. ευρώ και το δεύτερο προϋπολογισμού δαπάνης 700.000 ευρώ: «Ήδη παρελάβαμε τα πρώτα στηθαία που θα τοποθετηθούν και θα αυξήσουν το θέμα της οδικής ασφάλειας. Θα ξεκινήσουμε από τα Κολύμπια και θα προχωρήσουν οι εργασίες ενώ στηθαία θα τοποθετηθούν και στην είσοδο Αρχαγγέλου».
Είπε ακόμη, ότι ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες με το θέμα των διαγραμμίσεων στο οδικό δίκτυο –τόσο στην Ρόδο, όσο και στα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου. «Έχουμε ήδη το τεχνικό πρόγραμμα, την δέσμευση πιστώσεων, τους όρους δημοπράτησης και αρχές Αυγούστου αναμένεται να βγουν στον ‘αέρα’ έξι διαγωνισμοί, ταυτόχρονα. Για την Ρόδο προβλέπονται 600χλμ με προϋπολογισμό 2.350.000 ευρώ, για την Κάρπαθο 380.000 ευρώ, για την Κω 310.000 ευρώ, για την Κάλυμνο 150.000 ευρώ, για την Λέρο 80.000 ευρώ, και στα υπόλοιπα νησιά της περιοχής, όπου δηλαδή υπάρχει επαρχιακό δίκτυο.
Το σύνολο της παρέμβασης ανέρχεται στα 3.600.000 ευρώ και αποτελεί ένα τεράστιο έργο που αγγίζει τα 100χλμ. Οπουδήποτε υπάρχει διάβαση θα χρησιμοποιηθεί τύπος θερμοπλαστικού ή ψυχροπλαστικού (σύμφωνα με τις προδιαγραφές για να μπορεί να αντέξει στον χρόνο κοντά στα 5 χρόνια). Ευελπιστούμε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαγωνισμοί» όπως είπε.
Επιπλέον, ο κ. Στάγκας μίλησε για τις Δημοτικές Κοινότητες Λινδίων και Νότιας Ρόδου όπου θα γίνει διαγωνισμός, ύψους 1,8εκ. ευρώ με ασφαλτοστρώσεις και εργασίες: «Εκτιμώ πως μαζί με τα υπόλοιπα έργα το κομμάτι που αφορά το Πρασονήσι – Βρουλιά (αρχαιολογικός χώρος) και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση της τάξης των 200.000 ευρώ –εφόσον υπάρχει ήδη ο ανάδοχος. Για την περιοχή Άγιος Θωμάς – Μεσσαναγρός το έργο θα είναι της τάξης των 100.000 ευρώ ενώ για τον φωτισμό στους πρόποδες Φιλερήμου, θα ολοκληρωθεί».
Σημειώνεται πως το μεγάλο έργο της τάξης των 6,5εκ. ευρώ που αφορά την αντικατάσταση, συμπλήρωση στο δίκτυο μαζί με κάποιες πεζοδρομήσεις από τις περιοχές: Ρόδος – Λίνδος – Πυλώνα – Λάρδος – Παραλιακή Καλλιθέας – Τσαΐρι – Αεροδρόμιο και από τα Κρητικά μέχρι Καλαβάρδα, θα συζητηθεί στην προσεχή Οικονομική Επιτροπή.
Όπως υπογράμμισε ο ειδικός συνεργάτης σε τεχνικά θέματα του περιφερειάρχη, το πρόγραμμα μόνον για το νησί της Ρόδου περιλαμβάνει έργα της τάξης των 22εκ. ευρώ (για το επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο): «Σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου, έχουμε προβεί μέσω προγραμματικών ή διαβαθμιδικών συμβάσεων τόσο στις Κυκλάδες όσο και στα Δωδεκάνησα, σε έργα όπως αποκατάσταση σχολικών κτηρίων, μπορώ να πω ότι είναι σε εξέλιξη μια σειρά από διαγωνισμούς για αθλητικά έργα –από πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Το γήπεδο Σύμης προϋπολογισμού 584.000 ευρώ, ο χλοοτάπητας στους Λειψούς, ο ηλεκτροφωτισμός σε αθλητικούς χώρους στην Κάρπαθο ενώ στη Ρόδο τα αθλητικά έργα, όπως ο χλοοτάπητας και το γήπεδο στ Αφάντου προϋπολογισμού 260.000 ευρώ, το γήπεδο στον Έμπωνα, το γήπεδο καλαθοσφαίρισης στην Πυλώνα, ο ηλεκτροφωτισμός του γηπέδου Παστίδας, ο ηλεκτροφωτισμός του γηπέδου Φανών και Λάρδου και του γηπέδου στην Ιαλυσό».

Για το ζήτημα του νερού
Ο κ. Στάγκας, ανακοίνωσε ακόμη πως από σήμερα (Παρασκευή 20 Ιουλίου) οι παροχές νερού από το Φράγμα του Γαδουρά, θα είναι 1.200 κυβικά ωριαίως ή 29.000 κυβικά ημερησίως ενώ αναμένεται να ξεπεράσει η διάθεση νερού τα 30.000 κυβικά την ημέρα: «Δηλαδή θα δίνουμε γύρω στις 900.000 κυβικά τον μήνα στην πόλη της Ρόδου και σε μερικές ακόμη περιοχές που υδροδοτούνται. Το έργο λειτουργεί μέχρι σήμερα, χωρίς κανένα πρόβλημα» όπως είπε.
Η ΠΝΑΙ ωστόσο, για τις πέντε γεωτρήσεις που υπάρχουν στην περιοχή της Καλάθου των οποίων η σύμβαση για την τροφοδοσία των μικρών νησιών έληξε τέλος Ιουνίου, σε περίπτωση που παρουσιαστεί ανάγκη μπορούν να παίρνουν νερό από τον χώρο της κρουαζιέρας, δωρεάν:
«Αυτό απαιτεί συμβολαιογραφική πράξη και απόφαση του δ.σ. της ΔΕΥΑΡ.
Εμείς παραχωρήσαμε τις 5 αυτές γεωτρήσεις στην Κάλαθο, όπου με ένα δίκτυο μπορούν να δώσουν λύση στην Δ.Κ. Λινδίων. Δυστυχώς θα δοθούν όμως μόνον οι τρεις, αφού κάποιος έχει πάρει την αντλία από την μία γεώτρηση, η άλλη έχει υφάλμυρο νερό ενώ την πέμπτη την χρησιμοποιεί κάποιος ιδιώτης» είπε ο κ. Στάγκας, εκφράζοντας δυσαρέσκεια αφού η ΠΝΑΙ διαθέτει πέντε γεωτρήσεις και τελικά θα λειτουργήσουν μόνον οι…. δύο.
Σε ερώτηση εάν είναι γνωστός ο ιδιώτης και αν η ΠΝΑΙ έχει κάνει σχετική παρέμβαση απάντησε: «Τον έχουμε εντοπίσει και έχουμε δώσει σχετική εντολή στην ΔΕΥΑΡ, στην οποία έχουμε παραχωρήσει εδώ και έναν μήνα, να χρησιμοποιήσουν και την 4η και την 5η για να δώσει νερό στο σύνολο της περιοχής Λινδίων».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου