ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι φόρο θα πληρώσουμε με τις φετινές δηλώσεις

news room 1 λεπτό ανάγνωση
εφορία

Εντός του δευ­τέ­ρου τρι­μή­νου του τρέ­χο­ντος έτους θα κλη­θούν να υπο­βά­λουν τις φο­ρο­λο­γι­κέςτους δη­λώ­σεις για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2017 οι μι­σθω­τοί και συ­ντα­ξιού­χοι. Η υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ων θα γίνει και φέτος ηλε­κτρο­νι­κά, μέσω Taxisnet στην ιστο­σε­λί­δα της Ανε­ξάρ­τη­της Αρχής Δη­μο­σί­ων Εσό­δων.

Στις δια­τά­ξεις με βάση τις οποί­ες θα υπο­λο­γι­στούν οι τε­λι­κές φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις επί των ει­σο­δη­μά­των του 2017 έχουν επέλ­θει δύο ση­μα­ντι­κές αλ­λα­γές:

Η κα­το­χύ­ρω­ση του δι­καιώ­μα­τος της έκ­πτω­σης φόρου των 1.900 – 2.100 ευρώ υπό την προ­ϋ­πό­θε­ση ότι κατά την διάρ­κεια του 2017 εξο­φλή­θη­καν με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής ή με με­τρη­τά δα­πά­νες για αγορά αγα­θών και λήξη υπη­ρε­σιών συ­νο­λι­κού ύψους από 10% έως 18,75% επί του συ­νο­λι­κού ατο­μι­κού ετή­σιου ει­σο­δή­μα­τος.

Η κα­τάρ­γη­ση της διά­τα­ξης που προ­έ­βλε­πε έκ­πτω­ση από τον ανα­λο­γού­ντα φόρο ει­σο­δή­μα­τος του 10% της ετή­σιας δα­πά­νης του φο­ρο­λο­γού­με­νου για ια­τρι­κή νο­σο­κο­μεια­κή και φαρ­μα­κευ­τι­κή πε­ρί­θαλ­ψη.

Οι κα­νό­νες

Ανα­λυ­τι­κά κατά την εκ­κα­θά­ρι­ση των δη­λώ­σε­ων που θα υπο­βά­λουν φέτος οι μι­σθω­τοί και οι συ­ντα­ξιού­χοι για τη φο­ρο­λό­γη­ση των ει­σο­δη­μά­των που απέ­κτη­σαν το 2017 θα ισχύ­σουν οι εξής κα­νό­νες:

Εφαρ­μο­γή φο­ρο­λο­γι­κής κλί­μα­κας με συ­ντε­λε­στές 22% – 45%.

Ετή­σια ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης σε ετή­σια ει­σο­δή­μα­τα άνω των 12.000 ευρώ.

Κα­τάρ­γη­ση της διά­τα­ξης που προ­έ­βλε­πε έκ­πτω­ση από τον ανα­λο­γού­ντα φόρο ει­σο­δή­μα­τος του 10% του ποσού των δα­πα­νών του φο­ρο­λο­γού­με­νου για ια­τρι­κή, φαρ­μα­κευ­τι­κή και νο­σο­κο­μεια­κή πε­ρί­θαλ­ψη, εφό­σον οι δα­πά­νες αυτές υπερ­βαί­νουν συ­νο­λι­κά το 5% του ετή­σιου ατο­μι­κού ει­σο­δή­μα­τός του.

Έκ­πτω­ση πα­ρα­κρα­τη­θέ­ντων φόρων ει­σο­δή­μα­τος από το συ­νο­λι­κό ποσό του ανα­λο­γού­ντος φόρου ει­σο­δή­μα­τος που προ­κύ­πτει από το άθροι­σμα των φόρων που ανα­λο­γούν στις επι­μέ­ρους κα­τη­γο­ρί­ες των ει­σο­δη­μά­των.

Έκ­πτω­ση πα­ρα­κρα­τη­θέ­ντων ποσών ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης από το συ­νο­λι­κό ποσό της ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης που ανα­λο­γεί στο άθροι­σμα των ει­σο­δη­μά­των του φο­ρο­λο­γού­με­νου από όλες τις πηγές.

Έκ­πτω­ση φόρου ει­σο­δή­μα­τος 1.900 – 2.100 ευρώ.

Κάθε μι­σθω­τός και συ­ντα­ξιού­χος για να δι­καιού­ται έκ­πτω­σης φόρου θα πρέ­πει κατά τη διάρ­κεια του 2017 να έχει εξο­φλή­σει με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής δα­πά­νες για αγο­ρές αγα­θών ή πα­ρο­χή υπη­ρε­σιών συ­νο­λι­κού ύψους ίσου με πο­σο­στό:

10% του ετη­σί­ου ει­σο­δή­μα­τος εφό­σον το ποσό αυτό ανέρ­χε­ται έως 10.000 ευρώ.

10% επί των πρώ­των 10.000 ευρώ και 15% επί του υπερ­βάλ­λο­ντος ποσού και έως 30.000 ευρώ.

10% επί των πρώ­των 10.000 ευρώ, 15% επί των επό­με­νων 20.000 ευρώ και 20% επί του υπερ­βάλ­λο­ντος ποσού εφό­σον το ετή­σιο ει­σό­δη­μά του ξε­περ­νά τις 30.000 ευρώ.

Σε κάθε πε­ρί­πτω­ση κατά την οποία ο φο­ρο­λο­γού­με­νος δεν κα­τά­φε­ρε να κα­λύ­ψει το απαι­τού­με­νο ποσό δα­πά­νης με πλη­ρω­μές μέσω καρ­τών ή μέσω e-banking, το «ακά­λυ­πτο» ποσό θα φο­ρο­λο­γεί­ται με 22%.

Πηγή πλη­ρο­φο­ριών: Ελεύ­θε­ρος Τύπος

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.