Την παρέμβαση του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικου προκάλεσε η εξώδικη δήλωση – διαµαρτυρία, προς τον διοικητή του Γενικού Νοσοκοµείου Ρόδου κ. Βασ. Παπανικόλα, 10 ιατρών του Κέντρου Υγείας Έµπωνας, που υπηρετούν στα περιφερειακά ιατρεία Σορωνής, Ιαλυσού, Αεροδροµίου, Σαλάκου, Παραδεισίου και Θεολόγου, με την οποία καταγγέλθηκαν παράνομες μετακινήσεις τους σε κλινικές αλλά και διακινδύνευση, τόσο της προσωπικότητάς τους όσο και της ασφάλειας των παρεχοµένων εξειδικευµένων υπηρεσιών, που καλούνται παρά τη θέλησή τους να προσφέρουν χωρίς τα ειδικά απαιτούµενα για τις θέσεις προσόντα.
Ο κ. Εισαγγελέας κάλεσε συγκεκριμένα στο γραφείο του τον Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου κ. Β. Παπανικόλα, τον Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας κ. Β. Δασκαλάκη, τον πρόεδρο του Επιστηµονικού Συµβουλίου κ. Ν. Μόσχο και τον δικηγόρο κ. Ακη Δημητριάδη, που εκπροσωπεί τους 10 ιατρούς.
Ο κ. Εισαγγελέας κατέστησε σαφές ότι η ενίσχυση κλινικών από ιατρούς άλλων υπηρεσιών θα γίνεται με μέτρο και με ισονομία επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να παύσει η συνεχής αποψίλωση ιατρών του ΚΥ Εμπωνας για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών.
Θυμίζουμε ότι οι 10 ιατροί στην εξώδικη διαμαρτυρία τους τόνισαν ότι σε µια προσπάθεια ενίσχυσης του Τµήµατος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του Γενικού Νοσοκοµείου Ρόδου και κάλυψης των αναγκών που υπάρχουν σε νησιά του νοµού, το Επιστηµονικό Συµβούλιο και ο Διευθυντής Ιατρικής Υπηρεσίας εισηγήθηκαν µετά από κοινή τους συνεδρίαση στις 27-3-2013, να εφηµερεύουν στα ΤΕΠ ιατροί γενικής ιατρικής µεταξύ άλλων και από το Κέντρο Υγείας (ΚΥ) Έµπωνας και οι γιατροί που δεν θα συµµετέχουν στο πρόγραµµα εφηµεριών του ΤΕΠ να µετακινούνται για την κάλυψη αναγκών στα νησιά Σύµη, Τήλο, Μεγίστη και Χάλκη.
Από το 2011, οι γενικοί ιατροί από το Κ.Υ. Έµπωνας µετακινούντο πάντα πρόθυµα εκτός Ρόδου, όποτε υπήρχε ανάγκη, αφού υπήρχε διαβεβαίωση της διοίκησης του Νοσοκοµείου ότι οι µετακινήσεις ήταν προσωρινό µέτρο και σε καµία περίπτωση δεν θα υπερέβαινε τις δύο φορές ανά ιατρό.
Οι ιατροί υποστηρίζουν ότι η µετακίνησή τους από το Κ.Υ. Έµπωνας στο ΤΕΠ του Γενικού Νοσοκοµείου Ρόδου απαγορεύεται από το νόµο. Επισηµαίνουν επίσης ότι το γεγονός ότι έχει διαπιστωθεί έλλειψη ιατρικού προσωπικού στο ΤΕΠ του Γενικού Νοσοκοµείου Ρόδου και στα νησιά Σύµη, Τήλο, Μεγίστη και Χάλκη δεν είναι δυνατόν να χρησιµοποιηθεί ως «άλλοθι» για την παράνοµη µετακίνηση γενικών γιατρών ώστε να καλύψουν τα παραπάνω κενά.
Τονίζουν παραπέρα ότι είναι αδύνατο, ιδιαιτέρως επικίνδυνο και παράνοµο, να µετακινηθούν γενικοί ιατροί από το ΚΥ Έµπωνας και από τα Περιφερειακά Ιατρεία της αρµοδιότητάς του, στα οποία υπηρετούν βάσει της οργανικής τους θέσης, στο ΤΕΠ του Γενικού Νοσοκοµείου Ρόδου αλλά και στα Ιατρεία των νησιών, καθώς κάτι τέτοιο θα σηµάνει αποδυνάµωση της πρωτοβάθµιας περίθαλψης των χωριών της Ρόδου τα οποία καλύπτουν, µε µηνιαία εξυπηρέτηση ασθενών άνω των εξακοσίων ανά ιατρείο, αφού σε ενδεχόµενη µετακίνησή τους τα εν λόγω ιατρεία θα παραµείνουν κλειστά, ακυρώνοντας ουσιαστικά τους λόγους για τους οποίους δηµιουργήθηκαν, ήτοι την προστασία της δηµόσιας υγείας των πολιτών της Ρόδου.
Από την άλλη ο νομικός σύμβουλος του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου κ. Ευθ. Μπόνης σε γνωμοδότησή του εκφράζει την άποψη ότι οι συγκεκριμένες μετακινήσεις επιτρέπονται.
Στην γνωμοδότηση αναφέρονται τα εξής:
“Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 26 παρ. 1, τελευταίο εδάφιο του Ν. 2519/1997, όπως ισχύει σήμερα: «Οι διοριζόμενοι κατά την παράγραφο αυτή, ιατροί, δεν μετακινούνται καθοιονδήποτε τρόπο από την θέση τους, κατά την διάρκεια της πρώτης θητείας τους».
Όταν όμως, σε εξαιρετικά επείγουσες ανάγκες για την προσωρινή και για μικρό χρονικό διάστημα κάλυψη κενών θέσεων ιατρών στα αναφερόμενα Περιφερειακά Ιατρεία νήσων ή σε οποιαδήποτε άλλη θέση ορίζεται της αρμοδιότητας του Νοσοκομείου Ρόδου, επιβάλλουν τη λήψη έκτακτων μέτρων και προκειμένου να καλυφθεί η ιατρική παρακολούθηση των κατοίκων αυτών των νησιών, ιδίως δε κατά την τρέχουσα περίοδο που αυξάνεται και η τουριστική κίνηση σ’ αυτά και οι ανάγκες ιατρικής κάλυψης των κατοίκων είναι ακόμη μεγαλύτερες, έχω την άποψη ότι η ως άνω διάταξη περί μη μετακίνησης αυτής της κατηγορίας των ιατρών, κάμπτεται, διότι καλύπτεται υπέρτερος σκοπός δημοσίου συμφέροντος, όπως είναι η παροχή ιατρικών υπηρεσιών και φροντίδας υγείας στους κατοίκους αυτών των περιοχών.
Σε κάθε περίπτωση όμως, έχω την άποψη ότι η όποια αμφισβήτηση των υπό μετακίνηση ιατρών, επιβάλλεται να ακολουθήσει την νόμιμη διαδικασία, καθόσον οι πράξεις του Διοικητή του Νοσοκομείου, με τις οποίες εντέλλεται κάθε ιατρός να μετακινηθεί για μικρό χρονικό διάστημα στο κατά περίπτωση αναφερόμενο Περιφερειακό Ιατρείο ή σε οποιαδήποτε άλλη θέση ορίζεται, ως εκ της φύσεώς τους, επιφέρουν έννομες συνέπειες, μέχρι να υπάρξει τυχόν ακύρωσή τους.
Στο σημείο αυτό επισημαίνω, ότι σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 8, περίπτωση 11 του Ν. 3329/2005 : «11. Ο Διοικητής αποφασίζει για τις μετακινήσεις προσωπικού εντός των διοικητικών ορίων της ευθύνης του».
Στη Διοίκηση του Νοσοκομείου ανήκει η αρμοδιότητα, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις συγκεκριμένες εντολές μετακίνησης, να κινήσει την προβλεπόμενη από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα πειθαρχική διαδικασία”.















