Δυσμενείς εξελίξεις για τα νησιά της “άγονης γραμμής”

Την παραίτηση του από το αξίωμα του δημάρχου της Τήλου υπέβαλε χθες ο κ Τάσος Αλιφέρης. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, είχε προαναγγείλει την απόφαση του αυτή διαμαρτυρόμενος για την απαξίωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών στα Δωδεκάνησα.
Ο δήμαρχος της Τήλου δήλωσε στη “δ” εξοργισμένος γιατί εδώ και αρκετό καιρό ζητά από την πολιτική ηγεσία, του υπουργείου να ξεκαθαρίσει τη θέση της, σχετικά με το ύψος των επιδοτήσεων που θα πρέπει να δοθούν στην εταιρεία Τήλος 21ος αιώνας, στη στιγμή που είναι έτοιμη να φέρει νέο σκάφος στα Δωδεκάνησα στα πλαίσια των υποχρεώσεων της για τη νέα ακτοπλοϊκή περίοδο.
“Υπάρχει αντίφαση στο θέμα αυτό. Εμείς στα πλαίσια των συμβατικών μας υποχρεώσεων μπορούμε να φέρουμε νέο πλοίο στο νομό. Για το λόγο αυτό όμως δικαιούμεθα επιδότησης προσαυξημένης κατά 40%. Όμως το μνημόνιο ορίζει μείωση της επιδότησης κατά 10%. Αν όμως συμβεί κάτι τέτοιο και εμείς φέρουμε το σκάφος, θα οδηγηθούμε σε πτώχευση. Δεν μπορώ λοιπόν να δεχθώ να απαξιώνεται η δική μου περιοχή. Αυτός ήταν και ο λόγος που δήλωσα στη συνεδρίαση ότι θα υποβάλω την παραίτηση μου”, δήλωσε στη “δ” ο δήμαρχος της Τήλου Τάσος Αλιφέρης προσθέτοντας πως μέχρι τώρα ουδείς γνωρίζει τα δρομολόγια των πλοίων για τα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου, από την 1η Σεπτεμβρίου.
“Ζητούμε να δοθεί παράταση τεσσάρων μηνών σε ότι αφορά τη συνέχιση της σύμβασης αλλά πρέπει να δοθεί οριστική απάντηση στο θέμα της επιδότησης”, τόνισε ο κ. Τάσος Αλιφέρης.
Παράταση δύο ετών, ζήτησε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών
Συγκοινωνιών η διοίκηση της εταιρείας ΑΝΕΣ.
“Υπάρχει πλέον μεγάλο θέμα με τη δρομολόγηση του πλοίου που μας επιβάλλεται στα πλαίσια των συμβατικών υποχρεώσεων μας. Δεν μπορεί να γίνει αυτό τη στιγμή που ακόμη και το “ΠΡΩΤΕΑΣ” δεν έχει τα αναμενόμενα έσοδα”, δήλωσε στη “δ” ο Γενικός Διευθυντής της ΑΝΕΣ Βασίλης Παπακαλοδούκας, τονίζοντας πως το οικονομικό περιβάλλον έχει αλλάξει πλέον και δεν επιτρέπει κινήσεις, που ενέχουν μεγάλο κόστος το οποίο στη συνέχεια δεν θα καλυφθεί από την επιβατική κίνηση.
“Για το λόγο αυτό επειδή το οικονομικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα δυσμενές, ζητήσαμε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών παράταση δύο ετών προκειμένου να μπορέσουμε και εμείς να είμαστε συνεπείς και να προχωρήσουμε στη δρομολόγηση νέου σκάφους. Το αίτημα δεν έγινε δεκτό. Μας ανέφεραν πως αν δοθεί παράταση θα είναι για τέσσερις μήνες μόνο. Το πρόβλημα θα επανέλθει μόλις περάσουν οι τέσσερις μήνες”, δήλωσε ο κ. Παπακαλοδούκας.
Μετά την εξέταση των αιτημάτων που έθεσαν οι εκπρόσωποι της Δωδεκανήσου η συνεδρίαση συνεχίστηκε, κεκλεισμένων των θυρών. Λαμβάνοντας τον λόγο οι άλλοι εφοπλιστές τόνισαν ότι η παράταση των συμβάσεων κατά τέσσερις μήνες, συνιστά ποινικό αδίκημα. Μάλιστα επετέθησαν φραστικά στο δήμαρχο της Σύρου κ. Δεκαβάλα γιατί υποστήριξε το αίτημα της Δωδεκανήσου και ειδικά εταιρειών που έχουν συσταθεί από δήμους.
«Θα έκανα το ίδιο ακόμη και αν επρόκειτο για ιδιωτικές εταιρείες. Μιλάμε για μικρά νησιά που θα αποκλειστούν εξαιτίας της απόφασης μας», απάντησε ο κ. Γιάνης Δεκαβάλας. Ακολούθησε η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα Θαλασσίων Συγκοινωνιών για το νομικό πλαίσιο. Τελικά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έκρινε πως δεν είναι αρμόδιο να λάβει απόφαση και παρέπεμψε το θέμα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση. Με αυτό το δεδομένο πλέον τινάζονται στον αέρα τα δρομολόγια που γίνονταν από τις δύο δωδεκανησιακές εταιρείες.

ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΗΛΟΥ

Προς: Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
κο Βασίλειο Μπρακουμάτσο
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στους χειρισμούς των «άγονων γραμμών» και ιδιαίτερα σε αυτές που αφορούν τις Ναυτικές Εταιρείες των ακριτικών νησιών Σύμης και Τήλου, είναι πασιφανές ότι ορισμένοι θύλακες, Κυβερνητικοί και Υπηρεσιακοί, αντιλαμβάνονται την Εθνική προσπάθεια για σωτηρία της Χώρας από τη Δημοσιονομική συγκυρία, που ευρέθη, ως ευκαιρία εξυπηρέτησης συμφερόντων (πολιτικών και μεγαλοεπιχειρηματικών), ανεξάρτητα αν αυτό έχει δυσμενείς επιπτώσεις στις παραμεθόριες περιοχές.

Εδώ και 1 χρόνο αντιληφθήκαμε ότι η συμβατική μας υποχρέωση ανανέωσης των πλοίων μας ήταν ασύμβατη με τις υποχρεώσεις του Μνημονίου, αφού η πρώτη προέβλεπε αύξηση της δαπάνης κατά 30%, ενώ η δεύτερη μείωση κατά 10%. Συνολική απόκλιση δηλαδή 40%.
Αυτό θα οδηγούσε τις Εταιρείες μας, που αποτελούν τους πνεύμονες για τα νησιά μας, σε καταστροφή.
Γιαυτό ζητήσαμε εγκαίρως 8 μήνες πριν, να προβλεφθεί αυτή η κατάσταση με ανάλογη ρύθμιση.
Με διάφορες μεθόδους και διαδικαστικές μεθοδεύσεις φτάσαμε στην τελευταία μέρα, Χωρίς λύση, στερούμε το οξυγόνο από την ακριτική Ελλάδα, επειδή μπορούμε να χρησιμοποιούμε το Μνημόνιο για να κόβουμε την σύνταξη των 500 Ευρώ, αλλά όχι για να προσαρμόσουμε συμβάσεις, όπως επιτάσσουν οι υποχρεώσεις μας από το Σύμφωνο Σταθερότητας.
Όσο υπάρχουν αυτοί οι Θύλακες, που στο όνομα πολιτικών στρατηγικών και μεγαλοσυμφερόντων αντιστέκονται στο αίτημα για προσαρμογή, εγώ δεν θέλω να είμαι μέρος αυτού του Πολιτικού προσωπικού και ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΙ από το Αξίωμα του Δημάρχου της Τήλου, ελπίζοντας με αυτήν την πράξη να αφυπνισθούν μερικοί και κάποιοι να ενημερωθούν για τα τρωκτικά, που λυμαίνονται την υπερπροσπάθεια του Πρωθυπουργού της Χώρας.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΛΟΥ
ΤΑΣΟΣ ΑΛΙΦΕΡΗΣ