Ειδήσεις

Σοβαρές ελλείψεις παρουσιάζει το διεθνές αεροδρόμιο Ρόδου

  • Παρά τα τεράστια έσοδα
    δεν διατίθενται χρήματα ούτε
     και για τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες

«Eπιτακτική είναι η ανάγκη να εκσυγχρονιστούν τα συστήματα αεροναυτιλίας στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» και να  καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σε προσωπικό. Διαφορετικά, η  Ρόδος θα καταστεί  πολύ ακριβός προορισμός για τις αεροπορικές εταιρείες και οι οι επιπτώσεις στον τουρισμό θα είναι μεγάλες».
Αυτό δήλωσε  χθες,  μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος  του Τοπικού Συλλόγου Αεροναυτιλίας κ. Αντώνης Ελευθεριάδης και υπογράμμισε πως τα μηχανήματα  λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο και την συνεχή επαγρύπνιση των εργαζομένων.
«Το ραντάρ του αεροδρομίου εγκαταστάθηκε το 1999. Δεν έγινε ποτέ ουσιαστική αναβάθμισή του. Η παγκόσμια πρακτική είναι ότι τόσο σημαντικά συστήματα θα πρέπει να έχουν διάρκεια ζωής έως 12 έτη στη διάρκεια των οποίων να γίνονται ουσιαστικές παρεμβάσεις αναβάθμισης.
Το βασικό ραδιοβοήθημα ενόργανης προσέγγισης ακριβείας (ILS) του αερολιμένα τοποθετήθηκε το 1991 και χρήζει άμεσης αντικατάστασης σύμφωνα με τα έγγραφα του τμήματος ηλεκτρονικών που έχουν αποσταλεί εδώ και χρόνια στη διοίκηση. Παράλληλα δεν είναι επιχειρησιακό εδώ και περίπου 2 μήνες, λόγω μη πιστοποίησης του από αέρος, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς. Η υπηρεσία δεν έχει χρήματα για καύσιμα για να έρθει το ειδικό αεροσκάφος της ΜΠΜ.Το ίδιο συμβαίνει και με το δεύτερο βασικό ραδιοβοήθημα το T-VOR το οποίο λόγω παλαιότητας χρήζει και αυτό αντικατάστασης αφού και τα ανταλλακτικά για αποκατάσταση βλαβών δεν βρίσκονται πλέον εύκολα στην αγορά. Σε αυτά τα μηχανήματα βασίζονται οι ενόργανες διαδικασίες για την κυκλοφορία των αεροσκαφών στον αέρα», δήλωσε ο  πρόεδρος του Συλλόγου Αεροναυτιλίας κ. Αντώνης Ελευθεριάδης συνεπικουρούμενος από  τον Γενικό Γραμματέα κ. Μάνο Καλλιουδάκη.
Όπως τόνισε ο κ. Ελευθεριάδης,  το Νοέμβριο του 2013 στις καταστροφικές καταιγίδες που έπληξαν το νησί μας τα φώτα προσέγγισης ενός  διαδρόμου στην πίστα του αεροδρομίου  καταστράφηκαν σχεδόν ολοσχερώς.
«Το μόνο που έγινε από τότε ήταν να αποκατασταθεί η λειτουργία 500 μ περίπου από το σύνολο των 900μ. Τα φώτα προσέγγισης αποτελούν βασικό βοήθημα για την ενόργανη διαδικασία προσέγγισης (ακριβείας). Η υπηρεσία σε έγγραφο ερώτημα δεν έχει απαντήσει. Μία από τις τέσσερις  οθόνες ραντάρ είναι  εκτός λειτουργίας  επί σειράν ετών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και πιστώστεων. Επίσης εκτός λειτουργίας είναι και η  βασική οθόνη διαχείρισης αφής και σβέσης των φώτων διαδρόμου και πεδίου ελιγμών  επί σειράν ετών. Δεν λειτουργεί και το ειδικό μηχάνημα που μετράει την ολισθηρότητα του διαδρόμου. Οι  ειδικοί φάροι  δεν  λειτουργούν σε ορισμένες περιπτώσεις γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι λαμπτήρες. Γίνονται ακόμη παρεμβολές στις συχνότητες από ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Αυτά είναι κάποια εύκολα παραδείγματα υλικοτεχνικής υποδομής της αεροναυτιλίας που χρήζουν άμεσης και έγκυρης αντιμετώπισης. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι όχι απλά δεν χρησιμοποιούμε τεχνολογία αιχμής αλλά δουλεύουμε με μηχανήματα που αγοράσαμε δεκαετίες πριν», τόνισε ο κ. Ελευθεριάδης.
Όπως τόνισε πιο πέρα ο πρόεδρος του Τοπικού Συλλόγου Αεροναυτιλίας δημιουργούνται  περισσότερα προβλήματα και εξαιτίας των μετακινήσεων του προσωπικού.
«Λόγω απόσπασης ενός υπαλλήλου στο Καστελόριζο η υπηρεσία έμεινε με έξι άτομα  για την κάλυψη των αναγκών του αεροδρομίου επί 24ωρου βάσεως», τόνισε.
Ο κ. Ελευθεριάδης υπογράμμισε πως για να αναλάβει καθήκοντα ένα άτομο στη θέση του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας πρέπει να εκπαιδευθεί για πέντε χρόνια. Πολλά χρόνια εκπαίδευσης απαιτούνται και για τους κλάδους των ηλεκτρονικών και των τηλεπικοινωνιακών.
Αναφορά έκανε ο κ. Ελευθεριάδης στις  οδυνηρές επιπτώσεις που θα έχουν στον τουρισμό οι καθυστερήσεις στις πτήσεις.
«Οι καθυστερήσεις  είναι ο μεγαλύτερος  ανασταλτικός παράγοντας αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού. Κάθε λεπτό καθυστέρησης  κοστίζει 80 ευρώ. Καταλαβαίνουμε όλοι τη σημαντικότητα που έχει το στοιχείο αυτό για τη Ρόδο.Η υλικοτεχνική στέρηση  και η έλλειψη προσωπικού  θα φέρει εμπόδια στην τουριστική κίνηση και απώλεια εσόδων για τη χώρα. Ολες οι εταιρείες πληρώνουν τέλη διαδρομής. Τα συνολικά έσοδα το έτος 2014 ανήλθαν στο ποσό των 180 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς η κάθε χώρα έχει  υποχρέωση  να διαθέτει αυτά τα έσοδα  μόνο για επενδύσεις στην αεροναυτιλία Τα χρήματα αυτά έχουν  τη μορφή ανταποδοτικών τελών  και  επιστρέφονται από το Eurocontrol μόνο εφόσον δηλωθούν ως δαπάνες  για συγκεκριμένες επενδύσεις. Η πολιτεία  για πολλά χρόνια όχι μόνο δεν αξιοποιεί αυτή τη δυνατότητα αλλά με τη στάση της  οδηγεί σε  μείωση εσόδων. Ακόμη και σήμερα να προσληφθεί προσωπικό θα χρειαστούν πέντε χρόνια εκπαίδευσης για να αναλάβουν καθήκοντα. Η κίνηση για τη Ρόδο  θα παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 8% σε ετήσια βάση.  Με τις σημερινές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό  και εξοπλισμό  δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει σωστή εξυπηρέτηση χωρίς καθυστερήσεις», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης.
Όπως τόνισε ο κ. Ελευθεριάδης  όσες φορές επιχειρήθηκε περαιτέρω   αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο κάποια αεροσκάφη αναγκάστηκαν να τεθούν σε αναμονή στους διαδρόμους  με τις μηχανές σε λειτουργία γεγονός που  επιβάρυνε οικονομικά τις αεροπορικές εταιρείες. «Ήδη από την TUI  ζητήθηκε να δοθούν λύσεις. Η διοίκηση της εταιρείας υπολογίζει τις οικονομικές   ζημιές   από τις καθυστερήσεις», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης.
Σε ερώτηση αν όλα αυτά θα συμβάλουν ώστε να καταστεί μη ανταγωνιστική η Ρόδος  ο κ. Ελευθεριάδης δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα διαμορφώσουν διαφορετικά τα πακέτα τους.
«Η Ρόδος θα καταστεί ακριβός προορισμός  και θα υποδέχεται λιγότερους τουρίστες», τόνισε.
Ειδικά για το ζήτημα της ασφάλειας ο κ. Ελευθεριάδης τόνισε πως είναι αδιαπραγμάτευτο. «Δεν μπορούμε και δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να μειωθεί έστω και κατά ελάχιστο, το υψηλό επίπεδο της ασφάλειας που παρέχουμε.  Αυτό για μας είναι αδιαπραγμάτευτο. Καλούμε την πολιτεία να αναλάβει σήμερα τις ευθύνες της. Είναι ώρα για έργα και όχι ευχές».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Γιωργος    21.05.2015 04:37

    Απορω πως ενα νησι οπως η Ροδος που προσφερει τοσα δισεκατομμυρια σε κερδη και εισοδηματα στο Ελληνικο κρατος αφεινεται στο ελεος του Θεου σε οτι χρειαζεται για να διατηρηθει σωστα , ασε το να αναπτηχθη.
    Ειναι αδικο και φταινε οι πολιτικοι μας αντιπροσωποι που δεν απαιτουν μερος των εσοδων να παραμενουν στο νησι για εργα. Εχεται κοιταξη ποσες τριπες εχουν στους τοιχους τα κεντρικα μας δημοσια κτηρια στο μανδρακι. Εχεται δη ποσοι νεοι δρομοι ασφαλτοστρωθηκαν τα τελευταια 5 χρονια; Ακομη η οδος Ροδου Λινδος δεν τελέιωσε μετα απο 10 χρονια καθυστερησις . Περασατε απο το μικρο λιμανι στο μανδρακι να δητε πως βρωμαει ο παραλιακος δρομος. Καθησατε σε κανενα παγκακι για λιγο να αναπνευσεται δυσοσμια και των γονεων. Ασε τα σκουπιδια και τις βρωμιες στους δρομους
    Ποια; η Ροδος. Το καμαρι της Μεσογειου. Σημερα κατηντησε ενα ακομη κερδοφορο εργαλειο του κρατους στα αλλα τοσα για οσα χρονια αντεξη, μετα βλεπουμε. Ναι αλλα ετσι μπορει να σκεπτετε μονο οποιος βλεπει την Ροδο μονο για το κερδος, εμεις οι Ροδιτες ομως την εχουμε πατριδα μας και την αγαπαμε. Αυτοι που την βλεπουν για κερδος, μετα την Ροδο θα πανε αλλου. Εμεις που θα παμε;
    Ροδιτες μη ξεχνατε οτι αν δεν προσεξης το σπιτι σου θα πεση να σε πλακωσει ( καλα το παινεψης εξυπακουεται)

Σχολιασμός άρθρου