Εκατοντάδες πινακίδες Ι.Χ. κατατέθησαν στη ΔΟΥ-Ρόδου!

Σε μεγάλες μαύρες σακούλες σκουπιδιών βρίσκονται “στιβαγμένες” οι πινακίδες εκατοντάδων παλαιών αυτοκινήτων, τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους έσπευσαν να καταθέσουν στο αρμόδιο Τμήμα Αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. Ρόδου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το υψηλό κόστος στα τέλη κυκλοφορίας που κλήθηκαν να πληρώσουν για το 2010.

Αν και οι υπηρεσιακοί παράγοντες αρνήθηκαν να δώσουν οποιοδήποτε επίσημο στοιχείο, υπολογίζεται ότι σε τοπικό επίπεδο μέχρι και τις αρχές του Ιανουαρίου του 2010 πάνω από 1.500 – 2.000 πινακίδες κατατέθηκαν στο αρμόδιο Τμήμα Αυτοκινήτων της Δ.Ο.Υ. Ρόδου!
Ήδη το Τμήμα Συγκοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου σήκωσε τα…. χέρια ψηλά με την δημιουργηθείσα κατάσταση αφού πολλά αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς πινακίδες.
Μετά λοιπόν τις εικόνες με τις ατελείωτες “ουρές” που σχηματίζονταν μέχρι και στις αρχές του Γενάρη στο αρμόδιο Τμήμα Αυτοκινήτων, τώρα η υπηρεσία ασχολείται με την…. καταμέτρηση των εκατοντάδων πινακίδων! (Οι φωτογραφίες “μιλούν” μόνες τους).
Ως επί το πλείστον οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που κατέθεσαν τις πινακίδες τους, είχαν παλαιά Ι.Χ. των οποίων η χρονολογία ξεπερνά την 10ετία (ή ήταν ιδιοκτήτες που έχουν δεύτερο αυτοκίνητο, συνήθως παλαιό) προσπαθώντας να απαλλαγούν από την καταβολή των αυξημένων τελών κυκλοφορίας για το 2010.
Οι ιδιοκτήτες αυτοί δήλωσαν ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος τελών κυκλοφορίας, το οποίο αυξήθηκε κατακόρυφα για τα παλαιά αυτοκίνητα για λόγους “περιβαλλοντικούς” τους οποίους επικαλέστηκε η κυβέρνηση.
Το υπουργείο Οικονομικών δήλωσε ότι προτίθεται να επανεξετάσει το μέτρο αλλά από του χρόνου για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, καθώς τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας είναι ασφυκτικά.
Μάλιστα, το σκεπτικό, όσων κατέθεσαν στις Εφορίες τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους, ήταν ότι αν τα πουλούσαν θα κέρδιζαν πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας που υποχρεούνται να καταβάλουν και τα οποία μετά την αύξησή τους φέτος σε πολλές περιπτώσεις πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ!
Για παράδειγμα, για ένα όχημα 30ετίας, 2.000 κυβικών εκατοστών, τα νέα «πράσινα» τέλη που θα κληθεί να πληρώσει για το 2010 ο ιδιοκτήτης του ξεπερνούν τα 800 ευρώ, αλλά αν επιχειρήσει να το πουλήσει δεν θα εισπράξει πάνω από 400 – 600 ευρώ!
Από την άλλη, οι υπηρεσιακοί παράγοντες της Δ.Ο.Υ. Ρόδου δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους, αφού το κράτος έχει πολλαπλά διαφυγόντα κέρδη από την στιγμή που χιλιάδες ιδιοκτήτες δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά στην ΔΟΥ Ρόδου, η κατάθεση των πινακίδων αυξήθηκε…. κατακόρυφα -περίπου πάνω από 30% σε σχέση με το 2008!
Σύμφωνα με εκτιμήσεις περισσότερες από 300.000 πινακίδες κυκλοφορίας έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στις Εφορίες όλης της χώρας.
Το μετρο
της αποσυρσης
Να σημειωθεί πάντως, ότι η περίφημη “απόσυρση” δεν κατάφερε να λειτουργήσει θετικά παρά μόνον για λίγους.
Αιτία ήταν η κακή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας αφού όπως δήλωνε προσφάτως ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, το μέτρο που εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν κατέστη δυνατό να συνεχιστεί και τα 400 εκατ. ευρώ που είναι το ετήσιο κόστος της απόσυρσης θα αξιοποιηθούν με άλλο τρόπο!
Όσοι πρόλαβαν να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους θα αποζημιωθούν με βάση τα όσα προβλεπόταν από τη ρύθμιση Σουφλιά. Όσοι δεν πρόλαβαν ή καθυστέρησαν μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, είναι και οι μεγάλοι χαμένοι. Τα μέτρα θα προωθηθούν με νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Μέχρι στιγμής, 73.000 αυτοκίνητα σε σύνολο 730.000 οδηγήθηκαν για απόσυρση (σε όλη την χώρα). Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων έχουν δύο επιλογές, εκτός από τα χρήματα που θα λάβουν για την απόσυρση. Είτε να πάρουν το ποσό των 1.000 ευρώ για επιδότηση νέου αυτοκινήτου είτε να πάρουν 500 ευρώ και δύο ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρόμων συνολικής αξίας 700 ευρώ.
Από την Ρόδο, μόλις 70 (!) κάτοχοι ΙΧ κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν την ευεργετική αυτή διάταξη. Όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι από την ΔΟΥ Ρόδου “στο νησί μας, δεν υπήρχε συνεργείο κατάλληλο για να υποστηρίξει την καταστροφή των παλαιών αυτοκινήτων που πήγαιναν για απόσυρση. Οι περισσότεροι δεν πρόλαβαν να χρησιμοποιήσουν το μέτρο”.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο αρμόδιος αντινομάρχης κ. Φ. Χατζηδιάκος, δεν είναι μόνον το μέτρο της απόσυρσης το οποίο οι συμπολίτες μας δεν πρόλαβαν να χρησιμοποιήσουν, αλλά και η διαδικασία επιστροφής των χρημάτων-κυρίως λόγω γραφειοκρατίας- τα οποία οι συμπολίτες μας δεν ξέρουν πότε θα τους επιστραφούν.