Ένα ισχυρό Ισραηλινό consortium εταιρειών, με παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο και αμύθητη ακίνητη περιουσία, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το σύνολο σχεδόν των διαγωνισμών, που προωθεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και κυρίως για εκείνα που αφορούν το νησί της Ρόδου.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «δ», το «EngelInvest Group», την 27η Μαΐου 2013 (αριθμ. Πρωτ. 8048) έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον στο ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, και εφόσον κριθεί επιχειρηµατικά συµφέρον έχει τη δυνατότητα βάσει της σχετικής προκήρυξης να εντάξει στη συγκεκριµένη οµάδα και κάποιο από τα αεροδρόµια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαµάτας και Νέας Αγχιάλου.
Επιπλέον εκδήλωσε ενδιαφέρον για τα αεροδρόµια Ρόδου, Κω, Σάµου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά µέχρι τρία εκ των αεροδροµίων Λήµνου, Χίου και Καρπάθου.
Επιπλέον με άλλη αίτησή του στο ΤΑΙΠΕΔ την 21η Ιουνίου 2013 (αριθμ. Πρωτ. 8633) εκδήλωσε ενδιαφέρον για την άντληση – διανομή και εκμετάλλευση υδρογοναθράκων, για τον Οργανισμό Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου, την Εταιρεία Ύδρευσης – Αποχέτευσης της Αθήνας, τη ΔΕΠΑ, τα Ορυχεία και τις Μαρίνες.
Την 11η Ιουλίου 2013 με τρίτη αίτησή του (αριθμ. Πρωτ. 9002) εκδήλωσε ενδιαφέρον για το Golf Αφάντου, την παραλία της Τσαμπίκας, το Πρασονήσι και την Τραινοσέ.
Ποιο είναι όμως το EngelInvest Group;
To EngelInvest Group, μαζί με τις θυγατρικές του εταιρείες, ασχολείται με την ανάπτυξη ακινήτων, τα ορυχεία και την εμπορία μετάλλων. Το χαρτοφυλάκιο της περιουσίας του Group περιλαμβάνει εμπορικά κέντρα, εμπορία ακινήτων (κατοικίες, γραφεία και ξενοδοχεία) στην Ινδία, στο Βιετνάμ και στη Ρωσική Ομοσπονδία.
Η εταιρεία επίσης κατέχει και διαχειρίζεται λατομεία και μεταλλεία χρυσού, χαλκού, τιτανίου, μαγγανίου, σιδηρομεταλλευμάτων, χρωμίου στην Τανζανία, την Γκάνα, τη Λιβερία, την Αλβανία, τη Ρουμανία και το Ισραήλ.
Επιπλέον, εμπορεύεται σιδηρούχα και μη σιδηρούχα μέταλλα και προσφέρει υπηρεσίες ανακύκλωσης μεταλλικών απορριμμάτων σ¶ όλο τον κόσμο.
To EngelInvest Group έχει μετατραπεί τα τελευταία 30 έτη σε μια κορυφαία παγκόσμια εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη και παίζει σημαντικό ρόλο στις αναδυόμενες αγορές ενώ θεωρείται πλέον ο παγκόσμιος ηγέτης στις εξορυκτικές εργασίες και στην εμπορία αγροτικών προϊόντων.
Από την ίδρυσή του ο όμιλος έχει αφιερώσει τους πόρους και την τεχνογνωσία του, για την ανάπτυξη κατοικιών και εμπορικών κέντρων στη Ρωσία, την Ινδία και το Βιετνάμ. Το Group κατέχει και διαχειρίζεται λατομεία και ορυχεία σε όλο τον κόσμο, απολαμβάνοντας μακροχρόνια εμπειρία και αποδεδειγμένες ικανότητες διαχείρισης και μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με τον κ. Jacob Engel, ιδρυτή και πρόεδρο του Group…
“Επιχειρηματική προσέγγισή μας είναι η εξασφάλιση προστιθέμενης αξίας με τους επιχειρηματικούς εταίρους μας και η μεγιστοποίηση των κερδών σε κάθε στάδιο της διαδικασίας ανάπτυξης. Αυτό γίνεται μέσω της βέλτιστης κατανομής των κινδύνων σε κάθε στάδιο των επενδύσεων.
Η αυξανόμενη επιτυχία της εταιρείας είναι η βάση μας, το προπύργιο για μελλοντικές επιτυχίες. Είμαστε υπερήφανοι για το παρελθόν μας που μας επιτρέπει με υπερηφάνεια να κοιτάξουμε προς το μέλλον με μεγάλη εμπιστοσύνη. Θα συνεχίσουμε την αναζήτηση για νέες και πολλά υποσχόμενες ευκαιρίες για να αυξηθεί περαιτέρω η κερδοφορία μας και η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς μας, παραμένοντας στην κορυφή του κλάδου του real estate στις αναδυόμενες αγορές”.
Στον πρώτο διαγωνισμό που συμμετείχε και πέρασε στη δεύτερη φάση είναι των αεροδρομίων.
Η εταιρεία υπέβαλε ενώπιον του ΤΑΙΠΕΔ δια των νοµίµων εκπροσώπων – πληρεξουσίων της στην Ελλάδα κ.κ. Jacob Dahan, επιχειρηµατία και Βασίλειου Αφαντενού, Ροδίτη αρχιτέκτονα – µηχανικού, φάκελο – εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την παροχή υπηρεσιών σχετικά µε τη λειτουργία και συντήρηση των περιφερειακών αεροδροµίων του Ελληνικού Δηµοσίου ανά την Επικράτεια, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του Προγράµµατος Αποκρατικοποιήσεων.
Θυμίζουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ, σύµφωνα µε τον Ιδρυτικό του Νόµο, έχει αναλάβει στο πλαίσιο του Προγράµµατος Αποκρατικοποιήσεων του Νόµου 3985/2011 (ΦΕΚ 151/A/1.7.2011) «Μεσοπρόθεσµο Πλαίσιο Δηµοσιονοµικής Στρατηγικής 2012-2015», όπως επικαιροποιήθηκε µε το Νόµο 4046/2012 (ΦΕΚ 28/A/14.02.2012) και το Νόµο 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/12.11.2012), την αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του Ελληνικού Δηµοσίου, καθώς και των περιουσιακών στοιχείων των δηµοσίων επιχειρήσεων, το µετοχικό κεφάλαιο των οποίων ανήκει εξ ολοκλήρου, άµεσα ή έµµεσα, στο Ελληνικό Δηµόσιο ή σε νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου.
Με την παραπάνω πρόσκληση το ΤΑΙΠΕΔ είχε ήδη καλέσει τους πιθανούς επενδυτές να υποβάλουν εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την παραχώρηση, για χρονικό διάστηµα τουλάχιστον 30 ετών, των υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης των ελληνικών αεροδροµίων (συµπεριλαµβανοµένης της αναβάθµισης και επέκτασης της υποδοµής). Η παραχώρηση µπορεί να περιλαµβάνει το δικαίωµα για το Ελληνικό Δηµόσιο να παρατείνει τη διάρκεια της παραχώρησης για άλλα 10 έτη σύµφωνα µε τους όρους που θα προσδιοριστούν στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Προβλέπεται ότι το Ταµείο, το Ελληνικό Δηµόσιο και ο επενδυτής θα συνάψουν σχετική σύµβαση παραχώρησης.
Ο κύριος στόχος, τον οποίο επιθυµεί να πετύχει το Ταµείο µέσω της Συναλλαγής (ο «Στρατηγικός Στόχος»), είναι η µεγιστοποίηση των οικονοµικών παροχών (προκαταβλητέων και διαρκών) που θα καταβληθούν από τον φορέα στον οποίο θα ανατεθεί η παραχώρηση (το «Οικονοµικό Αντάλλαγµα»).
Η εταιρεία σε συνεργασία µε την ελληνική Κυβέρνηση έχει σκοπό να συµµετέχει περαιτέρω και στους επόµενους διαγωνισµούς αποκρατικοποιήσεων που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδροµίων προχωρεί σε δύο οµάδες, στην κάθε µία εκ των οποίων έχουν ενταχθεί 7-10 αεροδρόµια. Είναι οµάδες παρόµοιας επιβατικής κίνησης, οικονοµικών επιδόσεων αλλά και γεωγραφικής θέσης.
Οι συµβάσεις παραχώρησης θα έχουν διάρκεια έως 40 χρόνια. Για τα τρία πρώτα χρόνια της παραχώρησης προβλέπεται ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 220 εκατ. ευρώ σε υποδοµές. Για τις παραχωρήσεις θα καθοριστούν αρχικό εφάπαξ τίµηµα και ετήσιες πληρωµές αναλόγως των κερδών, ενώ οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδοµές στα αεροδρόµια.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για το Γκολφ Αφάντου η εταιρεία έχει, σύμφωνα με τις πληροφορίες αποφασίσει, να υποβάλει δεσμευτική προσφορά στο νέο διαγωνισμό για την πολυετή (99 χρόνια) μίσθωση του ακινήτου Αφάντου στη Ρόδο έπειτα από το πρόσφατο ναυάγιο στην πρώτη προσπάθεια παραχώρησης.
Σημειώνεται ότι προωθείται η κατάρτιση ενιαίου χωροταξικού σχεδίου (ΕΣΧΑΔΑ) για τη συνολική έκταση των 1.858.000 τετραγωνικών μέτρων και θα πραγματοποιηθούν δύο ξεχωριστοί διαγωνισμοί: Ο πρώτος θα αφορά την έκταση του γηπέδου γκολφ (καταλαμβάνει έκταση 450.000 τ.μ.) και των ημιτελών τουριστικών εγκαταστάσεων και ο δεύτερος το παραθαλάσσιο τμήμα του ακινήτου που περιλαμβάνει ακτογραμμή 7 χιλιομέτρων.
Υπενθυμίζεται πως ο πρώτος διαγωνισμός για την παραχώρηση του Γκολφ Αφάντου ακυρώθηκε από το Ταμείο καθώς αποσύρθηκαν οι ενδιαφερόμενοι επειδή διαφωνούσαν με το χωροταξικό σχέδιο που προωθούνταν. Στον πρώτο διαγωνισμό, οι σύμβουλοι είχαν προκρίνει τη χρήση των παραθεριστικών κατοικιών οι οποίες θα κάλυπταν μέχρι και το 75% του ενός από τα δύο τμήματα του οικοπέδου (το άλλο είναι το γκολφ). Αφού έγινε ο διαγωνισμός, και προχώρησε στη δεύτερη φάση, στο ΤΑΙΠΕΔ διαπίστωσαν πως ουδείς ενδιαφερόταν να κατασκευάσει αποκλειστικά παραθεριστικές κατοικίες!
Στην δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του ακινήτου Αφάντου είχαν επιλεγεί να συμμετάσχουν οι εταιρείες Ατλάντικα Ελλάς (όμιλος TUI), Lamda Development, Minoan Group, NCH Capital, London & Regional Properties και Τ.Ε.ΜΕΣ ΑΕ.
Την 21η Ιανουαρίου 2013 πέρασε στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ το Πρασονήσι πλην όμως δεν έχει κινηθεί η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίησή του.
Στο ΤΑΙΠΕΔ προωθούν την αξιοποίηση και άλλων ακινήτων στη Ρόδο μεταξύ των οποίων τρία οικόπεδα στη Λίνδο, Αρχάγγελο και Τσαμπίκα, συνολικής επιφάνειας περίπου 2.000 στρεμμάτων καθώς και ακίνητα εντός της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου, συνολικού εμβαδού άνω των 22.000 τετραγωνικών μέτρων.
Τον Μάιο πέρασαν στο ΤΑΙΠΕΔ η Τσαμπίκα, τα Στεγνά, η Λάρδος και η Καλλιθέα μαζί με περίπου 300 ακίνητα – «φιλέτα» του Δημοσίου με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Το γεγονός ότι η εταιρεία έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα ως άνω ακίνητα πριν ακόμη κινηθεί η διαδικασία για την αξιοποίησή τους δείχνει και την πρόθεσή της να επενδύσει στο νησί της Ρόδου.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/israilino-consortium-chtipai-fileta-tou-teped-sti-rodo/














