Ειδήσεις

Και νέα αναφορά για το ΚΤΕΟ Δωδ/σου από εκπαιδευτή υποψήφιων οδηγών

Και νέα αναφορά με την οποία καταγγέλλεται η τέλεση σοβαρών ποινικών αδικημάτων υπέβαλε ενώπιον της Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Ρόδου ο εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών κ. Νικόλαος Γαλανάκης, για να συσχετιστεί με τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί για τη διαχείριση φορτηγού οχήματος που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση οδηγών από το ΚΤΕΟ Δωδεκανήσου.
Η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου έχει ήδη ασκήσει ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος κατά παντός υπευθύνου του ΚΤΕΟ Δωδεκανήσου ενώ στα πλαίσια της διενεργούμενης έρευνας εξετάζεται η τυχόν τέλεση του αδικήματος της πλαστογραφίας των στοιχείων του συγκεκριμένου οχήματος.
Ο μηνυτής υποστηρίζει στη νέα αναφορά του ότι το συγκεκριμένο όχημα δεν συμπίπτει ούτε με τα στοιχεία που υπάρχουν στην Ολλανδική άδεια κυκλοφορίας του ούτε και με τα στοιχεία του απογραφικού της ΔΟΥ του 1993.
Ισχυρίζεται ότι είναι διαφορετικό όχημα από αυτό που εμφανίζεται στα ως άνω έγγραφα ενώ διατείνεται ότι έχουν πλαστογραφηθεί τα στοιχεία του.
Υποστηρίζει ακόμη ότι από τα ελαστικά που υπάρχουν στις πρώτες δύο άδειες κυκλοφορίας του οχήματος των ετών 2001 και 2002, αναγράφονται διαφορετικές διαστάσεις από εκείνα που χρησιμοποιεί σήμερα.
Καταγγέλλει ακόμη ότι το ημιρυμουλκούμενο που ταξινομήθηκε το 2001 σε νέο ρυμουλκό όχημα δεν ήταν το πραγματικό.
Μηχανολόγος μηχανικός που ορίστηκε ως πραγματογνώμονας και διενήργησε έρευνα στο υπό κρίση όχημα που χρησιμοποιούν σχολές οδηγών για την εκπαίδευση των μαθητών τους διαπίστωσε μεταξύ άλλων και τα εξής:
-Το αρθρωτό όχημα κατά τον έλεγχο δεν είχε εγκατεστημένο το σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (σύστημα ABS) στο ημιρυμουλκούμενο. Εκρινε ότι η μεταβίβαση της κυριότητας του οχήματος τον Αύγουστο του 2011 δεν μπορούσε να γίνει επειδή το όχημα δεν είχε εγκατεστημένο σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (σύστημα ABS).
-Το αρθρωτό όχημα κατά τον έλεγχο είχε μήκος 13,45 m αντί των 13,90 m που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας. Εκτιμήθηκε ότι ταξινομήθηκε με μήκος 13.90 m και στη συνέχεια, με την μετατόπιση της πλάκας επικαθήσεως που βρίσκεται στον ελκυστήρα και χρησιμεύει για την ζεύξη με το επικαθήμενο έκανε εξετάσεις στους υποψήφιους οδηγούς με μήκος 13,45 m. Όταν το όχημα υφίσταται οποιαδήποτε μεταβολή των τεχνικών χαρακτηριστικών του θα πρέπει να τροποποιείται η άδεια κυκλοφορίας του κάτι που δεν έγινε.
-Το πλάτος του ημιρυμουλκουμενου είναι 2,36 m ενώ όταν εισήλθε στην Ελλάδα είχε πλάτος 2,20 m. Υπόψη ότι το όχημα εκτελωνίσθηκε μεταχειρισμένο με την Ολλανδική άδεια στο Τελωνείο Ρόδου το έτος 1992 με πλάτος 2,20 m. Δεν αποδεικνύεται όμως, ότι το υπό εξέταση επικαθήμενο είναι το ίδιο με αυτό που αναφέρεται στην άδεια κυκλοφορίας.
-Από μέτρηση που έγινε στο όχημα βρέθηκε ότι ο πείρος ζεύξης του επικαθήμενου απέχει απόσταση από το πίσω άκρο του οχήματος ίση με 8,90 m. Στην Ολλανδική άδεια η απόσταση αυτή είναι αναφέρεται ίση με 11,14 m.
Οι διαμήκεις δοκοί του πλαισίου του επικαθήμενου είναι κομμένοι και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αλλαγή του μήκους που το επικαθήμενο είχε στο εργοστάσιο κατασκευής (με την προϋπόθεση ότι το επικαθήμενο είναι το ίδιο με αυτό που αναφέρεται στην άδεια κυκλοφορίας)!
Το επικαθήμενο ταξινομήθηκε το έτος 2001 (δεύτερη ταξινόμηση, η πρώτη έγινε το έτος 1993) με τους δοκούς κομμένους το οποίο έπρεπε να επισημανθεί και να διερευνηθεί κατά την ταξινόμηση κάτι που δεν έγινε (το κόψιμο των δοκών επιφέρει την αλλοίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του οχήματος).
-Οι δύο διαμήκεις δοκοί του πλαισίου στο μπροστινό άκρο τους και σε μήκος περίπου 40cm έχουν διαβρωθεί. Επίσης, οι εγκάρσιοι δοκοί έχουν διαβρωθεί. Η διάβρωση στους δοκούς επηρεάζει την οδική ασφάλεια του οχήματος.
-Ο αριθμός πλαισίου του οχήματος δεν βρέθηκε.
-Το όχημα έξι μήνες μετά την εφαρμογή της ΥΑ 47919/5195/26-08-2003 δεν προσαρμόσθηκε στην απαίτηση για κλειστό αμάξωμα δηλαδή δεν ενημερώθηκε η άδεια κυκλοφορίας (σε όλες τις άδειες κυκλοφορίας το αμάξωμα αναφέρεται ανοικτό) και η διασκευή από ανοικτό σε κλειστό όχημα με την τοποθέτηση τέντας έγινε χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία που προβλέπεται από τον Ν. 1573/1985, επομένως, το όχημα μετά τις 30-03-2004 δεν μπορούσε να χρησιμοποιείται ως εκπαιδευτικό.
– Ο αριθμός πλαισίου δεν ανευρέθη κατά την ταξινόμηση του οχήματος το έτος 2001 και αντί αυτού κτυπήθηκε νέος αριθμός ασφαλείας
-Στη δεξιά διαμήκη δοκό υπήρξε παρέμβαση αλλοίωσης.
-Το επικαθήμενο όχημα έχει ελαστικά που μπορούν να φορτίζονται μέχρι 6.880kg και είναι διαφορετικά από εκείνα που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας.
-Κατά τον έλεγχο του επικαθήμενου οχήματος βρέθηκε να έχει τις δύο διαμήκεις δοκούς κομμένους. Η διασκευή αυτή θεωρείται σοβαρή έλλειψη.
-Στις ανεπίτρεπτες τροποποιήσεις ή αλλαγές εντάσσεται η τροποποίηση των διαστάσεων του επικαθήμενου. Η ανεπίτρεπτη τροποποίηση του αμαξώματος (επικαθήμενου) θεωρείται σοβαρή έλλειψη. Η έλλειψη αυτή δεν εντοπίσθηκε στο ΚΤΕΟ με το σκεπτικό ότι το συνολικό μήκος του αρθρωτού οχήματος ήταν το ίδιο με εκείνο της άδειας κυκλοφορίας. Η έκδοση της άδειας κυκλοφορίας εκδόθηκε χωρίς ο υπάλληλος που έκανε την ταξινόμηση να λάβει υπόψιν του την μείωση του μήκους του επικαθήμενου σε σχέση με εκείνο που αναφέρεται στην Ολλανδική άδεια κυκλοφορίας.
-Στο όχημα εντοπίστηκε σοβαρή διάβρωση στις διαμήκεις και εγκάρσιες δοκούς του πλαισίου. Η διάβρωση στο πλαίσιο θεωρείται σοβαρή η επικίνδυνη έλλειψη (είναι στην κρίση του ελεγκτή) και πρέπει να επισημαίνεται στο ΚΤΕΟ όταν εντοπισθεί.
-Βρέθηκε ελαττωματικός ή ακατάλληλος εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα).
-Διαπιστώθηκε ότι οι διαστάσεις και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών δεν είναι τα προβλεπόμενα για το επικαθήμενο όχημα ή τα ισοδύναμά τους.
Σημειώνεται ότι το όχημα περνούσε, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ΚΤΕΟ χωρίς να διαπιστωθεί καμία παράλειψη και χωρίς να γίνει καμία παρατήρηση.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου