Από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων του 14ου δημοτικού σχολείου και του 11ου Νηπιαγωγείου πόλεως Ρόδου, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Το Υπουργείο Παιδείας, δείχνοντας για άλλη μια φορά τον απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και εντελώς λογιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το χώρο της εκπαίδευσης, με επείγουσα εγκύκλιο της Διεύθυνσης Διοικητικών Υποθέσεων Π.Ε. & Δ.Ε. (44506/Δ4/2-4-2013) ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές, εντός 2 ημερών, να καταγράψουν τις οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών «ενόψει της έκδοσης απόφασης σχολικών μεταβολών», οι οποίες είναι «δυσανάλογες με το μαθητικό δυναμικό»…
Από το συγκεκριμένο έγγραφο διαφαίνεται ότι ο ιδανικός αριθμός μαθητών για κάθε τάξη είναι το 25 και γι’ αυτό η ύπαρξη ενός εξαθέσιου σχολείου απαιτεί τουλάχιστον 126 μαθητές, ενώ σχολεία με κάτω από 100 μαθητές μετατρέπονται απευθείας σε τετραθέσια, ξυπνώντας μνήμες από τις αφηγήσεις της γιαγιάς μας για το σχολείο της κατοχής.
Ο σχεδιασμός αυτός γίνεται χωρίς να λαμβάνονται υπόψη:
4 Ότι με τη συρρίκνωση αυτή δε διασφαλίζεται η ίση αντιμετώπιση και οι ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλα τα παιδιά.
4 Ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία για υποβιβασμούς/συγχωνεύσεις (1566/85, 1966/91 και 3966/11) απαιτείται: 1) Πρόταση του ΠΥΣΠΕ (Δωδεκανήσου)
2) Εισήγηση της Οικονομικής επιτροπής της περιφερειακής αυτοδιοίκησης
3) Απόφαση του δημοτικού συμβουλίου (άρθρο 59 3966/11).
4 Ότι με την ένωση δύο τάξεων μειώνεται στο μισό ο χρόνος ωριαίας διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα (Γλώσσα – Μαθηματικά).
4 Ότι δύο τάξεις θα είναι υποχρεωμένες να παρακολουθούν τον ανώτερο κύκλο διδασκαλίας με τα παρεπόμενα προβλήματα στην μόρφωση των παιδιών. Τι γίνεται στην περίπτωση που το σύνολο των μαθητών των δυο τάξεων ξεπερνάει τους 25 μαθητές;
4 Ότι λόγω έλλειψης διδακτικού χρόνου του προσωπικού θα μειωθεί η ποιότητα της διδασκαλίας, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.λ.π.
4 Ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στη διδασκαλία των ειδικοτήτων.
4 Ότι αυξάνοντας τον αριθμό των παιδιών στα σχολεία που οραματίζονται αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχημάτων λόγω δυσκολίας ελέγχου και έλλειψης χώρου.
4 Ότι αυξάνονται οι κίνδυνοι ασθενειών σε μια περίοδο που η πρόσβαση στις δομές της υγείας είναι πολύ δύσκολη. (Η εντολή από τους αρμόδιους φορείς την περίοδο της όξυνσης της γρίπης Η1Ν1 ήταν τουλάχιστον 2 τμ ανά μαθητή). ¶λλωστε κι ο ΟΣΚ ορίζει ως ελάχιστη απαίτηση και για την αντισεισμική θωράκιση της σχολικής κοινότητας τα 2 τμ!
4 Ότι υπάρχει η αντικειμενική δυσκολία στη μετακίνηση των μαθητών σε σχολεία μακριά από την κατοικία τους.
4 Ότι δεν αντιμετωπίζεται η ιδιαιτερότητα των νησιών και του κάθε σχολείου ξεχωριστά.
4 Ότι σε περιπτώσεις όπως της ΑΣΤΙΚΗΣ, ενός σχολείου στην καρδιά της πόλης της Ρόδου, που συγκυριακά (συστέγαση του σχολείου για μια χρονιά σε άλλο) δεν έχει αυτή την τρέχουσα σχολική χρονιά τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών για να λειτουργήσει με βάση την οργανικότητά του, δεν υπολογίζεται ότι είναι πολύ πιθανόν να αλλάξουν τα στοιχεία την επόμενη σχολική χρονιά. (Τι θα γίνει τότε; Θα αλλάξει ξανά η οργανικότητα του σχολείου;)
Για τους λόγους αυτούς, και δεδομένου ότι οι αλλαγές αυτές, τόσο στους μαθητές όσο και στους δασκάλους, δεν είναι μια απλή μαθηματική και λογιστική πράξη με αριθμούς και οικονομικά οφέλη προς το κράτος, αλλά αφορούν ό,τι πολυτιμότερο έχουμε στον κόσμο και έχουν σοβαρές επιπτώσεις στο μέλλον τους, εμείς, οι γονείς των παιδιών της ΑΣΤΙΚΗΣ, ύστερα από ομόφωνη απόφαση, της 9ης Απριλίου 2013, της έκτακτης γενικής συνέλευσης του Συλλόγου μας, δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα αντισταθούμε δυναμικά, όπως και στο παρελθόν έχουμε αποδείξει, στην υποβάθμιση του σχολείου μας και στον εξαναγκασμό του σε μαρασμό και κλείσιμο και δε θα υποδουλωθούμε για άλλη μια φορά τις επιταγές της Τρόικας. Πιστεύουμε πως ο μόνος τρόπος εξόδου από την κρίση είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
Η ΑΣΤΙΚΗ αποτελεί το πρώτο σχολείο της πόλης, από το 1765, με ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ, το οποίο σε δύσκολα για τον τόπο χρόνια λειτούργησε ως φάρος της γνώσης και του πατριωτισμού. Εδώ συντάχθηκε, το 1905, η ιδρυτική πράξη του Αθλητικού Συλλόγου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», που αποτέλεσε σύμβολο αντίστασης κατά των κατακτητών. Από εδώ αποφοίτησαν διαπρεπείς Ρόδιοι, επιστήμονες και σημαντικοί παράγοντες της πατρίδας μας. Το σχολείο αυτό δεν κατάφεραν να κλείσουν οι κατακτητές των Δωδεκανήσων. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει τώρα επειδή φέτος οι τάξεις του δεν βολεύουν αριθμητικά από το τυχαίο γεγονός της ύπαρξης αριθμού των μαθητών κάτω από το 150. Δεν βάζεις λουκέτο στη ιστορία του τόπου σου!
Το παρόν μας, ως χώρα και ως πολίτες έχει υποβαθμιστεί βάναυσα και αυτό το έχουμε δεχτεί στωικά, δεν θα δεχτούμε όμως να πειραχτεί και το μέλλον αυτής της χώρας που εξαρτάται από τη μόρφωση των παιδιών της.
Η ψηλής ποιότητας Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά της χώρας είναι για μας ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ. Θα σταθούμε απέναντι στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια αποδόμησης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης της.
Καλούμε τα μέλη μας, τα μέλη όλων των συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων, την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και συνολικά όλο τον κόσμο να αντισταθεί και να εμποδίσει μια τέτοια προοπτική.
Είναι το ελάχιστο που υποχρεούμαστε να παρέχουμε στα παιδιά μας ως κοινωνία, τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και το Φρόνημά τους να αντιστέκονται σε όσα παράλογα στο κρεβάτι του Προκρούστη, χωρίς λογική, άλλοι μας επιβάλουν.















