Ρεπορτάζ

Δεν επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες κατά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου

Στην Αντεισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Μαρία Σοφία Βαϊτση επέστρεψε η προκαταρκτική δικογραφία που σχηματίστηκε για τη διαπίστωση τυχόν τελέσεως των αδικημάτων της κακουργηματικής απιστίας στην υπηρεσία, κατ΄ εξακολούθηση, εις βάρος νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και συγκεκριμένα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και της παράβασης καθήκοντος, με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών δημοσίου χρήματος, μετά από εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, σε συνέχεια μηνυτήριας αναφοράς του κ. Γεωργίου – Σαράντη Σπανού, ιδιοκτήτη της ναυτιλιακής εταιρείας «Δωδεκάνησος Ναυτιλιακή».

Η μηνυτήρια αναφορά του κ. Σπανού απευθύνεται κατά παντός υπευθύνου, συνενόχου, αυτουργού, συναυτουργού, ηθικού αυτουργού και αποσκοπεί, όπως αναφέρεται εισαγωγικά στο κείμενο, «να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία, που αφορά στη βεβαίωση και είσπραξη των λιμενικών τελών και φόρων, που συστηματικά διαφεύγουν από τον φορέα διαχείρισης του λιμένα Ρόδου, ήτοι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο – Νότιας Δωδεκανήσου, το οποίο αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τη μέχρι τώρα έρευνα που διενεργήθηκε, μετά και από έκθεση του ΣΔΟΕ από την οποία διαπιστώθηκε ότι δεν διαπράχθηκε το αδίκημα της φοροδιαφυγής από τους αρμοδίους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (διαπιστώθηκαν πράξεις φοροδιαφυγής από 5 πλοιοκτήτες), δεν επιβεβαιώνονται τα καταγγελλόμενα.

Σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά μολονότι το Π.Δ. 195/2005 και ο νόμος 3622 περιλαμβάνουν απολύτως σαφείς διατάξεις με τις οποίες καθορίζονται το ύψος του ανταποδοτικού τέλους χρήσεως του λιμένα τόσο για τους διεθνείς πλόες (Ρόδος – Τουρκία και αντιστρόφως), όσο και για τις μονοήμερες κρουαζιέρες από επιβατηγά – τουριστικά πλοία, όπως και οι διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξής του, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου δια των υπευθύνων οργάνων του, συνέχισε να λαμβάνει παράνομες αποφάσεις σε βάρος των νομίμων δικαιωμάτων του.

Συγκεκριμένα στις 28 Δεκεμβρίου 2007, φέρεται, αγνοώντας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο να αποφάσισε, να επιβάλει “ειδικό πάγιο τέλος” για επιβάτες που διακινούνται από τον Λιμένα Ρόδου σε τρίτες χώρες 5 ευρώ ανά επιβάτη και σ’ αυτούς που αφικνούνται από τρίτες χώρες (Τουρκία) 1 ευρώ ανά επιβάτη, “με αποκλειστικό σκοπό την βελτίωση των υποδομών”.

Ωστόσο, όπως κατήγγειλε ο κ. Σπανός, η ανωτέρω απόφαση του Δ.Λ.Τ.-Ν.Δ. ουδέποτε εφαρμόστηκε, καθότι παράνομη, όπως κρίθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο πλαίσιο της ελληνοτουρκικής συμφωνίας για την σύνδεση των ελληνικών νησιών του Αιγαίου με την Τουρκία από ελληνικά και τουρκικά πλοία.

Σε ό,τι αφορά τους διεθνείς δρομολογιακούς πλόες από Ρόδο προς Τουρκία και αντιστρόφως η μη εφαρμογή των νόμων για το λιμενικό τέλος συνεπάγεται, στην πενταετία 2008-2012, απώλεια σημαντικών εσόδων για το Λιμενικό Ταμείο, τα οποία ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Βάσει των στοιχείων που τηρεί η Υπηρεσία Ελέγχου Διαβατηρίων του Λιμένα Ρόδου, η οποία και αποτελεί τη μόνη αξιόπιστη πηγή ως προς την επιβατική κίνηση μεταξύ Ρόδου και Τουρκίας, στο διάστημα της πενταετίας 2008-2012 διακινήθηκαν από την Τουρκία προς τη Ρόδο αθροιστικά 568.755 επιβάτες και από τη Ρόδο προς την Τουρκία 568.572 επιβάτες.

Αυτό σημαίνει ότι με ενδεικτική μέση τιμή εισιτηρίου 15 ευρώ ανά διαδρομή (Ρόδος – Τουρκία και Τουρκία – Ρόδος) από την εφαρμογή του ν. 3622/2007 μέχρι και σήμερα έπρεπε να έχουν εισπραχθεί έσοδα από το λιμενικό τέλος 5% για τους επιβάτες από Ρόδο προς Μαρμαρίς Τουρκίας 426.429 ευρώ και για τους επιβάτες από Τουρκία 426.566 ευρώ.

Ο κ. Σπανός υποστήριξε ότι αντί όμως το Δ.Λ.Τ.-Ν.Δ. να εισπράξει από τη συνολική διακίνηση των 1.137.327 επιβατών 852.995 ευρώ για τα έτη 2008, 2009, 2010, 2011 και 2012 έχει εισπράξει ελάχιστα προς όφελος των υπόχρεων ναυτιλιακών εταιρειών, που πραγματοποιούν βραχείς διεθνείς δρομολογιακούς πλόες, μεταξύ των οποίων και οι τουρκικές οι οποίες σχεδόν μονοπωλούν τη γραμμή Ρόδος – Μαρμαρίς σε βάρος των πλοίων με ελληνική σημαία.

Ισχυρίζεται ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο καθόρισε αυθαίρετα το ύψος του τέλους στα 0,35 ευρώ ανά επιβάτη.

Ο κ. Σπανός κατήγγειλε επίσης ότι διαχρονικά έχει στηθεί στο Λιμενικό Ταμείο ένα διαβλητό σύστημα βεβαίωσης και είσπραξης των λιμενικών τελών με ευθύνη της Διοίκησής του αλλά και της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, με συνέπεια οι υπόχρεες εταιρείες να δηλώνουν κατά το δοκούν πόσους επιβάτες διακίνησαν και με ποιαν αξία εισιτηρίου.

Σημειώνεται ότι σε βάρος του κ. Σπανού έχει υποβληθεί μήνυση για ψευδή καταμήνυση από το δήμαρχο Ρόδου και πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Στάθη Κουσουρνά, ο οποίος διαψεύδει τους ανωτέρω ισχυρισμούς του.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου