Συνεντεύξεις

«Η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα βρίσκεται σε απόλυτο στρατηγικό αδιέξοδο»

Συνέντευξη στην
Πέγκυ Ντόκου
«Η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα βρίσκεται σε απόλυτο στρατηγικό αδιέξοδο» δηλώνει σήμερα στην «δ» ο Τομεάρχης Τουρισμού και βουλευτής Δωδεκανήσου της Ν.Δ. κ. Μάνος Κόνσολας. Επιπλέον εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για την υπερφορολόγηση που καθιστά προβληματική την χώρα μας σε όλους τους τομείς και ξεκαθαρίζει πως η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για τους νησιώτες. Ακόμη μιλάει για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, για τις εκλογές αλλά και για την έξοδο από τα μνημόνια, εκτιμώντας πως «δεν μπορεί να είναι…καθαρή» με τα σημερινά δεδομένα.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Κόνσολα, να ξεκινήσουμε από το δικό σας τομέα ευθύνης που σας έχει αναθέσει ο κ. Μητσοτάκης και βέβαια, γνωρίζετε πολύ καλά. Πόσο σημαντικό πρόβλημα για τον τουρισμό μας είναι οι υψηλοί φόροι;
Η υπερφορολόγηση, κα. Ντόκου, είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός μας. Λίγο απασχολεί βέβαια τον κ. Τσίπρα, τον Πρωθυπουργό των φόρων.
Ο τουρισμός μας έχει, πλέον, πρόβλημα ανταγωνιστικότητας.
Σε σχέση με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Γαλλία και η Πορτογαλία, ο ΦΠΑ στην Ελλάδα, στις υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό είναι ιδιαίτερα υψηλός.
-Έχουμε ΦΠΑ στη διαμονή στο 13% ενώ η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία έχουν 10%, η Κύπρος 9% και η Πορτογαλία 6%.
-Έχουμε ΦΠΑ στην εστίαση στο 24%, ενώ η Πορτογαλία έχει 13%, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία έχει 10% και η Κύπρος έχει 9%.
-Έχουμε ΦΠΑ στις μεταφορές 24%, τη στιγμή που η Κύπρος έχει 19%, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία έχουν 10% και η Πορτογαλία 8%.
Πιστεύει κανείς ότι με αυτά τα δεδομένα, ο τουρισμός μας έχει μέλλον;
Κανέναν δεν πρέπει να ξεγελούν τα στοιχεία για την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών, από τη στιγμή που το πρόβλημα της υπερφορολόγησης και της μείωσης της ανταγωνιστικότητας αρχίζει και φθείρει τον τουρισμό μας.
Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα, οι φόροι και οι ασφαλιστικές εισφορές που προκύπτουν από τη λειτουργία μιας επιχείρησης στον τουρισμό είναι ήδη υπερδιπλάσιες των αντίστοιχων επιχειρήσεων στην Κύπρο.
Αυτό σημαίνει ότι με αυτό το καθεστώς, κάθε επένδυση, στην Ελλάδα, θα γίνεται όλο και πιο ασύμφορη.
• Η κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα της «νησιωτικότητας» καθώς προκαλεί συνεχώς χτυπήματα στα νησιά. Η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, η συνεχής φορολογία, τα προβλήματα στις μεταφορές και συγκοινωνίες, ο φόρος διανυκτέρευσης κ.λπ. έχουν εκτοξεύσει το κόστος ζωής για τους νησιώτες. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Κυρία Ντόκου, την κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρουν όλα αυτά. Η αύξηση των φόρων και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, δεν επιβλήθηκε από τους δανειστές, αλλά ήταν επιλογή της κυβέρνησης.
Η αύξηση του κόστους ζωής στα νησιά είναι ήδη εμφανής και ορατή σε όλους. Η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα αύξησε το ΦΠΑ, αλλά και τον ειδικό φόρο στα καύσιμα, με αποτέλεσμα, σήμερα, η τιμή της βενζίνης στα νησιά να προσεγγίζει ή να ξεπερνά τα 2 ευρώ ανά λίτρο.
Ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Σταθάκης, με κυνικότητα, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο μείωσης των φόρων στα καύσιμα. Είναι τόσο αδιάφοροι απέναντι σε αυτό το πρόβλημα που δεν δέχθηκαν την πρότασή μου για να παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού και να διενεργήσει ελέγχους, γιατί, είναι βέβαιο, ότι πέρα από την αύξηση της τιμής, υπάρχουν και φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Ένα ακόμα δείγμα της αντίληψης της κυβέρνησης για τη νησιωτικότητα, είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει το μεταναστευτικό, χρησιμοποιεί πέντε νησιά του Αιγαίου ως αποθήκες ανθρώπων αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
• Τελικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δείχνει μια επιθετικότητα και προς το «επιχειρείν». Με τα, μέχρι τώρα, δεδομένα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για ανάπτυξη και επενδύσεις. Ποιο είναι το σχέδιο της Ν.Δ. για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού;
Η Νέα Δημοκρατία έχει αναλάβει σαφείς και συγκεκριμένες δεσμεύσεις σε δύο άξονες:
1ον: Στην προσέλκυση επενδύσεων, μια και η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα λειτούργησε υπονομευτικά απέναντι σε κάθε επενδυτική προσπάθεια στον τουρισμό. Να σας θυμίσω μόνο, τι έγινε με το γκολφ Αφάντου.
2ον: Στη μείωση των φόρων. Άμεσα θα προχωρήσουμε στη μείωση του φορολογικού συντελεστή στο 20% από το 29% που είναι σήμερα, του ΕΝΦΙΑ κατά 30% και του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13%. Ο στόχος μας είναι ένας ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ για τις υπηρεσίες στον τουρισμό της τάξεως του 11% για να είμαστε ανταγωνιστικοί.
Από εκεί και πέρα, κα. Ντόκου, το νέο χωροταξικό για τον τουρισμό, που θα θεσμοθετηθεί και θα τεθεί σε εφαρμογή άμεσα, διαμορφώνει ένα σταθερό πλαίσιο για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας με ευέλικτες διαδικασίες αδειοδότησης.
Το νέο χωροταξικό, στηρίζεται σε τέσσερις (4) πυλώνες:
1ον: Στην αύξηση της αρτιότητας στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες περιοχές.
2ον: Στη δημιουργία κινήτρων για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, σύνθετα τουριστικά καταλύματα και για τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών εγκαταστάσεων.3ον: Στην αναπροσαρμογή των συντελεστών δόμησης για την ανάπτυξη ήπιων τουριστικών εγκαταστάσεων με σεβασμό στο περιβάλλον και την έννοια της διαμόρφωσης ενός σωστά οργανωμένου χώρου.
4ον: Στη θεσμοθέτηση κανονιστικού πλαισίου για την ανάπτυξη εναλλακτικών και νέων μορφών τουρισμού.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό, περνάει μέσα από επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, που θα προσελκύσουν επισκέπτες υψηλού εισοδήματος, θα δημιουργήσουν νέες υποδομές που θα διαφοροποιήσουν και θα εμπλουτίσουν το τουριστικό μας προϊόν και θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
• Πότε εκτιμάτε ότι θα γίνουν εκλογές; Και από την άλλη, είστε αισιόδοξος ότι η Ν.Δ. θα καταφέρει την αυτοδυναμία;
Η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα βρίσκεται σε απόλυτο στρατηγικό αδιέξοδο, που την καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνη.
Επικίνδυνη για τη χώρα, για τη δημοκρατία και κυρίως για την εξέλιξη των εθνικών μας θεμάτων. Άνθρωποι με εθνομηδενιστική αντίληψη χειρίζονται σήμερα τα εθνικά μας θέματα και είναι ικανοί για όλα.
Εύχομαι και ελπίζω, κα. Ντόκου, να οδηγηθούμε ομαλά στις εκλογές.
Όσο και αν η κυβέρνηση προσπαθεί να μετατοπίσει το χρόνο τους, δεν θα αποφύγει να πιει το πικρό ποτήρι. Η Νέα Δημοκρατία διεκδικεί την αυτοδυναμία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι την επόμενη μέρα δεν θα επιδιώξει ευρείες συναινέσεις και συνεργασίες σε κοινοβουλευτικό αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο.
• Ο πρωθυπουργός μιλάει για «καθαρή έξοδο» από τα μνημόνια. Είναι αυτό εφικτό με τα σημερινά δεδομένα;
Δεν υπάρχει καθαρή έξοδος από το μνημόνιο, όταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει ήδη ψηφίσει μέτρα ύψους 5,2 δις ευρώ για το 2019 και το 2020.
Όταν έχει δεσμεύσει τη χώρα σε θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% που στηρίζονται μόνο στην υπερφορολόγηση.
Δεν υπάρχει καθαρή έξοδος όταν το επιτόκιο δανεισμού στις αγορές είναι απαγορευτικό για την Ελλάδα, για αυτό, άλλωστε, και ο κ. Τσίπρας ανέβαλε την έκδοση των ομολόγων. Δεν υπάρχει καθαρή έξοδος σε μια χώρα που, εδώ και τρία χρόνια, έχει capital controls, σε μια χώρα που το 50% έχει οφειλές στην Εφορία και απειλείται με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.
Ο κ. Τσίπρας κοροϊδεύει, για μία ακόμα φορά, τους Έλληνες πολίτες. Μόνο που κανείς δεν τον πιστεύει πλέον.
• Η κυβέρνηση επιμένει ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί να λύσει πολλά προβλήματα. Ποια είναι η άποψή σας;
Όσο ο κ. Τσίπρας κατάργησε το μνημόνιο και τον ΕΝΦΙΑ, άλλο τόσο θα υλοποιήσει και την πλήρη και καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, κα. Ντόκου.
Πρόκειται για μία ακόμα απάτη, νομίζουν ότι βρίσκονται στο 2014, όταν οι πολίτες δεν τους ήξεραν ακόμα.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει μία αποσπασματική και εξαιρετικά περιορισμένη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Τα 50 εκ. ευρώ που σχεδιάζει να διαθέσει η κυβέρνηση είναι ένα ποσό που συνιστά φιλοδώρημα, άλλωστε, είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της κυβέρνησης να περιορίσει το κόστος του μεταφορικού ισοδύναμου, τον αριθμό των δικαιούχων, αλλά και τις μετακινήσεις.
Ακόμα και αν δεχθούμε ότι έχει η κυβέρνηση τη δυνατότητα να διαθέσει πολλαπλάσια ποσά, μπορεί να μας απαντήσει ο κ. Τσίπρας στο ερώτημα αν είναι λογικό η κυβέρνηση να καταργεί τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ για να εισπράξει, όπως έχει προϋπολογίσει 85 εκ. ευρώ, και την ίδια στιγμή να εμφανίζεται ως έχουσα τη δυνατότητα να διαθέσει πολλαπλάσιο ποσό για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά του Αιγαίου;
Η συγκεκριμένη εξαγγελία είναι ένα ακόμα προεκλογικό πυροτέχνημα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου