Η Ρόδος θα κυριαρχεί στον τουρισμό και στα επόμενα σαράντα χρόνια!

Η υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου που θα φέρει μεγαλύτερη ανάπτυξη στη Ρόδο ήταν ο σκοπός της επίσκεψης την οποία πραγματοποίησε στο νησί μας κλιμάκιο του ομίλου TUI με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο για την περιοχή της Μεσογείου κ. Josep Anton Grases.
Ο κ. Grases συνοδευόμενος από τον διευθύνοντα σύμβουλο της TUI Eλλάδας κ. Μιχάλη Μαυρόπουλο, το στέλεχος κ. Γιώργο Δήμα, τον γενικό διευθυντή των γραφείων του ομίλου στη Ρόδο κ. Φώτη Τσιμογιάννη και τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη είχε συνάντηση χθες το πρωί με το δήμαρχο κ. Στάθη Κουσουρνά, την αντιπεριφερειάρχη κ. Λίτσα Φτακλάκη και τον Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου κ. Αντώνη Βλαχάκη.
Η συζήτηση με το δήμαρχο Ρόδου διεξήχθη σε ιδιαιτέρως καλό κλίμα και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι παρά τα προβλήματα που δημιουργεί η διεθνής οικονομική συγκυρία η Ρόδος θα πρωταγωνιστήσει και στα επόμενα 40 χρόνια ως τουριστικός προορισμός.
«Η συνεργασία μας χρονολογείται από σαράντα χρόνια πριν, υπογράμμισε ο κ. Grases και με την εκπόνηση σχεδίου στρατηγικής, η Ρόδος θα πρωταγωνιστεί και στα επόμενα σαράντα χρόνια».
Τα υψηλόβαθμα στελέχη της TUI υπογράμμισαν ότι στόχος του τουριστικού κολοσσού είναι πλέον και ο μεμονωμένος ταξιδιώτης, γι’ αυτό εκπονήθηκε σχέδιο δράσης το οποίο θα τον φέρνει στα προγράμματα της TUI.
Ειδικά για τη Ρόδο υπογράμμισαν ότι «την χαρακτηρίζει ο άριστος επαγγελματισμός και η εξειδίκευση», δύο χαρακτηριστικά που δεν τα συναντούν συχνά και ζήτησαν στο πλαίσιο της συνεχούς εκπαίδευσης των στελεχών τους να έχουν τη δυνατότητα αυτά να εκπαιδεύονται και στη Ρόδο.
Ο κ. Κουσουρνάς αποδέχτηκε το αίτημα και αναφέρθηκε εκτενώς στα πλεονεκτήματα του νησιού, δίνοντας έμφαση στις νέες πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες που δημιουργήθηκαν κατά το τελευταίο διάστημα.

Ειδική αναφορά έκανε στην τιμολογιακή πολιτική, υπογραμμίζοντας ότι οι χαμηλές τιμές θα έχουν ως αποτέλεσμα το κλείσιμο επιχειρήσεων οι οποίες λειτουργούν οριακά και ζήτησε να διατηρούνται οι τιμές σε ένα επίπεδο ικανοποιητικό για όλους, πρόταση η οποία βρίσκει σύμφωνη την TUI, αφού όπως τόνισαν οι εκπρόσωποί της, οι χαμηλές τιμές δεν εξυπηρετούν κανέναν. Οι στόχοι μας είναι κοινοί, κατέληξαν.
Οι δύο πλευρές, αλλά και η Ένωση Ξενοδόχων δια του προέδρου της κ. Αντ. Καμπουράκη συμφώνησαν στη δημιουργία events και άλλων κοινών δράσεων με δεδομένο ότι η Αυτοδιοίκηση, όπως επισημάνθηκε, είναι αρωγός σε όλες τις δράσεις και πρωτοβουλίες.
«Το μέλλον διασφαλίζεται από τέτοιες συνεργασίες», υπογραμμίστηκε.
Η Περιφέρεια
Θέματα που αφορούν τις προοπτικές της φετινής σεζόν αλλά και της συνεργασίας που μπορεί να αναπτυχθεί με τον όμιλο τέθηκαν και κατά τη συνάντηση που είχε το κλιμάκιο με την αντιπεριφερειάρχη κ. Λίτσα Φτακλάκη.
«Η TUI αποτελεί έναν ισχυρό τουριστικό όμιλο που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας. Είναι θετικό το γεγονός ότι συνεχίζουν να στηρίζουν τα νησιά μας παρά την κρίση. Τα μηνύματα, όπως μας τόνισαν, είναι πολύ θετικά για τη φετινή σεζόν», δήλωσε μετά τη συνάντηση η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη και πρόσθεσε πως είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ο όμιλος εναρμονίζεται με τις σύγχρονες ανάγκες των τουριστών.

«Είναι θετικό το γεγονός ότι δουλεύουν για την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού κάτι που συνδυάζεται με το δικό μας στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό. Προσπαθούμε και εμείς να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα των νησιών», δήλωσε η κ. Φτακλάκη που αναφέρθηκε και στην προσπάθεια που γίνεται από τον όμιλο για την προσέλκυση και μεμονωμένων τουριστών.
Η κ. Φτακλάκη τόνισε πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα είναι αρωγός στο project που εκπονεί ο όμιλος TUI.
“Αυτό θα βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη όλων των νησιών ακόμη και των μικρότερων”, δήλωσε η κ. Φτακλάκη.
Στη συνάντηση έγινε αναφορά στην ανάγκη να υπάρχουν τακτικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια προκειμένου να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα οι τουρίστες όταν θέλουν να επισκεφθούν άλλα νησιά εκτός της Ρόδου.
“Το θέμα αυτό το έχει θέσει ο περιφερειάρχης κ. Γιάννης Μαχαιρίδης στον υπουργό Ναυτιλίας κ. Κώστα Μουσουρούλη. Είναι κάτι που ζητούν και οι νησιώτες. Θα ασκήσουμε νέες πιέσεις στο κράτος για να λυθούν τα όποια προβλήματα. Τονίσαμε στη συνάντηση πως θα είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια του ομίλου να ενδυναμώσει το προϊόν του”, δήλωσε η κ. Φτακλάκη.
Στις προσπάθειες που έγιναν για να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα που είχε διαμορφωθεί εξαιτίας των προβλημάτων της χώρας αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΕΞΡ κ. Αντώνης Καμπουράκης.

“Στις δύσκολες στιγμές που περάσαμε, προσπαθώντας να αλλάξουμε την κακή εικόνα, η Περιφέρεια ήταν κοντά μας. Είναι σημαντικό να κρατήσουμε ψηλά την ποιότητα. Η Ρόδος δεν είναι μόνο ένας ωραίος προορισμός αλλά προσφέρει πολύ καλές υπηρεσίες προς τους επισκέπτες της”, τόνισε ο κ. Καμπουράκης, που έκανε αναφορά και στην επίσκεψη που πραγματοποίησε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης της Γερμανίας κ. Γ. Φούχτελ στη Ρόδο.

Καλή σεζόν «βλέπει» η ΤUI
Ομιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τις συναντήσεις ο κ. Grases τόνισε πως η φετινή τουριστική σεζόν θα είναι πολύ καλή αλλά δεν θέλησε να κάνει προβλέψεις για τον αριθμό των τουριστών που θα φέρει ο όμιλος στη Ρόδο.
Επισημάνθηκε πάντως πως η TUI φέρνει στο νησί μας σε ετήσια βάση 400.000 επισκέπτες.
“Η TUI, που είναι η ηγέτιδα δύναμη στον τουρισμό, θέλει να υλοποιήσει ένα μακρόπνοο σχέδιο στρατηγικής που στηρίζεται και στο παραδοσιακό τουριστικό πακέτο. Η αγορά αλλάζει και ο όμιλος έχει προσαρμοσθεί και δημιούργησε νέα εναλλακτικά πακέτα ώστε να προσελκύσει νέους πελάτες ακόμη και τους μεμονωμένους ταξιδιώτες που κάνουν τις κρατήσεις μέσω του διαδικτύου. Έχει δημιουργηθεί διαδικτυακός τόπος για την κάλυψη των αναγκών των συγκεκριμένων πελατών”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου για την περιοχή της Μεσογείου και πρόσθεσε πως η Ρόδος ξεχωρίζει γιατί διαθέτει τουριστικούς φορείς που διέπονται από επαγγελματισμό.
“Ευελπιστούμε σε μια στενή συνεργασία στο μέλλον. Είμαστε δίπλα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στους φορείς του τουρισμού για να έχουμε μια καλή σεζόν”, δήλωσε ο κ. Grases.

Σε ερώτηση σχετικά με τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος ο κ. Grases δήλωσε:
“Ο όμιλος δραστηριοποιείται στην Αγγλία, στη Γερμανία, στις Σκανδιναβικές χώρες και τώρα κάνει άνοιγμα και στη Ρωσία. Η ΤUI έχει εκπονήσει μακρόπνοο σχέδιο που ως στόχο έχει τη διατήρηση των ποσοστών από τις αγορές που δραστηριοποιείται και να προσελκύσει τουρίστες από τη Γαλλία και χώρες της Δυτικής Ευρώπης και όχι μόνο”, δήλωσε ο κ. Grases.
“Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε με τη βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορεών του τουρισμού να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες και να προωθήσουμε το διαφορετικό προϊόν που μπορεί να προσφέρει η Ρόδος”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Τμήματος Ελλάδος κ. Μιχ. Μαυρόπουλος.
Αναφορικά με τα στοιχεία του νησιού μας που θα έπρεπε ενδεχομένως να αλλάξουν, ο κ. Grases τόνισε:
“Αυτό που πρέπει όλοι μαζί να κάνουμε είναι να διαφοροποιήσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Είναι μια σειρά πραγμάτων που πρέπει να γίνουν. Επειδή ήμασταν επιτυχημένοι όλα αυτά τα χρόνια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να μείνουμε στην ίδια συνταγή. Πρέπει να διαφοροποιηθούμε σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας σε άλλες χώρες της Μεσογείου. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο δίνοντας έμφαση στη λεπτομέρεια”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της TUI στη Μεσόγειο, ενώ αναφέρθηκε και στο πόσο θετικά μπορεί να λειτουργήσει στον τουρισμό η γαστρονομία της Ρόδου και των άλλων νησιών.

Σε ερώτηση αν θα υπάρξει αύξηση των αφίξεων τουριστών που θα φέρει ο όμιλος στη Ρόδο, ο κ. Graces δήλωσε:
“Είμαστε αισιόδοξοι καθώς οι ενδείξεις είναι θετικές για την έκβαση της σεζόν.Δεν μπορούμε να παραθέσουμε αριθμητικά στοιχεία. Περιμένουμε αύξηση των τουριστών από όλες τις αγορές”.
“Ολοι δουλεύουμε σκληρά για να καλωσορίσουμε τους επισκέπτες μας. Οταν θα τελειώσει η σεζόν θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε με αριθμούς. Θεωρούμε βασικό για τον τουρισμό να υπάρχει σταθερότητα στη χώρα μας. Οι επισκέπτες μας πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στην Ελλάδα κ. Μαυρόπουλος.
Σε ερώτηση αν υπάρχει ανησυχία στην TUI, από το ενδεχόμενο να επηρεαστεί ο τουρισμός από τις πολιτικές εξελίξεις, ο κ. Μαυρόπουλος δήλωσε:
“Οι πολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν όλο το φάσμα της κοινωνίας. Λογικό είναι κάποιος που θέλει να πάει διακοπές να μην επιθυμεί να αντιμετωπίσει προβλήματα”, δήλωσε ο κ. Μαυρόπουλος.
Σε ερώτηση αν έγιναν συζητήσεις για την επιμήκυνση της σεζόν, ο κ. Graces δήλωσε:
“Είναι μια μεγάλη πρόκληση όχι μόνο για την Ελλάδα. Έχει σχέση και με τη σταθερότητα στη χώρα. Για να επεκταθεί η σεζόν θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο ενδιαφέρον για τον προορισμό. Αυτό σημαίνει και νέα προϊόντα”.