Απαιτητικά τα θέματα των Νέων Ελληνικών

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης και της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και των δύο κύκλων συνεχίστηκαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Οι καθηγητές της ΟΕΦΕ κρίνουν ότι τα θέματα της Φυσικής ήταν «βατά και κατανοητά», ωστόσο χρειάζονταν την απαιτούμενη προσοχή, πολλές πράξεις και καλή σκέψη, με το τρίτο και το τέταρτο θέμα να ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας.
Πάντως η Ένωση Ελλήνων Φυσικών υποστηρίζει ότι τρία από τα θέματα ήταν «έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας». (σημ: οι λύσεις των θεμάτων της Φυσικής στη σελ. 33).
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της:
– Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής
–  Προεκλήθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών έχει ως εξής:
Η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων, των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, έχει να παρατηρήσει τα παρακάτω:
– Τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση.
– Η πλειοψηφία των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης.
Σε ό,τι αφορά τη Νεοελληνική Λογοτεχνία τα θέματα απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους διαγωνιζόμενους, καθώς οι ερωτήσεις χαρακτηρίζονται απαιτητικές, δυσκολότερες από τις περσινές και έχρηζαν ιδιαίτερης προσοχής.
«Έκπληξη» ωστόσο προκάλεσε το ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, «Ο Κρητικός», στο οποίο οι μαθητές κλήθηκαν να εξεταστούν.
Σύμφωνα με τους καθηγητές το συγκεκριμένο ποίημα του Σολωμού -με διαφορετικό απόσπασμα- είχε δοθεί και πάλι προς εξέταση την τελευταία πενταετία.
Τα θέματα στο μάθημα της Φυσικής χθες, δόθηκαν με μια ώρα καθυστέρηση, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας στο 2% των εξεταστικών κέντρων, κυρίως σε νησιά του Β. Αιγαίου, η εκτύπωση των θεμάτων της Φυσικής- ειδικά σε ένα σχήμα- δεν ήταν καθαρή.
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, επειδή δεν ήθελε να υπάρξει κάποιο πρόβλημα, έστειλε εκ νέου τις ερωτήσεις, με αποτέλεσμα να σημειωθεί καθυστέρηση στην έναρξη της εξέτασης του μαθήματος.
Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν για τη μεγαλύτερη κατηγορία των εξεταζόμενων την Παρασκευή, 24 Μαΐου με την Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, την Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, τη Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Προχθές, ξεκίνησαν και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για όλες τις τάξεις του γυμνασίου, ενώ θα διαρκέσουν ως την Παρασκευή 14 Ιουνίου. Παράλληλα, οι επαναληπτικές εξετάσεις των μαθητών του γυμνασίου θα ολοκληρωθούν ως τις 20 Ιουνίου.
– Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης των ημερησίων Γενικών Λυκείων καθώς, επίσης, και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης για τους οποίους προβλέπεται εξέταση μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, άρχισαν χθες και θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 14 Ιουνίου.
– Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης των εσπερινών Γενικών Λυκείων καθώς, επίσης, και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Δ΄ τάξης για τους οποίους προβλέπεται εξέταση μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, άρχισαν χθες  και θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 14 Ιουνίου.
– Οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης ημερησίων  Γενικών Λυκείων  και Δ΄ τάξης των εσπερινών Γενικών Λυκείων, στα μαθήματα τα οποία εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο,  άρχισαν  την Παρασκευή, 17 Μαΐου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή, 31 Μαΐου.
– Οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης των ημερησίων Γενικών Λυκείων και της Δ΄ τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων, στα μαθήματα τα οποία εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα, 3 Ιουνίου μέχρι και την Παρασκευή, 14 Ιουνίου.     
– Οι επαναληπτικές εξετάσεις των μαθητών όλων των τάξεων των ημερησίων  και εσπερινών Γενικών Λυκείων να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και την Πέμπτη, 20 Ιουνίου. Σημειώνεται ότι οι επαναληπτικές εξετάσεις των πανελλαδικών εξετάσεων της Γ΄ τάξης των ημερησίων Γενικών Λυκείων, και της Δ΄ τάξης των εσπερινών Γενικών Λυκείων  θα αρχίσουν το Σάββατο, 8 Ιουνίου 2013 και θα διαρκέσουν μέχρι και το Σάββατο, 15 Ιουνίου.

ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΣΤΗ ΡΟΔΟ
Tαλαιπωρία υπέστησαν χθες οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης στις πανελλαδικές εξετάσεις που διαγωνίζονταν στη Φυσική.
Αιτία της ταλαιπωρίας ήταν το γεγονός ότι σε μία άσκηση της Φυσικής υπήρχε ένα σχήμα  το οποίο κατά την εκτύπωση δεν φαινόταν καλά με αποτέλεσμα να διαμαρτυρηθούν ορισμένοι υποψήφιοι.
Η Εξεταστική Επιτροπή έκρινε ότι έπρεπε να ξανασταλούν τα θέματα.  Σημειώθηκε όμως καθυστέρηση γεγονός που δυσαρέστησε και τους υποψηφίους.
Δεν ήταν όμως μόνο το πρόβλημα με την εκτύπωση  αλλά και τα θέματα που επελέγησαν για το διαγώνισμα  της Φυσικής τα οποία  δυσκόλεψαν αρκετά τους υποψηφίους  των λυκείων και του νησιού μας.
Δεν  ήταν ιδιαίτερα εύκολο όμως και το θέμα  στο διαγώνισμα των Νέων Ελληνικών  το οποίο κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης.
Δηλώθηκε  μάλιστα στη “δ” ότι το συγκεκριμένο θέμα έχει ξαναπέσει σε πανελλαδικές εξετάσεις.

Την άποψη ότι δεν σημειώθηκε καθυστέρηση στη μετάδοση των θεμάτων   εξέφρασε, ομιλώντας στη “δ”, ο επικεφαλής της επιτροπής των εξετάσεων  κ. Δημήτρης Καβάλας.
“Δεν είχαμε καθυστερήσεις και τα θέματα δόθηκαν εγκαίρως στους μαθητές. Δημιουργήθηκε ζήτημα με μια σκίαση που υπήρχε σε μια άσκηση  της Φυσικής. Αυτός ήταν ο λόγος που εστάλησαν διευκρινίσεις”, δήλωσε ο κ. Καβάλας και πρόσθεσε πως το πρόβλημα στη σκίαση δεν θα μπορούσε να δυσκολέψει τους υποψηφίους.
Σε ερώτηση σχετικά με τα θέματα που επελέγησαν ο κ. Καβάλας δήλωσε πως ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
“Ειδικά τα θέματα που τέθηκαν στο μάθημα της Φυσικής ήταν για  τους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές”, δήλωσε ο κ. Καβάλας.
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή, ο επικεφαλής της επιτροπής των πανελλαδικών εξετάσεων δήλωσε πως απουσίαζαν 30 υποψήφιοι από τους 1292 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν με τα θέματα που επελέγησαν  αναφέρθηκαν στη «δ» υποψήριοι των μεγάλων λυκείων του νησιού μας.
“Διαγωνίστηκα στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.   Το κείμενο έφερε τον τίτλο “Ο Κρητικός” και δεν ήταν από τα πιο εύκολα που έχουμε συναντήσει. Έγραψα όσο  καλύτερα μπορούσα”, δήλωσε ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. Ρούσος Μακρής  που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην τουριστική σχολή.
“ Ήταν   βατά τα θέματα στο διαγώνισμα των Νέων Ελληνικών.  Όποιος είχε μελετήσει θα μπορούσε να γράψει καλά. Δεν αντιμετώπισα πρόβλημα”, δήλωσε ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. Αγγελος Μιχαλαριάς που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην τουριστική σχολή.
“ Δεν μπορώ να πω ότι το θέμα ήταν εύκολο. Είχε απαιτήσεις γιατί θα έπρεπε να αναπτύξουμε κάποιες θέσεις. Χρειάζονταν πολλή προσοχή  τα ερωτήματα στα οποία κληθήκαμε να απαντήσουμε”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Α. Καζαντζή που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
“Δεν  ήταν εύκολο το θέμα που μας ζητήθηκε να αναπτύξουμε στο διαγώνισμα για το μάθημα των Νέων Ελληνικών.  Θα προτιμούσα να είχα διαγωνιστεί στο κείμενο που φέρει τον τίτλο το “Αμάρτημα της Μητρός μου””, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ορτένσα Ντέντε που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
“Θεωρώ ότι όποιος είχε διαβάσει καλά  θα μπορούσε να γράψει  στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.  Δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα. Πιστεύω ότι έγραψα πολύ καλά”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Μαρία Τενοσβίλ, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη Νομική σχολή.
Πολύ δύσκολα  χαρακτήρισε τα θέματα που τέθηκαν στο  διαγώνισμα για το μάθημα της Φυσικής  ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. Αντώνης Πετρής.
“Τα θέματα που επελέγησαν για τη Φυσική ήταν για τους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές. Όλα τα ερωτήματα είχαν δυσκολίες”, δήλωσε ο κ. Αντώνης Πετρής που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη σχολή ναυπηγών- μηχανικών.
“Ηταν  αρκετά δύσκολα τα θέματα της Φυσικής. Δεν έφθανε όμως αυτό αλλά μας καθυστέρησαν επειδή υπήρχε πρόβλημα στο σχήμα μιας άσκησης.  Πιστεύω ότι δεν ήταν αναγκαίο να σταλούν οι διευκρινίσεις”, δήλωσε ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. Γιάννης Σ. που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να γίνει μηχανολόγος – μηχανικός.
“Τα θέματα  της Φυσικής ήταν αρκετά δύσκολα.  Ειδικά το 4ο ερώτημα ήταν για πολύ καλά διαβασμένους υποψηφίους. Τα πρώτα ερωτήματα θα μπορούσε άνετα ο διαγωνιζόμενος να τα απαντήσει”, δήλωσε  η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Κατερίνα Πρίφτη που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί  στην ΑΣΤΕΡ.
“Τα θέματα  που επελέγησαν για το μάθημα της Φυσικής ήταν για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Με δυσκόλεψε λίγο το τέταρτο ερώτημα”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ανδρονίκη Παραή, που θέλει να σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και να γίνει νηπιαγωγός.

“Δεν δυσκολεύτηκα να  απαντήσω στα ερωτήματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα για το μάθημα των Νέων Ελληνικών. Πιστεύω ότι όσοι είχαν μελετήσει προσεκτικά θα μπορούσαν να γράψουν πολύ καλά”, δήλωσε η υποψήφια του 3ου Λυκείου κ. Αιμιλία Ντέιβις που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και επιθυμεί να γίνει δημοσιογράφος.
“Ήταν απαιτητικά τα θέματα   στο διαγώνισμα της  Φυσικής.   Δεν  θα μπορούσαν να αποδώσουν εύκολα όσοι δεν είχαν μελετήσει”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Κωνσταντίνος Ζαφειράκης που ακολούθησε τη θετική κατεύθυνση  και θέλει να εισαχθεί στη σχολή ΤΕΦΑΑ.
“Ήταν μέτριας δυσκολίας τα θέματα που επελέγησαν για το μάθημα της Φυσικής. Όσοι δεν είχαν προετοιμαστεί  πολύ καλά  θα μπορούσαν να γράψουν τα τρία πρώτα ερωτήματα. Μας δυσαρέστησε λίγο η καθυστέρηση που σημειώθηκε εξαιτίας του προβλήματος που παρουσίαζε  ένα σχήμα σε μια άσκηση.  Εξαιτίας της επεξήγησης που εστάλη καθυστερήσαμε να τελειώσουμε”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Χρήστος Λίπι που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με την πληροφορική.
“Δεν μπορώ να πω ότι ήταν εξαιρετικά δύσκολα τα θέματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα της Φυσικής.  Όσοι μελέτησαν  μπόρεσαν να γράψουν πολύ καλά. Πιστεύω ότι είχα καλή επίδοση”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Δανιήλ Κελεπέρας.
“Δεν περίμενα να πέσει το συγκεριμένο θέμα στο διαγώνισμα για τα Νέα Ελληνικά.   Παρόλα αυτά πιστεύω ότι ανταποκρίθηκα και έγραψα καλά”, δήλωσε η υποψήφια του 2ου Λυκείου κ. Ελένη Πέρου που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.

“Το θέμα στο διαγώνισμα για τα Νέα Ελληνικά ήταν μέτριας δυσκολίας.  Είχα μελετήσει καλά και έγραψα πιστεύω  τις σωστές απαντήσεις  στα ερωτήματα”, δήλωσε η υποψήφια του 2ου Λυκείου κ. Δήμητρα Ντίσιου που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
“Μόνο τα τρία ερωτήματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα της Φυσικής ήταν δυνατό να απαντηθούν άνετα. Τα υπόλοιπα ήταν δύσκολα. Δεν μας άρεσε και η καθυστέρηση που είχαμε γιατί δεν είχε εκτυπωθεί καλά το σχήμα σε μια άσκηση στο διαγώνισμα της Φυσικής”, δήλωσε η υποψήφια του 2ου Λυκείου κ. Μαριάνθη Μανιά που ακολούθησε τη θετική κατεύθυνση.
“Μέτριας δυσκολίας ήταν τα θέματα στο διαγώνισμα της Φυσικής.  Για να γράψει κανείς θα έπρεπε να διαβάσει πολύ καλά”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Σταύρος Ζιάκης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.