Επιβεβαιώνεται ότι η εξαγγελία του «μεταφορικού ισοδύναμου» της κυβέρνησης είναι για λίγους και δεν συνιστά καθολική εφαρμογή.

Όπως αναφέρει ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δραγασάκης, σε απάντησή του στην Ερώτηση του Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Κόνσολα, για το 2018 η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να διαθέσει μόνο 60 εκ. ευρώ, τα οποία, φυσικά, δεν επαρκούν για να υπάρξει πλήρης εφαρμογή και κάλυψη.

Είναι, επίσης ,χαρακτηριστικό ότι ο κ. Δραγασάκης στην απάντησή του δεν αναφέρεται στην Κάρπαθο, ούτε αναλαμβάνει κάποια δέσμευση για την ένταξή της στην πρώτη, έστω και περιορισμένη, πιλοτική εφαρμογή του μέτρου.

Και όλα αυτά ενώ η Κάρπαθος, αποτελεί ένα νησί που εξαρτάται απόλυτα από την μεταφορά πρώτων υλών και ειδών πρώτης ανάγκης, αλλά και με αυξημένο κόστος στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.

Ο Υπουργός δεν απαντά, επίσης, στο ερώτημα του κ. Κόνσολα για το αν υπάρχουν σχετικές αναλογιστικές μελέτες και βάση δεδομένων για το κόστος μεταφοράς αγαθών, πρώτων υλών, υπηρεσιών και προσώπων στα νησιά, αλλά και για τους πόρους που απαιτούνται για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.

Σε δήλωσή του, ο Μάνος Κόνσολας, επισημαίνει, σχολιάζοντας την απάντηση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης:

«Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση δεν συζητά πλήρη και καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, για τον πολύ απλό λόγο ότι δεν έχει τα λεφτά.

Επιδιώκει την περιορισμένη εφαρμογή του σε μικρά νησιά, σε  ελάχιστους δικαιούχους και περιορισμένες κατηγορίες.

Πρόκειται για προεκλογικού χαρακτήρα φιλοδώρημα για να αντιμετωπίσουν τις αντιδράσεις των νησιωτών για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.

Αυτοί που κατάργησαν τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά για να εισπράξουν 85 εκ. ευρώ, θέλουν να πιστέψουμε ότι θα δώσουν ένα πολλαπλάσιο ποσό για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.

Η διαφορά είναι ότι το «μεταφορικό ισοδύναμο» της κυβέρνησης είναι φιλοδώρημα, ενώ οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά, ήταν αναπτυξιακό πλεονέκτημα και εργαλείο».

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ