Προτίθεται να δρομολογήσει υδροπλάνα στα Δωδ/νησα

Τον δρόμο για την δρομολόγηση υδροπλάνων στα Δωδεκάνησα θα επιχειρήσει να ανοίξει, με την επίσκεψή του στην Κω και τη Ρόδο σε λίγες ημέρες, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ» κ. Αναστάσιος Γκόβας.
Ο κ. Γκόβας θα συναντηθεί με τους δημάρχους Κω και Ρόδου κκ Κώστα Καΐσερλη και Στάθη Κουσουρνά και τις διοικήσεις του Εμπορικού Επιμελητηρίου και της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου.
Τις θετικές εξελίξεις που θα οδηγήσουν στη δημιουργία υδατοδρομίων φαίνεται πως δημιούργησε η νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Μέχρι τώρα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τα νησιά του Iονίου, όπου ήδη ο Oργανισμός Λιμένος Kέρκυρας έχει αναθέσει στην εταιρία «Eλληνικά Yδατοδρόμια ΑΕ» την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Kέρκυρας, Παξών, Eρείκουσας και Oθωνών. Eνδιαφέρον εκδηλώθηκε και για την ευρύτερη περιοχή της Kρήτης. H εταιρία «Eλληνικά Yδατοδρόμια ΑΕ» εκπονεί μελέτη σκοπιμότητας για τη λειτουργία Yδροπλάνων στην περιοχή της Kρήτης και τα πρώτα ποιοτικά στοιχεία της αξιολογούνται ως άκρως ενθαρρυντικά.
Τώρα φαίνεται πως έρχεται η σειρά της Δωδεκανήσου για την οποία επίσης υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον.
«Τελούμε σε αναμονή της επίσκεψης που θα πραγματοποιήσει πρώτα στην Κω και μετά στη Ρόδο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ» κ. Αναστάσιος Γκόβας. Μαζί με τους συνεργάτες του θα έχει επαφές με τους δημάρχους και τους προέδρους των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων προκειμένου να τους ενημερώσει για το ενδιαφέρον των επενδυτών να προχωρήσουν στη δρομολόγηση υδροπλάνων στα Δωδεκάνησα», δήλωσε στη «δ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Τμήματος του ΕΒΕΔ κ. Στέργος Γιαλίζης.
Η διοίκηση του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου παρακολουθεί στενά το θέμα και αναμένει με ενδιαφέρον την επίσκεψη του κ. Γκόβα και των συνεργατών του στη Ρόδο και στην Κω.
«Η εταιρεία αυτή διαθέτει άδειες καθώς και στόλο υδροπλάνων που μπορούν να δρομολογηθούν στα νησιά μας. Να μην ξεχνάμε πως υπάρχει πρόβλημα με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο νομό. Κάθε πρόταση που θα μπορούσε να συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών είναι δεκτή από τον επιχειρηματικό κόσμο», δήλωσε ο κ. Στέργος Γιαλίζης και πρόσθεσε πως από τη δρομολόγηση των υδροπλάνων θα ωφεληθεί πολύ και ο τουρισμός.
Για το θέμα αυτό ο κ. Γιαλίζης είχε καταθέσει και σχετική εισήγηση σε προηγούμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΔ.
Η διοίκηση της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ» εκτιμά πως η δρομολόγηση των υδροπλάνων δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία και συμβάλει στην διευκόλυνση των μετακινήσεων στη νησιωτική Ελλάδα.
Η εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ” συστάθηκε το 2012 με σκοπό, αρχικά, να δραστηριοποιηθεί στον εξειδικευμένο χώρο της κατασκευής, αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων.
Εκτιμάται πως η ύπαρξη αδειοδοτημένων και επιχειρησιακά έτοιμων υδατοδρομίων, σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία της Ελλάδας, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των υδροπλάνων καθώς με τις κατάλληλες υποδομές θα παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη σε ένα πρωτοποριακό μεταφορικό μέσο.
Μετά την ψήφιση του νόμου -όπως υπογραμμίστηκε από το ΕΒΕΔ- ιδιώτες, εταιρίες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Eλλάδα.
Tα υδατοδρόμια θα μπορούν να κατασκευάζονται ακόμη και με ΣΔIT ή με διαδικασίες Fast Track.
“Στη στιγμή που οι διαδικασίες δεν είναι πλέον δαιδαλώδεις, μπορούν σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργηθούν τα υδατοδρόμια και να δρομολογηθούν τα υδροπλάνα στα νησιά μας. Μπορεί να μην προλάβουμε την φετινή σεζόν αλλά θα βάλουμε τις βάσεις ώστε όλα να είναι έτοιμα για το καλοκαίρι του 2014”, δήλωσε ο κ. Γιαλίζης.
Στα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια θα επιτρέπεται, βάσει του νέου νόμου, η πραγματοποίηση τακτικών και έκτακτων πτήσεων Δημοσίων Mεταφορών Yδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Nοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, γενικής αεροπορίας, αεροπορικών εργασιών κ.λ.π).
Oι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο, προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Yδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με την χρήση αμφίβιων υδροπλάνων. Eπίσης θα επιτρέπεται να πραγματοποιούνται έκτακτες πτήσεις (charter flights) προς υδάτινα πεδία για τα οποία, σημειωτέον, δεν απαιτείται αδειοδότηση.
Αξίζει να σημειωθεί πως η βελτίωση του νομικού πλαισίου έχει οδηγήσει στην επαναδραστηριοποίηση της καναδικών συμφερόντων “Air Sea Lines”, που είχε διακόψει την λειτουργία της το 2009 λόγω γραφειοκρατικών εμποδίων προσελκύοντας κεφάλαια από το Ντουμπάι και τον Καναδά.
Ο πρόεδρος της “Air Sea Lines” κ. Μιχάλης Πατέλης έχει μιλήσει στη “δ” για τον αγώνα που έκανε προκειμένου να δρομολογηθούν τα υδροπλάνα στα Δωδεκάνησα. Υπενθυμίζεται πως είχαν δρομολογηθεί και οι διαδικασίες για την δημιουργία του πρώτου υδατοδρομίου στην Πάτμο. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες όμως απέτρεψαν την υλοποίηση των σχεδίων του καλυμνιακής καταγωγής επιχειρηματία.