«Η αύξηση στις αφίξεις μπορεί να ξεπεράσει το 10%»

“Με αύξηση στις αφίξεις που μπορεί να ξεπεράσει το 10% θα κλείσει η φετινή τουριστική σεζόν για τη Ρόδο”.
Αυτό εκτιμά, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος για την φετινή τουριστική περίοδο που εξελίσσεται πολύ καλά.
Ο κ. Ματσίγκος υπογραμμίζει πως οι αγορές που έκαναν τη διαφορά είναι της ρωσίας, της Νοργηγίας και της Ουκρανίας.
“Νομίζω ότι η Ρωσική αγορά μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η σημαντική αύξηση λόγω μεγαλύτερης προσφοράς από την αναμενόμενη ζήτηση έφερε όχι ποιοτικούς πελάτες, όπως είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα από την Ρωσία”, δηλώνει ο κ. Ματσίγκος και προσθέσει πως δεν θα πρέπει να χαθούν οι άλλες τουριστικές αγορές.
Σε ερώτηση σχετικά με τον τουρισμό της τρίτης ηλικίας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, δηλώνει:
“Με τον τουρισμό της τρίτης ηλικίας μπορούμε να βάλουμε τις βάσεις για την επιμήκυνση. Είναι κάτι που το είχαμε και το χάσαμε. Είναι κρίμα να μην αξιοποιηθεί τέτοια ευκαιρία ειδικά όταν μας το ζητάνε, για να μην πω ότι προσπαθούν να μας το επιβάλουν για να μας βοηθήσουν, ειδικά η γερμανική κυβέρνηση”.
Σχετικά με την μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, ο κ. Ματσίγκος δηλώνει ότι το μέτρο είναι προσωρινό και οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να το προβάλουν για την επόμενη σεζόν.
Η συνέντευξη του κ. Γιώργου Ματσίγκου, αναλυτικά:
• Πώς εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν και ποιες αγορές φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα;
Όπως είχαμε προβλέψει αλλά και αναμενόταν, η τουριστική σαιζόν εξελίσσεται θετικά για τη Ρόδο, με μονοψήφιο αριθμό αύξησης. Πιστεύω όμως ότι τελικά μπορούμε να καταλήξουμε και με 10% και ίσως και λίγο μεγαλύτερη αύξηση. Οι αγορές οι οποίες έκαναν την διαφορά σε προτίμηση με μεγάλο ποσοστό αύξησης είναι σίγουρα η Ρωσία με πάνω από 50% μέχρι τα τέλη Ιουλίου, η Νορβηγία με διψήφιο αριθμό αύξησης και οπωσδήποτε η Ουκρανία με πάνω από 200% αλλά ακόμη με μικρό αριθμό αφίξεων, σύντομα όμως θα αποτελέσει σημαντική αγορά για τη Ρόδο.
• Ειδικά η αγορά της Ρωσίας φαίνεται να πηγαίνει καλύτερα από όλες τις άλλες. Τι σημαίνει αυτό;
Είναι ευχάριστο ότι αυξήθηκε η κίνηση από την Ρωσία. Είναι όμως και ανησυχητικό ότι αυξήθηκε πάρα πολύ και δεν επεκτάθηκε ακόμη στα άκρα ώστε να πετύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Νομίζω ότι η ρωσική αγορά μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η σημαντική αύξηση λόγω μεγαλύτερης προσφοράς από την αναμενόμενη ζήτηση έφερε όχι ποιοτικό πελάτη, όπως είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα από την Ρωσία. Πρέπει όμως να τονίσουμε εδώ ότι κάτι πρέπει να κάνουμε ώστε να μην χάσουμε τις άλλες αγορές. Σημασία έχει η αύξηση από ένα κράτος, να μην συνοδεύεται από μείωση άλλου, αλλά με παράλληλη επιμήκυνση της σαιζόν και των εσόδων.
• Υπάρχουν θετικές ενδείξεις για τις αφίξεις Ελλήνων τουριστών φέτος; Τι πρέπει να γίνει για να ενισχυθεί ο συγκεκριμένος τομέας;
Δυστυχώς η κρίση επηρέασε πάρα πολύ την ελληνική αγορά προς όλους τους προορισμούς και φυσικά και προς τη Ρόδο. Λόγω βέβαια της καλής κίνησης από την Ευρώπη έχουμε κάλυψη της ελληνικής αγοράς. Για φέτος δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε διότι είναι ήδη αργά, η κρίση συνεχίζεται και η διαθεσιμότητα δωματίων πιστεύω πως είναι μικρή.
• Ποια είναι η άποψή σας για τον τουρισμό των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας; Θεωρείτε πως είναι ευκαιρία για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν;
Πιστεύω ότι είμαστε στην καλύτερη περίοδο για να πετύχουμε την περιβόητη επιμήκυνση. Με τον τουρισμό δε της τρίτης ηλικίας μπορούμε να βάλουμε τις βάσεις για την επιμήκυνση. Είναι κάτι που το είχαμε και το χάσαμε. Είναι κρίμα να μην αξιοποιηθεί τέτοια ευκαιρία ειδικά όταν μας το ζητάνε, για να μην πω ότι προσπαθούν να μας το επιβάλουν για να μας βοηθήσουν, ειδικά η γερμανική κυβέρνηση.
• Γιατί μέχρι τώρα δεν κατάφεραν οι φορείς της περιοχής μας να δρομολογήσουν τις διαδικασίες για την επιμήκυνση της σεζόν;
Πιστεύω ότι κανείς δεν το πίστεψε και ίσως ορισμένοι δεν το ήθελαν. Είχαν επαναπαυθεί όλοι στην μικρή σαιζόν με αυξημένα έσοδα. Ειδικά το κράτος και ο Δήμος δεν προσέφεραν τίποτε. Έχουν γίνει προσπάθειες στα χαρτιά και στα λόγια. Χωρίς να πάρουμε μέτρα, χωρίς να συνεργαστούμε με τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρείες, χωρίς να βελτιώσουμε τις υποδομές, χωρίς να προβάλουμε τις ομορφιές του νησιού και το κλίμα της Ρόδου. Είχαμε μείνει στο «ήλιος και θάλασσα» χωρίς καμία προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, χωρίς νέες ιδέες….Ειδικά τώρα, που έχουμε την αναταραχή στην Βόρειο Αφρική, θα μπορούσαμε να επιτύχουμε την επιμήκυνση. Προτάσεις, ιδέες και προγράμματα υπάρχουν και από τον Σύλλογό μας. Δυστυχώς δεν υπήρξε ουσιαστική και ειλικρινής συνεργασία όλων των φορέων για να το επιτύχουμε. Νομίζω ότι είναι η καλύτερη περίοδος λόγω πολλών συγκυριών. Για να το πετύχουμε εκτός από την ειλικρινή συνεργασία όλων των φορέων χρειαζόμαστε έναν διευθυντή προορισμού με γνώσεις και εμπειρία να ενώσει όλους τους φορείς και επιχειρηματίες για άμεση δράση.

• Θα επηρεάσει την περιοχή μας η κατάργηση των δρομολογίων της Olympic Air στη Ρόδο;
Σίγουρα θα επηρεάσει ως προς το κόστος του εισιτηρίου διότι το μονοπώλιο θα φέρει αύξηση σε όλα τα εισιτήρια. Επομένως ο προορισμός θα ακριβύνει από την Ελλάδα αλλά και για επιβάτες- τουρίστες που έρχονται μέσω Αθηνών. Απορώ δε πώς εξεπλάγησαν οι φορείς αφού ήταν προγραμματισμένο από πέρυσι.
• Σας έχουν ικανοποιήσει οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν από την εταιρεία Aegean Airlines για την κάλυψη των δρομολογίων της περιοχής μας;
Όταν μια εταιρεία δεν κερδίζει είναι λογικό να αυξήσει τις τιμές της. Κανείς δεν θέλει να χάνει και ειδικά μια ιδιωτική εταιρεία. Επομένως οι διαβεβαιώσεις με τα λόγια δεν αρκούν. Να το δούμε στη πράξη. Ήδη τα εισιτήρια θα είναι ακριβότερα από τον Σεπτέμβριο και έπειτα.

• Έχει θετικές επιδράσεις η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση;
Εφόσον η μείωση μεταφερθεί στον καταναλωτή σίγουρα θα επηρεάσει θετικά. Βέβαια τα ξενοδοχειακά πακέτα είναι διαμορφωμένα με τιμές που συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ. Όπως ανακοινώθηκε είναι προσωρινό μέτρο που εάν δεν αποδώσει θα αλλάξει και πάλι από 1η Ιανουαρίου. Επομένως δεν μπορούμε να το προβάλουμε για την επόμενη σαιζόν εφόσον δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει από τον Ιανουάριο κι έπειτα. Δυστυχώς η προχειρότητα σε όλα τα θέματα συνεχίζεται…
• Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους ασχολούμενους με τον τουρισμό;
Το μήνυμά μου είναι να στοχεύουμε πάντα στην ποιότητα και την πλήρη ικανοποίηση των προσδοκιών και απαιτήσεων των πελατών χωρίς να μας το ζητήσουν. Αγάπη και πάθος στο επάγγελμα, αλλαγή νοοτροπίας, συνεχής ενημέρωση-εκπαίδευση, βελτιώνοντας συνέχεια την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας και η οποία δεν μπορεί να διαφέρει από την ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε εμείς ως Έλληνες πολίτες. Τέλος, ζητώ απ’όλους τους φορείς, ενωμένοι όλοι μαζί, να δείξουμε ικανότητα συνεργασίας, με συνεχή δράση και χωρίς εφησυχασμό, συνεργαζόμενοι ειλικρινά, με συντονισμό των στρατηγικών δραστηριοτήτων βάσει της ζήτησης, με διαφοροποίηση του προϊόντος και με χρήση νέων μεθόδων και τεχνολογιών, για το καλό του τόπου μας και όχι για την προσωπική προβολή.