Κατατίθεται νέα πρόταση για την αναμόρφωση του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ.

Μια νέα, αναπτυξιακού χαρακτήρα πρόταση, για την αναμόρφωση του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ., που προβλέπει απαλλαγές για την καταβολή του, από νέους επιχειρηματίες, μειωμένους συντελεστές αλλά και κίνητρα στους επιχειρηματίες για να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους, έχει διαμορφώσει η επιτροπή του Δήμου Ρόδου που συγκροτήθηκε υπό την προεδρία του δημοτικού συμβούλου κ. Μ. Σαββή με πρωτοβουλία του Οικονομικού Επιμελητηρίου.
Η επιτροπή με τη συμμετοχή των κ.κ. Μ. Σαββή, Μ. Μιχαήλ (Ο.Ε.Ε.), Κ. Σκιαδόπουλου (ΤΕΕ), Γ. Αντώνογλου και Γ. Κακλιού (ΕΒΕΔ) συνεδρίασε χθες και οριστικοποίησε σχεδόν την πρότασή της για νέα τεκμηρίωση και εκσυγχρονισμό του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ.
Η θεσμοθέτηση του παραπάνω νόμου, ως συνέχεια του θεσμού που ξεκίνησε το 1938 από την ιταλική κατοχή, συνεχίσθηκε μετά την απελευθέρωση με τον Α.Ν. α) 798/1948 άρθρο 248, β) Α.Ν. 1910/1951 άρθρο 79 και αποτέλεσε πράγματι σταθμό για τον τόπο μας.
Συνέχισε συγκεκριμένα την τοπική συνεισφορά σε έργα και δράσεις, πέραν του κράτους και Ε/Ε, διεύρυνε τους υπόχρεους και συνέβαλε στην δίκαιη κατανομή του (υπόχρεοι το σύνολο των επιχειρηματιών είτε ως Φ.Π. είτε ως νομικά πρόσωπα) ενώ συνέβαλε στην δημιουργία νέων δομών στήριξης της τοπικής οικονομίας αλλά και δημιουργίας δικτύου κοινωνικής προστασίας (ΠΡΟΤΟΥΡ, ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, κοινωνικές δομές, Ίδρυμα Υποτροφιών κλπ).
Μεμονωμένα γεγονότα στην διαχείριση του φόρου, όπως το ύψος του προστίμου 5% ανά μήνα, υπερβολική επιβάρυνση σε ορισμένα είδη (τσιγάρα, καύσιμα), απαλλαγή λόγω αλλαγών στην διαδικασία εισαγωγών (πώληση νέων αυτοκινήτων), συνεχώς ενίσχυαν την αμφισβήτησή του και σε συνδυασμό με την υπαρκτή οικονομική κρίση, κινδυνεύουν να οδηγήσουν σε απαξίωσή του.
Επιπλέον η οριζόντια εφαρμογή του, αφαίρεσε την απαραίτητη αναπτυξιακή του διαφοροποίηση και προσπάθεια ενίσχυσης του επιχειρείν σε νέες επιχειρήσεις.
Η επιτροπή μετά από αλλεπάλληλες συζητήσεις κατέληξε σε πρόταση προς διαβούλευση των φορέων και σύνταξη της νομοθετικής πρωτοβουλίας προς την Βουλή των Ελλήνων.
Στην πρόταση, όπως αποκαλύπτει σήμερα η “δ”, προβλέπονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
– Όλες οι επιχειρήσεις στα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας τους θα τυγχάνουν 30% έκπτωσης.
– Σε περίπτωση επιπλέον νέου επιχειρηματία μέχρι 30 ετών η έκπτωση θα είναι 50% (Νεανική επιχειρηματικότητα). Η έκπτωση αυτή θα αφορά μόνο ατομικές επιχειρήσεις και προσωπικές εταιρείες (προϋπόθεση να ανήκει το 100%, σε νέο επιχειρηματία). Εξετάζεται επιπλέον τα δύο πρώτα έτη να μην επιβάλλεται καθόλου ΔΗΦΟΔΩ στους νέους επιχειρηματίες.
-Υπόχρεος, που η συνολική ετήσια οφειλή του δεν ξεπερνά τα 100 ευρώ απαλλάσσεται της υποχρέωσης (μεγάλη διευκόλυνση στην υπηρεσία αφού θα απαλλαχθεί από την υποχρέωση ελέγχου περίπου 3000 επιχειρήσεων και συμβολή στην μικροεπιχείρηση που προσπαθεί να επιβιώσει).
– Δυνατότητα των ΟΤΑ Δωδ/σου με αυξημένη πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. να μειώνουν την υποχρέωση έως 20% για κάθε χρήση αφού ορίσουν και την περίοδο (Συμβολή σε περιόδους κρίσης).
Στο μεγάλο θέμα του τρόπου διαχείρισης των πόρων και ιδιαίτερα την κατανομή των πόρων μέσα από συναίνεση των φορέων προτείνεται:
– Στον προϋπολογισμό κάθε έτους (στον αντίστοιχο ΟΤΑ με σύμφωνη γνώμη) να προβλέπονται και να καταγράφονται ως δαπάνες με έσοδο από τον ΔΗΦΟΔΩ.
1. Το 15% των εσόδων προς δαπάνες του Τομέα Πρόνοιας
2. Το 10% των εσόδων προς δαπάνες του Τομέα Προβολής
3. Το 15% των εσόδων προς δαπάνες του Τομέα Περιβάλλοντος
4. Το 10% των εσόδων προς δαπάνες Νέων Δράσεων
5. Το 50% των εσόδων για τεχνικά έργα συντήρησης και νέα έργα ενίσχυσης των υποδομών.
Επίσης στην νέα διατύπωση των άρθρων του νόμου 2214/94 προτείνεται:
– ¶ρθρο 2 & 3. Ακαθάριστα έσοδα ως ορίζονται στον ισχύοντα φορολογικό νόμο (όπου, όμως, φορολογούνται ως μισθωτοί π.χ. μπλοκάκια μονοπρόσωπου εργοδότη να ισχύει η απαλλαγή)
– ¶ρθρο 4. Προτείνεται το παρακάτω σενάριο:
– α) η διεύρυνση των συντελεστών από 5-10 (μεγαλύτερη δικαιοσύνη στην επιβάρυνση)
– β) Να ισχύουν μέχρι 5 ΚΑΔ για κάθε επιχείρηση αντί ολόκληρου στο μεγαλύτερο Κ.Ε, ήτοι στην περίπτωση πολλών ανά ομάδα (τουλάχιστον 20% στο μεγαλύτερο της ομάδας (περισσότερη δικαιοσύνη)
– ¶ρθρο 5. Απαλλαγές με προσοχή ώστε να μην υπάρξουν ευνοϊκές ρυθμίσεις ορισμένων επαγγελμάτων.
– Όσον αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας (ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΚΛΠ) ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ. Προτείνεται να προβλεφτεί εφάπαξ ετήσιο ποσό καταβλητέο σε 3 ισόποσες δόσεις.
– ¶ρθρο 6. Η υποβολή να ακολουθεί τις ημερομηνίες ΦΠΑ της επιχείρησης, δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής και πληρωμής.
– ¶ρθρο 7. Δυνατότητα στον ΟΤΑ μικρού νησιού να εκχωρεί την είσπραξη/βεβαίωση και απόδοση στον μεγαλύτερο Δήμο της περιοχής με την ίδια Δ.Ο.Υ (Συμβολή στην Νησιωτικότητα και στα μικρά νησιά)
– ¶ρθρο 8. Υποχρέωση της Δ.Ο.Υ./ΚΕΠΥΟ για διασύνδεση με τον ΟΤΑ ώστε να επιτυγχάνεται αξιόπιστη διασταύρωση του ελέγχου και βεβαίωση των απαιτήσεων των ΟΤΑ.