Μεγάλο πλήγμα στη λειτουργία των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει η αρνητική οικονομική συγκυρία που βιώνουμε, τόσο σε τοπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Τεράστιος είναι ο αριθμός των νοικοκυριών που αδυνατούν να παράσχουν στα ανήλικα μέλη της οικογένειας τη δυνατότητα παροχής φροντιστηριακής εκπαίδευσης, η οποία πλέον θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της προετοιμασίας των μαθητών για την εισαγωγή τους σε ανώτατα εκπαιδευτικά και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας.
Βέβαια, όπλο ενάντια στην κρίση και τα αρνητικά που επιφέρει στον τομέα της εκπαίδευσης έχει αποτελέσει το αίσθημα ευθύνης που διακατέχει τους εκπαιδευτικούς του τόπου μας, οι οποίοι έχουν εφαρμόσει ένα πλήθος οικονομικών διευκολύνσεων για τις οικογένειες των μαθητών που αδυνατούν να αποπληρώσουν τα φροντιστηριακά δίδακτρα.
Μειώσεις τιμών και παροχή υπηρεσιών δωρεάν, όπου κρίνεται αναγκαίο, είναι μόνο κάποιοι από τους τρόπους που έχουν εφεύρει οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων για να διατηρήσουν τους μαθητές, χωρίς να επιβαρύνονται σε μεγάλο βαθμό οι γονείς.
Ωστόσο, πλέον η απογοήτευση έχει κατακυριεύσει τους μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με αποτέλεσμα, να επιλέγουν σχολές, θέτοντας, ως μοναδικά κριτήρια τον τόπο, στον οποίο βρίσκονται και την άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, ανεξάρτητα από τις πραγματικές τους επιθυμίες.
Σε σχετικές δηλώσεις, προς τη «δ», προέβησαν εκπαιδευτικοί φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης του νησιού.
O πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «ΟΡΟΣΗΜΟ», κ. Αθανάσιος Βυρίνης, δήλωσε: “Δεδομένης της οικονομικής κρίσης έχει πληγεί και ο θεσμός των φροντιστηρίων. Για αυτό το λόγο έχουμε εφαρμόσει μείωση διδάκτρων και κοινωνικές προσφορές. Δυστυχώς, πλέον οι μαθητές προτιμούν να παρακολουθούν μόνο επιλεγμένα μαθήματα και όχι ολόκληρα πακέτα μαθημάτων. Βέβαια, εάν υπάρχει ανάγκη παραιτέρω παρακολούθησης μαθημάτων, φροντίζουμε να τα παρέχουμε δωρεάν. Επίσης, παρατηρείται μια μεταστροφή στις επιλογές των σχολών, με κριτήριο την πόλη, στην οποία βρίσκονται. Θα ήθελα να τονίσω, πως το καλοκαίρι, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Κύπρου δώσαμε 3 υποτροφίες σε φοιτητές ακριτικών νησιών. Παράλληλα, πέραν του επιμορφωτικού μας έργου, οργανώνουμε και εκδηλώσεις σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και σχολές γονέων σε συνεργασία με καθηγητές και ψυχολόγους”.
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου ΟΕΦΕ και ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ- ΑΡΙΣΤΕΙΟΝ», κ. Χρήστος Μπάρδος, δήλωσε: “Η κρίση έχει επηρεάσει τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης στο μέγιστο βαθμό, διότι δεν υπάρχει η δυνατότητα αποπληρωμής των διδάκτρων. Έχουμε μειώσει τις τιμές των διδάκτρων κατά 20%, ενώ παράλληλα έχουμε αυξήσει το κοινωνικό μας έργο. Να σημειωθεί, πως έχουμε ξεκινήσει και τη διεξαγωγή online μαθημάτων σε μαθητές ακριτικών νησιών”.
O ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «ΜΕΘΟΔΙΚΟ», κ. ¶γγελος Ανανίας, δήλωσε: “Όπως όλοι οι κλάδοι, έτσι και τα φροντιστήρια έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. Βέβαια, ο αριθμός των μαθητών δεν έχει μειωθεί σημαντικά. Εκεί που συναντάμε τη μεγαλύτερη μείωση είναι στον αριθμό των μαθημάτων που επιλέγουν να παρακολουθήσουν. Έχουμε προβεί σε μειώσεις διδάκτρων της τάξης του 25% και εννοείται πως όταν κρίνεται αναγκαίο παρέχουμε δωρεάν μαθήματα. Ο αριθμός των μαθητών του γυμνασίου έχει μειωθεί σημαντικά. Από την άλλη, υπάρχει μια μεταστροφή των παιδιών προς επαγγέλματα με πιο σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση”.
Ο φιλόλογος στο φροντιστήριο «ΠΛΕΟΝΈΚΤΗΜΑ-ΑΡΙΣΤΕΙΟΝ», κ. Ιορδάνης Πασχαλίδης, δήλωσε: “Δεν έχουμε πλέον την ίδια ευκολία στην προσέλευση και τη διατήρηση των μαθητών. Αναγκαστικά, τα φροντιστήρια έχουν γίνει πολύ πιο ευέλικτα με σημαντικές μειώσεις τιμών. Σαφώς, υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών, στους οποίους παρέχονται δωρεάν υπηρεσίες. Δυστυχώς, σε αρκετές περιπτώσεις το θέμα της εκπαίδευσης δεν θεωρείται πλέον επιβεβλημένο από τις οικογένειες των παιδιών. Συμπεραίνουμε πως χάνονται σιγά σιγά οι προσδοκίες. Αρκετά παιδιά στρέφονται στη λύση του εξωτερικού, τόσο για τις σπουδές τους, όσο και για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Θεωρώ πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερο θέμα που χρήζει προσοχής. Από την άλλη πλευρά, πολλοί είναι οι μαθητές που δεν έχουν τώρα πια τη δυνατότητα να φύγουν σε κάποια άλλη πόλη για τις σπουδές τους. Συνεπώς, επιλέγουν σχολές με βάση τον τόπο που βρίσκονται”.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/apo-tin-ikonomiki-krisi-epligisan-ke-ta-frontistiria/