Σε μια εποχή όπου η πολυτέλεια κινδυνεύει να χάσει την ταυτότητά της, νέα έρευνα φωτίζει τις αυθεντικές προτεραιότητες των εύπορων ταξιδιωτών και ανατρέπει τη λογική της ομοιομορφίας.
Η Έκθεση Πολυτελούς Ταξιδιού 2025 της Preferred Hotels & Resorts, σε συνεργασία με τη The Harris Poll, αποτυπώνει τις επιθυμίες πάνω από 500 Αμερικανών με ετήσιο εισόδημα άνω των 250.000 δολαρίων και ταξιδιωτικές δαπάνες άνω των 10.000 δολαρίων. Οι συμμετέχοντες σχεδιάζουν κατά μέσο όρο οκτώ ταξίδια το 2025, τρία εκ των οποίων θα είναι διεθνή, ενώ πάνω από τους μισούς σκοπεύουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους σε σύγκριση με το 2024.
Τέλος στα πανομοιότυπα ταξίδια
Η έρευνα δείχνει ξεκάθαρα την απόρριψη του λεγόμενου “beige-ification”, δηλαδή της τυποποίησης της εμπειρίας. Περίπου 7 στους 10 ταξιδιώτες δηλώνουν απογοητευμένοι από τη μονοτονία πολλών πολυτελών καταλυμάτων, τα οποία χαρακτηρίζονται από ομοιομορφία, έλλειψη χαρακτήρα και ταυτότητας. Πλέον, ζητούν εμπειρίες μοναδικές, δύσκολες να επαναληφθούν ή να αντιγραφούν.
Αντί για αθροίσεις παροχών, η νέα πολυτέλεια εστιάζει στην εσωτερική μεταμόρφωση και στη σύνδεση με τον τόπο. Πάνω από το 80% θεωρεί πως η προσωπική αλληλεπίδραση με ανθρώπους και τοπικές ιστορίες δημιουργεί τα πιο αξέχαστα ταξίδια. Μάλιστα, το 64% προτιμά να ακολουθεί τις προτάσεις των ντόπιων, απορρίπτοντας την απρόσωπη τεχνολογία.
Η αξία του αυθεντικού
Η ανάγκη για αυθεντικότητα καταγράφεται ξεκάθαρα: το 90% δηλώνει ότι οι καλύτερες εμπειρίες είναι καλά σχεδιασμένες αλλά φαίνονται αυθόρμητες. Τα ξενοδοχεία που αποτυπώνουν το τοπικό χρώμα και διαθέτουν πολιτισμική ταυτότητα κερδίζουν τις εντυπώσεις. Παράλληλα, οι προσωπικοί ταξιδιωτικοί σύμβουλοι επανέρχονται δυναμικά, καθώς το 84% εμπιστεύεται τις προτάσεις ενός επαγγελματία περισσότερο από την ψηφιακή αναζήτηση.
Το 92% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι επιθυμεί διαμονές με ιστορικό βάθος και τοπικό χαρακτήρα, ενώ το 71% σχεδιάζει τουλάχιστον ένα πολυγενεακό ταξίδι το 2025, στοχεύοντας σε εμπειρίες που ενισχύουν τη σύνδεση με την οικογένεια και τις ρίζες τους.
Πιστότητα με αξία
Σε περιβάλλον υψηλού κόστους, η πιστότητα παίζει κρίσιμο ρόλο. Το 82% των συμμετεχόντων θεωρεί τα loyalty programs σημαντικά, όχι όμως για πόντους, αλλά για την εξατομίκευση και τη συνέπεια. Το 65% δηλώνει ότι η θετική προηγούμενη εμπειρία είναι ο κύριος λόγος επιστροφής σε ένα κατάλυμα.
Σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο Lindsey Ueberroth, η νέα εποχή της πολυτέλειας δεν αφορά την ουδετερότητα, αλλά τη συναισθηματική σύνδεση, την τόλμη και την προσωπική ταυτότητα – αξίες που διαμορφώνουν το μέλλον του ταξιδιού.
Πηγή: newmoney.gr