ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικά κίνητρα για ξένες επενδύσεις

news room 1 λεπτό ανάγνωση
επένδυση

Κί­νη­τρα για τη με­τα­φο­ρά της φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας στην Ελ­λά­δα σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα που επι­θυ­μούν να επεν­δύ­σουν ποσά άνω των 500.000 ευρώ πα­ρέ­χει το φο­ρο­λο­γι­κό νο­μο­σχέ­διο.

Οσοι με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους έδρα στην Ελ­λά­δα θα τύ­χουν ση­μα­ντι­κών φο­ρο­λο­γι­κών εκ­πτώ­σε­ων για το πα­γκό­σμιο ει­σό­δη­μά τους, το οποίο, ανε­ξαρ­τή­τως ύψους το, θα φο­ρο­λο­γεί­ται με το ποσό των 100.000 ευρώ και 20.000 ευρώ για κάθε μέλος της οι­κο­γέ­νειάς τους. Οσοι με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους κα­τοι­κία στην Ελ­λά­δα θα πρέ­πει εντός τριε­τί­ας να πραγ­μα­το­ποι­ή­σουν επεν­δύ­σεις ύψους 500.000 ευρώ. Για να τύ­χουν του ευ­νοϊ­κού φο­ρο­λο­γι­κού πλαι­σί­ου, θα πρέ­πει:

– Να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή έδρα τους στην Ελ­λά­δα.

–  Να έχουν δια­μο­νή ή φο­ρο­λο­γι­κή κα­τοι­κία στην Ελ­λά­δα για του­λά­χι­στον 183 ημέ­ρες, ακόμα και εάν οι ημέ­ρες αυτές προ­κύ­πτουν αθροι­στι­κά στη διάρ­κεια του έτους και δεν είναι συ­νε­χό­με­νες.

– Να μην ήταν φο­ρο­λο­γι­κοί κά­τοι­κοι Ελ­λά­δος τα προη­γού­με­να επτά από τα οκτώ έτη πριν από τη με­τα­φο­ρά της φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας τους στην Ελ­λά­δα.

Το φυ­σι­κό πρό­σω­πο που θα επεν­δύ­σει στην Ελ­λά­δα θα φο­ρο­λο­γεί­ται για τα ει­σο­δή­μα­τα που προ­κύ­πτουν στη χώρα με βάση τις γε­νι­κές δια­τά­ξεις, δη­λα­δή με την κλί­μα­κα φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος. Ο φόρος κα­τα­βάλ­λε­ται σε μία δόση.

Ση­μειώ­νε­ται ότι με κοινή από­φα­ση των υπουρ­γών Οι­κο­νο­μι­κών και Ανά­πτυ­ξης και Επεν­δύ­σε­ων, θα κα­θο­ρι­στούν οι επι­λέ­ξι­μες κα­τη­γο­ρί­ες επεν­δύ­σε­ων, ο χρό­νος δια­τη­ρή­σε­ώς τους στην Ελ­λά­δα, η δια­δι­κα­σία απο­δεί­ξε­ως της επέν­δυ­σης, η πα­ρα­κο­λού­θη­ση της δια­τή­ρη­σης της επέν­δυ­σης κ.ά.

Συ­ντε­λε­στές επι­χει­ρή­σε­ων

«Ανάσα» στις επι­χει­ρή­σεις, οι οποί­ες τα τε­λευ­ταία χρό­νια ανα­γκά­ζο­νταν μαζί με τις ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές να κα­τα­βάλ­λουν στο κρά­τος το 55% των κερ­δών τους, δίνει το φο­ρο­λο­γι­κό νο­μο­σχέ­διο με τη μεί­ω­ση των συ­ντε­λε­στών. Ο μέσος συ­ντε­λε­στής φο­ρο­λό­γη­σης των επι­χει­ρή­σε­ων (φόρος ει­σο­δή­μα­τος και φόρος επί των με­ρι­σμά­των), από 35,2% που είναι σή­με­ρα, θα μειω­θεί στο 27,8% το 2020, προ­σεγ­γί­ζο­ντας τον μέσο όρο της Ε.Ε. Οπως προ­κύ­πτει από τις πε­ρισ­σό­τε­ρες εκ­θέ­σεις που έχουν δη­μο­σιο­ποι­η­θεί τα τε­λευ­ταία χρό­νια, οι ελ­λη­νι­κές επι­χει­ρή­σεις είναι από τις πιο επι­βα­ρυ­μέ­νες στην Ευ­ρώ­πη.

Στο  σχέ­διο νόμου προ­βλέ­πο­νται τα ακό­λου­θα:

– Μεί­ω­ση του συ­ντε­λε­στή φο­ρο­λο­γί­ας των επι­χει­ρή­σε­ων από το 28% που είναι σή­με­ρα στο 24% για το 2019.

– Mειώ­νε­ται ο συ­ντε­λε­στής φο­ρο­λό­γη­σης των με­ρι­σμά­των από 10% σε 5% και θε­σπί­ζε­ται η υπό όρους απαλ­λα­γή νο­μι­κών προ­σώ­πων που είναι φο­ρο­λο­γι­κοί κά­τοι­κοι Ελ­λά­δας από τον φόρο υπε­ρα­ξί­ας με­τα­βί­βα­σης τί­τλων συμ­με­το­χής.

– Κα­θιέ­ρω­ση χα­μη­λού συ­ντε­λε­στή 10% για τα αγρο­τι­κά συ­νε­ται­ρι­στι­κά σχή­μα­τα.

– Μεί­ω­ση της προ­κα­τα­βο­λής φόρου ει­σο­δή­μα­τος στο 95% του φόρου που προ­κύ­πτει για τα νο­μι­κά πρό­σω­πα (για το 2018).

πηγή kathimerini.gr

ΠΡΟ­ΚΟ­ΠΗΣ ΧΑ­ΤΖΗ­ΝΙ­ΚΟ­ΛΑ­ΟΥ

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.