Eνώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου προσέφυγε, κατά του Ελληνικού Δημοσίου, ανώνυμη εργολαβική εταιρεία, που κλήθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, να στεγανοποιήσει την σκεπή του κρατικού αερολιμένα “Διαγόρας”, που έμπαζε νερά, με αποτέλεσμα να γελοιοποιείται στα μάτια ημεδαπών και φιλοξενούμενων στο νησί και έμεινε απλήρωτη!!
Την 10η Νοεμβρίου 2009 ο τότε αναπληρωτής αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου ανέθεσε στην εταιρεία και συμφώνησαν προφορικά την στεγανοποίηση των αρμών διαστολής της πλάκας επέκτασης της αίθουσας διακίνησης του παλαιού κτηρίου στον Κ.Α.Ρ.Δ., έναντι συνολικού εργολαβικού τιμήματος 45.000 ευρώ, με Φ.Π.Α. και την ανακατασκευή μεταλλικού καναλιού περισυλλογής ομβρίων υδάτων στέγης επέκτασης αίθουσας αναχωρήσεων παλαιού αεροσταθμού και την ανακατασκευή αρμού διαστολής μεταξύ κεντρικού κτηρίου και επέκτασης αίθουσας αφίξεων στον Κ.Α.Ρ.Δ., έναντι συνολικού εργολαβικού τιμήματος 21.062,25 ευρώ, με Φ.Π.Α.
Οι παραπάνω αναθέσεις έγιναν χωρίς διαγωνισμό, με την κατά παρέκκλιση διαδικασία της παραγρ. 3, περιπτ. δ του άρθρου 83 του Ν. 2362/1995 «περί Δημόσιου Λογιστικού», λόγω έκτακτης και φανερής κατεπείγουσας ανάγκης, με έγκριση του παραπάνω αερολιμενάρχη χωρίς υπογραφή έγγραφης σύμβασης, ύστερα από αντίστοιχες έγγραφες προσφορές που ζήτησε, με αναλυτική τεχνική περιγραφή των εργασιών που απαιτούντο.
Ειδικότερα ο τότε αερολιμενάρχης απευθύνθηκε στην εταιρεία δεδομένης της εξειδικευμένης εμπειρίας της στις μονώσεις και προέβη στις απευθείας αναθέσεις των εργασιών, με κατά παρέκκλιση διαδικασίες, λόγω κατεπείγοντος καθώς από τις στέγες των παραπάνω κτηρίων έπεφταν βρόχινα νερά στις αίθουσες επιβατών, εμφανίζοντας μια τριτοκοσμική κατάσταση, με κουβάδες εντός των αιθουσών των επιβατών.
Έτσι με την παράλληλη διαβεβαίωση ότι θα έπραττε παράλληλα τα νόμιμα για να πληρωθεί η δαπάνη με την παράδοση των εργασιών, η εταιρεία ξεκίνησε άμεσα και τις δύο παραπάνω εργασίες για να αποκατασταθεί το κύρος και η εικόνα του διεθνούς αερολιμένα. Παρέδωσε δε τις αναληφθείσες εργασίες στις 31 Μαρτίου 2010.
Παρά ταύτα αντί να υπάρξει αντίστοιχη συνέπεια και από την πλευρά της ΥΠΑ, αντίθετα άρχισε ένας «Γολγοθάς» σε βάρος της εταιρείας, με γραφειοκρατικές ατελέσφορες ενέργειες προς τις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες.
Η ΥΠΑ δύο χρόνια μετά απάντησε ότι δεν υπάρχει έγκριση χορήγησης πίστωσης από τη Δ/νση Οικονομικών – Τμήμα Προϋπολογισμού και ότι δεν έχει εκδοθεί η σχετική έγκριση δαπάνης διότι πριν από κάθε ενέργεια δεν είχε εκδοθεί η σχετική έγκριση δαπάνης, από τα αρμόδια εξουσιοδοτημένα όργανα, ότι δεν υπάρχει απαιτούμενη διάταξη νόμου που να προβλέπει τη δαπάνη, ότι θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί και να υπάρχει σχετική πίστωση στον προϋπολογισμό Υ.Π. Α. και να υπάρχει αντικειμενική ανάγκη πραγματοποίησης των εργασιών!!.
Με απλά λόγια δηλαδή, με έγγραφο της ΥΠΑ καθομολογείται η εξαπάτηση της εταιρείας από πλευράς Δημοσίου, αφού προκειμένου να αποκαταστήσουν το συντομότερο δυνατόν τη λειτουργία και την εικόνα του δεύτερου σε κίνηση διεθνούς αερολιμένα της χώρας την έπεισαν ότι νομίμως τους έγινε ανάθεση χωρίς διαγωνιστικές εργασίες και χωρίς σύναψη έγγραφης σύμβασης λόγω έκτακτης και φανερής κατεπείγουσας ανάγκης!!
Αφού επί δύο έτη ανέμενε την έγκριση πληρωμής απέστειλε εξώδικη πρόσκληση, και έλαβε την απάντηση ότι η πληρωμή δεν μπορεί να γίνει λόγω μη τήρησης εκ μέρους της ΥΠΑ των νόμιμων διαδικασιών.
Όπως τονίζει η εταιρεία στην αγωγή της:
“Είναι φανερό ότι μέσα στην τεράστια οικονομική κρίση της αγοράς και ειδικά των οικοδομικών έργων και εργασιών, η παραπάνω ζημία που μας προκλήθηκε επέδρασε αλυσιδωτά στην όλη οικονομική πορεία της εταιρείας, δημιουργώντας πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα, αφού πλέον οι οικοδομικές επιχειρήσεις αν δεν κλείνουν επιβιώνουν οριακά κ’ εμείς πεισθέντες και αναλαμβάνοντας τις παραπάνω δύο εργασίες, αναλάβαμε αντίστοιχες υποχρεώσεις αγοράς υλικών, πληρωμής συνεργείων κ.λ.π. ένεκα των οποίων δημιουργήθηκαν αδυναμίες πληρωμής και λοιπών τρεχουσών υποχρεώσεών μας για την κάλυψη των συγκεκριμένων εργασιών, προκαλώντας τεράστια ζητήματα ρευστότητας για την αντιμετώπιση των όλων υποχρεώσεων της επιχείρησής μας, με συνεπακόλουθη δυσφήμισή μας στην αγορά, αδυναμία δανειοδοτήσεων κ.λ.π. ήτοι προκλήθηκε σοβαρή ηθική βλάβη για την οποία δικαιούμαστε χρηματική ικανοποίηση 40.000 ευρώ τουλάχιστον”.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/ekane-ergasies-sto-aerodromio-alla-den-ton-plironoun/















