«Η φετινή σεζόν για τη Ρόδο ήταν η καλύτερη όλων των εποχών. Πετύχαμε μια σημαντική αύξηση αφίξεων. Σημασία όμως έχει τι έμεινε στα ταμεία, διότι τα τελευταία χρόνια με τις μειωμένες τιμές και τις μειωμένες πληρότητες, πολλά ξενοδοχεία είχαν ταμειακό πρόβλημα το οποίο δεν μπορεί με μία μόνο καλή σαιζόν να λύσει την οικονομική ρευστότητα της επιχείρησης».
Την εκτίμηση αυτή κάνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος, υπογραμμίζοντας πως είναι πολύ θετικά και τα μηνύματα που έρχονται για την έκβαση της επόμενης σεζόν.
«Σημασία έχει να υλοποιηθούν τα μηνύματα και οι θετικές προβλέψεις που έχουμε σε πραγματικές κρατήσεις και έσοδα. Αισιοδοξία πρέπει να έχουμε αλλά χρειάζεται συνεχής αγώνας, συμμετοχή, δράσεις και ενημέρωση», δηλώνει ο κ. Γιώργος Ματσίγκος.
Σε ερώτηση σχετικά με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Ματσίγκος δηλώνει:
“Είμαστε πιο κοντά παρόλο που χάσαμε την χρυσή ευκαιρία φέτος. Λόγω της αναταραχής στην Αίγυπτο θα μπορούσαμε να είχαμε κινηθεί νωρίτερα ώστε να είχαμε επιτύχει την συνέχιση των πτήσεων όλο τον Νοέμβριο. Δυστυχώς, κανείς δεν το πίστεψε και απεδείχθη για άλλη μία φορά ότι δεν πρέπει να περιμένουμε το κράτος”.
Η συνέντευξη του κ. Γιώργου Ματσίγκου, αναλυτικά:
• Πώς εξελίχθηκε η φετινή τουριστική σεζόν για τη Ρόδο; Ηταν αυξημένα μαζί με τις αφίξεις και τα έσοδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων;
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η φετινή σαιζόν για τη Ρόδο ήταν η καλύτερη όλων των εποχών. Πετύχαμε μια σημαντική αύξηση αφίξεων αλλοδαπών τουριστών στο αεροδρόμιο της Ρόδου, της τάξεως του 11,47%. Πιστεύω ότι και τα έσοδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ήταν αυξημένα σε πολλές περιπτώσεις ανάλογα των αφίξεων, σε λίγες δε περιπτώσεις λίγο πιο κάτω από το 10%. Επομένως είχαμε μια θετική σαιζόν απ’όλες τις απόψεις τουλάχιστον για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Σημασία όμως έχει τι έμεινε στα ταμεία, διότι τα τελευταία χρόνια με τις μειωμένες τιμές και τις μειωμένες πληρότητες, πολλά ξενοδοχεία είχαν ταμειακό πρόβλημα το οποίο δεν μπορεί με μία μόνο καλή σαιζόν να λύσει την οικονομική ρευστότητα της επιχείρησης.
• Ποια είναι τα συμπεράσματά σας από τη συμμετοχή στην τουριστική έκθεση World Travel Market; Θα πρέπει να μείνουν οι φορείς στην αρχική αισιοδοξία;
Τα συμπεράσματά μου είναι θετικά από τη συμμετοχή μας στην WTM του Λονδίνου. Όχι μόνο για την παρουσία μας αλλά περισσότερο για τις επαφές και συζητήσεις που είχαμε και περισσότερο για τα θετικά μηνύματα που είχαμε απ’όλες τις αγορές. Σημασία όμως έχει να υλοποιηθούν τα μηνύματα και οι θετικές προβλέψεις που έχουμε σε πραγματικές κρατήσεις και έσοδα. Αισιοδοξία πρέπει να έχουμε αλλά χρειάζεται συνεχής αγώνας, συμμετοχή, δράσεις και ενημέρωση, πάντοτε δε να δίνουμε το παρών, προβάλλοντας τις ομορφιές του τόπου μας, τις πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού και την πολύ καλή ποιότητα σε προσιτή τιμή.
• Σε ποιες μεγάλες διοργανώσεις θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα τώρα; Σε ποιες τουριστικές αγορές θα πρέπει να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους οι τουριστικοί παράγοντες του νησιού μας;
Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε παρόντες σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις και επιπλέον να συνεχίσουμε τις ειδικές δράσεις σε όλους τους προορισμούς και ειδικά στις παραδοσιακές μας αγορές, που δεν κινήθηκαν καλά φέτος, όπως τα Σκανδιναβικά κράτη, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία. Επίσης πρέπει να εστιάσουμε στην σωστή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού μέσω του διαδικτύου και άλλων δράσεων, όπως επίσης και στην συνεχή πρόσκληση δημοσιογράφων και τουριστικών παραγόντων στο νησί μας για πραγματική προβολή όλων των μορφών τουρισμού που μπορούμε να συνδυάσουμε για να αυξήσουμε την τουριστική περίοδο, συνεργαζόμενοι με τουριστικούς οργανισμούς και αεροπορικές εταιρείες.
• Είμαστε πιο κοντά στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν ή απαιτείται ακόμη πάρα πολλή δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος;
Είμαστε πιο κοντά παρόλο που χάσαμε την χρυσή ευκαιρία φέτος. Λόγω της αναταραχής στην Αίγυπτο θα μπορούσαμε να είχαμε κινηθεί νωρίτερα ώστε να είχαμε επιτύχει την συνέχιση των πτήσεων όλο τον Νοέμβριο. Δυστυχώς, κανείς δεν το πίστεψε και απεδείχθη για άλλη μία φορά ότι δεν πρέπει να περιμένουμε το κράτος. Πρέπει οι επιχειρηματίες ενωμένοι να κινηθούμε αποτελεσματικά, σύντομα και οργανωμένα αλλάζοντας νοοτροπία και προβάλλοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια, επιμονή και υπομονή. Νομίζω ότι με συντονισμό όλων των φορέων και με τον διορισμό ενός υπευθύνου υλοποίησης των προτάσεων με σωστή προβολή και συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες και τουριστικούς οργανισμούς, μπορούμε να το πετύχουμε. Αρκεί να το πιστέψουμε όλοι και να κινηθούμε από τώρα. Ο Σύλλογός μας θα υποβάλει ξανά προτάσεις σε όλους τους φορείς και επιχειρηματίες και θα συνεργασθεί για την υλοποίηση τους, αφού έχει ωριμάσει η ιδέα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
• Με αφορμή την συμμετοχή της Ρόδου στην τουριστική έκθεση Philoxenia υπάρχει ελπίδα να αυξηθούν οι αφίξεις των Ελλήνων τουριστών και πώς;Νομίζω ότι είναι απαραίτητη η συμμετοχή της Ρόδου στην Philoxenia αλλά το πρόβλημα της ελληνικής τουριστικής αγοράς είναι η κρίση που επηρέασε πολύ τα τουριστικά ταξίδια. Βέβαια στην Philoxenia έχουμε επισκέπτες και από άλλα κράτη, επομένως πρέπει να είμαστε εκεί! Όσο για την ελληνική αγορά, απ’ ό,τι φαίνεται σιγά σιγά θα ξεπεράσουμε την κρίση, επομένως πρέπει να είμαστε πάντα στην μνήμη των Ελλήνων μελλοντικών πελατών. Φυσικά θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε πάλι οργανωμένα την προβολή των μαθητικών εκδρομών που χάσαμε τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα από την Βόρεια Ελλάδα.
• Σας έχουν καθησυχάσει οι διαβεβαιώσεις που έχουν δοθεί για την καλή εξυπηρέτηση της περιοχής μας και μετά την συγχώνευση της Aegean με την ΟΑ;
Νομίζω ότι όπου υπάρχει μονοπώλιο υπάρχει πρόβλημα και ως προς την εξυπηρέτηση αλλά και ως προς την τιμή. Ήδη βλέπουμε τις δυσκολίες για τον προγραμματισμό των ταξιδιών μας για τον χειμώνα. Δύσκολοι συνδυασμοί δρομολογίων και ακριβές τιμές. Ο χειμώνας θα δείξει… Μόνη ελπίδα η δήλωση του προέδρου της Aegean κ. Βασιλάκη για συνεργασία στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και το άνοιγμα νέων αγορών. Είναι ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε την πρόσκληση αυτή αφού βασική προϋπόθεση επίτευξης της επιμήκυνσης είναι η δρομολόγηση αεροπορικών πτήσεων τους νεκρούς μήνες.
• Προσφάτως υπεγράφη πρωτόκολλο συνεργασίας της Περιφέρειας με αντίστοιχη Περιφέρεια της Ουκρανίας. Πόσο θα βοηθήσει τον τουρισμό η συνεργασία αυτή;
Σίγουρα θα βοηθήσει αλλά χρειάζονται κι άλλες δράσεις προβολής και συνεργασίας. Νομίζω ότι η Ουκρανία μαζί με τη Ρωσία, εάν τις προσέξουμε και προβάλουμε σωστά όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, μπορεί να ξεκινήσει η επιμήκυνση από αυτές τις δύο χώρες αφού ταξιδεύουν χιλιάδες τον χειμώνα λόγω και των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στη Ρωσία και την Ουκρανία. Μην ξεχνάμε ότι ουσιαστικά τα τελευταία τρία χρόνια είχαμε οργανωμένα προγράμματα από την Ουκρανία και φτάσαμε ήδη τις 25000 αφίξεις με προοπτική τις 35000 την επόμενη χρονιά. Χρειάζεται όμως και η παρουσία μας εκεί με αντίστοιχες εκδηλώσεις συνεργασίας.
• Ποιες δράσεις θα υλοποιήσει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων για τον τουρισμό και ειδικά για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών;
Ο Σύλλογός μας πάντα θέτει ως στόχο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα ξενοδοχεία μας. Για φέτος τον χειμώνα εκτός από τα σεμινάρια που προγραμματίζουμε για την επιμόρφωση των μελών μας, θα προσπαθήσουμε με την ημερίδα που θα διοργανώσουμε με θέμα την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου και την αναβάθμιση του προορισμού, να περάσουμε το μήνυμα και εκτός ξενοδοχείων, βελτιώνοντας όλες τις υπηρεσίες και υποδομές του νησιού μας για ποιοτικό τουρισμό, με πολλές εναλλακτικές μορφές, όλες τις εποχές, και σε καλύτερη τιμή. Να περάσουμε το μήνυμα ότι η ποιότητα δημιουργεί την ζήτηση και η ζήτηση βελτιώνει την τιμή και προωθεί και διευκολύνει τις πωλήσεις. Να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής στη Ρόδο, γεμάτη ποιότητα, χαρά και διασκέδαση ώστε να μας ερωτευθούν οι επισκέπτες πελάτες μας. Επίσης θα συνεχίσει την προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου προβάλλοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτει ήδη αλλά ποτέ δεν προβάλαμε εξειδικευμένα, όπως ο τουρισμός γαστρονομίας με χρήση τοπικών ποιοτικών προϊόντων, θρησκευτικός τουρισμός με οργάνωση εκδρομών και εκδηλώσεων, τουρισμός χαλάρωσης και ευεξίας, τουρισμός νεόνυμφων και τέλεση γάμων, περιπατητικός, πολιτιστικός, διασκέδασης, καζίνο και ψώνια, θαλάσσιος, αθλητικός, συνεδριακός, μαθητικός, καταδυτικός κ.α ώστε να έχουμε όλες τις εποχές τουρισμό. Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε πολλά, να αλλάξουμε πορεία αρκεί να συνεργαστούμε ειλικρινά για διαφοροποίηση του προϊόντος, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων βάσει της ζήτησης, συνεχής ποιότητα, αύξηση τιμών και σωστή και έγκαιρη προβολή.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/i-fetini-touristiki-sezon-itan-i-kaliteri-olon-ton-epochon/















