Κεφαλογιάννη προς ξενοδόχους: Τηρήστε την εργατική νομοθεσία

Μήνυμα για απόλυτη συμμόρφωση στο θεσμικό πλαίσιο (πολεοδομικό, τουριστικό), τήρηση της υφιστάμενης εργατικής νομοθεσίας, έμφαση στη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην ανάπτυξη τουριστικής συνείδησης έστειλε η υπουργός Τουρισμού προς τους ξενοδόχους της χώρας, κατά την ομιλία της, στο Συμβούλιο Προέδρων Ενώσεων Ξενοδόχων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), στο πλαίσιο της Philoxenia 2013, στη Θεσσαλονίκη.
Σε αντιστάθμισμα, η κ. Ό. Κεφαλογιάννη, ανακοίνωσε σειρά πρωτοβουλιών για θέματα που “καίνε”, όπως η ρευστότητα, η χρήση αιγιαλού, τα πνευματικά δικαιώματα και η οικονομική κατάρρευση των χειμερινών καταλυμάτων.
Ειδικότερα, τόνισε ότι θα υπάρξει συντονισμός με το υπουργείο Οικονομικών για το ζήτημα της παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού, ότι αναμένεται Νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργείο Πολιτισμού για το καθεστώς υπολογισμού και καταβολής των Πνευματικών – Συγγενικών Δικαιωμάτων, ενώ υπογράμμισε ότι έχει ζητηθεί να υπάρξουν στη νέα Προγραμματική Χρηματοδοτική Περίοδο στοχευμένες δράσεις και κονδύλια για την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι θα γίνει συνάντηση με αυστριακούς αξιωματούχους και ειδικούς, για την ανάπτυξη του τουρισμού τη χειμερινή περίοδο, επισημαίνοντας ότι οι Περιφέρειες της χώρας διαθέτουν κονδύλια για την ενίσχυση των προορισμών που βασίζονται στον τουρισμό της χειμερινής περιόδου και στην εσωτερική αγορά.
Σημειώνεται, ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες χειμερινών καταλυμάτων έχουν εκπέμψει SOS καθώς η κατακόρυφη πτώση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ και η εκτόξευση των τιμών του πετρελαίου έχουν οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις στα όρια της χρεωκοπίας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, αναφέρθηκε στα θετικά πρώτα μηνύματα για την περίοδο του 2014, ωστόσο υπογράμμισε ότι παρότι η φετινή περίοδος ήταν μια από τις καλύτερες όλων των εποχών στα βασικά μεγέθη του τουρισμού, η “πλειονότητα των ξενοδοχείων παραμένει σε αρνητική οικονομική εικόνα”, καθώς το ασφυκτικό “κοκτέιλ” αυξημένων υποχρεώσεων, συσσωρευμένων οφειλών και ελάχιστων δανειακών διευκολύνσεων, υπέρμετρης φορολόγησης, εύκολων “τροϊκανικών” φοροεισπρακτικών λογικών και έλλειψης ρευστότητας, δυσχεραίνει τη λειτουργία τους και επισκιάζει τις προοπτικές τους”.
Τα ξενοδοχεία “βρίσκονται σε περιβάλλον κρίσης από το 2008. Και την τελευταία τριετία, η αιχμή του μάρκετινγκ της Ελλάδας στον τουρισμό, ήταν η τιμολογιακή πολιτική των ξενοδοχείων. Η φετινή καλή χρονιά δεν επαρκεί για να καλύψει τις απώλειες των περασμένων έξι”, πρόσθεσε.

Τα προβλήματα
των ξενοδόχων
Κατά τη διάρκεια της κλειστής συνεδρίασης του Συμβουλίου Προέδρων, τέθηκαν τα κύρια ζητήματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό κλάδο και τις τοπικές Ενώσεις. Ειδικότερα:
Η έλλειψη ρευστότητας, η καθολική δυσκολία εξασφάλισης κεφαλαίων και τα σοβαρά προβλήματα ως προς τις διευκολύνσεις στην εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων των ξενοδοχείων. Σημειώνεται ότι επ’ αυτού του ζητήματος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης ανέφερε ότι έχει προταθεί η σύσταση Ομάδας Εργασίας, μεταξύ του ΣΕΤΕ, των Τραπεζών και της Τράπεζας της Ελλάδος, προκειμένου να εξεταστεί διεξοδικά το ζήτημα και να βρεθούν λύσεις.
Το πρόβλημα της θέρμανσης για τα ξενοδοχεία που λειτουργούν τη χειμερινή περίοδο, ιδίως όσων βρίσκονται σε ορεινούς και ημιορεινούς προορισμούς, αλλά και η ανάγκη να δοθεί η δυνατότητα ενεργειακής αναβάθμισης των μονάδων αυτών.
Ο εξορθολογισμός του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων και των φορολογικών επιβαρύνσεων στα ακίνητα και τις εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων.
Η μείωση των εργοδοτικών εισφορών.
Οι οφειλές παρελθόντων ετών από τα Προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού.
Η κατάσταση των δημόσιων υποδομών, όπως τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια.
Η χαοτική και ανεξέλεγκτη κατάσταση με τα Πνευματικά και Συγγενικά Δικαιώματα και η επιτακτική ανάγκη άμεσης αναθεώρησης του Νόμου, κατόπιν διαλόγου και συνεργασίας και με ενεργό ρόλο σε αυτήν τη διαδικασία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου.
Η στρατηγική μάρκετινγκ και η προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος, επί του οποίου επισημάνθηκε ότι η «Marketing Greece» ολοκληρώνει τον προγραμματισμό της και από τις αρχές του 2014, θα ενταθούν οι παρεμβάσεις της.
Το μείζον ζήτημα της κατάρρευσης της εσωτερικής αγοράς και οι τρόποι “επανεκκίνησής” της, με παράδειγμα την υποβληθείσα πρόταση της ΠΟΞ στο υπουργείο Παιδείας για τη θεσμοθέτηση περιόδου “Σχολικής Ανάπαυλας” λίγων ημερών, τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο.
Πηγή:www.reporter.gr