Από το συμβούλιο δημοσίων έργων, το οποίο, θα συνεδριάσει την ερχόμενη εβδομάδα θα κριθεί η τύχη του φράγματος Γαδουρά. Όπως είναι ήδη γνωστό οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς νερού σταμάτησαν καθώς δεν έχουν καταβληθεί τα χρήματα στην ανάδοχο εταιρεία ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ.
Η Ρόδος με αυτά τα δεδομένα κινδυνεύει να χάσει ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έγιναν ποτέ!
Η εταιρεία έχει καταθέσει ήδη αίτηση διακοπής των εργασιών, η οποία κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών. “Η αίτηση που έχει υποβληθεί από την εταιρεία, θα εξεταστεί στη συνεδρίαση του αρμοδίου οργάνου, που είναι το συμβούλιο Δημοσίων Έργων”, δήλωσε στη “δ”, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Δ3 του υπουργείου κ. Δ Κοτσώνης. Στη διάρκεια της συνεδρίασης θα εξεταστούν όλα τα θέματα, που αφορούν το συγκεκριμένο έργο και έχουν να κάνουν, με την υπέρβαση της σύμβασης και τις οικονομικές απαιτήσεις, της ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ. Πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει ωστόσο, από το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών Γ Μαγκριώτη, ανέφεραν πως ήδη έχει υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση, προκειμένου να σταλούν τα χρήματα για να συνεχιστεί το έργο.
” Το φράγμα του Γαδουρά είναι ένα πολύπαθο έργο που έχει σταματήσει αρκετές φορές. Είναι επόμενο να σημειωθεί υπέρβαση της σύμβασης”, είπε ο κ. Κοτσώνης ο οποίος όμως φαίνεται, να επιρρίπτει τις ευθύνες και στους δημάρχους που σταμάτησαν το έργο, με συνέπεια να υπάρξουν καθυστερήσεις και να αυξηθεί ακόμη περισσότερο το κόστος.
Χθες το πρωί όμως οι υπεύθυνοι του εργοταξίου, ανακοίνωσαν στους 250 εργαζόμενους της εταιρείας στη Ρόδο, ότι απολύονται εφόσον, δεν υπάρχει πλέον αντικείμενο απασχόλησης. Μέσα στις επόμενες ημέρες, υπολογίζεται πως θα έχει απολυθεί όλο το προσωπικό, που απασχολούνταν στο έργο. Εκτός από το προσωπικό όμως η εταιρεία χθες το μεσημέρι, άρχισε να αποσύρει και τα βαριά μηχανήματα, που είχε στη Ρόδο με σκοπό να τα στείλει, με τα πλοία της γραμμής στην Αθήνα και να χρησιμοποιηθούν σε άλλα έργα.
“Δεν μπορούμε να μείνουμε άλλο στη Ρόδο τη στιγμή που δεν λαμβάνουμε τα χρήματα, για τη συνέχιση του έργου” δήλωσε στη “δ” ο προϊστάμενος του εργοταξίου κ. Δημήτρης Στρίκος. Η διοίκηση της ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ αξίωνε από το υπουργείο Υποδομών να καταβάλει το 50% τουλάχιστον των χρημάτων που απαιτούνται για να συνεχιστεί το έργο. “Από την πρακτική που ακολουθεί το υπουργείο, φαίνεται πως ζητούν από την εταιρεία, να πληρώσει από τα κεφάλαια της το υπόλοιπο του έργου . Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει”, είπε ο κ. Στρίκος. Όσο για την συμπληρωματική σύμβαση, οι πιστώσεις που την συνοδεύουν αφορούν όπως είπε ο προϊστάμενος του εργοταξίου εργασίες που ήδη έχουν γίνει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί το 70% του έργου. Συγκεκριμένα έχει ολοκληρωθεί το κυρίως φράγμα και ορισμένα τμήματα του αγωγού μεταφοράς του νερού. Στο υπόλοιπο 30% περιλαμβάνονται και άλλα κομμάτια του αγωγού το ταχυδιυλιστήριο και άλλες εργασίες. Υπενθυμίζεται πως το έργο είχε ξεκινήσει όταν στην κυβέρνηση ήταν και πάλι το ΠΑΣΟΚ. Και τότε είχαν σταματήσει για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο οι εργασίες ελλείψει πιστώσεων. Το έργο σταμάτησε και το έτος 2007 εξαιτίας προβλημάτων που είχαν παρουσιαστεί. Τότε και πάλι η εταιρεία είχε απολύσει, τους περισσότερους εργαζόμενους και ξεκίνησε, την απόσυρση των περισσότερων μηχανημάτων της από το νησί μας. Αξίζει να σημειωθεί πως τώρα αν το έργο σταματήσει ελλοχεύει και ο κίνδυνος της απένταξης του .
Οι εργαζόμενοι
Η είδηση ότι επίκειται η απόλυση των 250 εργαζομένων, από το εργοτάξιο προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση, στις τάξεις των εργατών που από τη μια ημέρα στην άλλη βρίσκονται άνεργοι. Στο εργοτάξιο της εταιρείας έσπευσαν, από νωρίς το πρωί χθες η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΚΚΕ, το Σωματείο των Οικοδόμων και το ΠΑΜΕ.
“Δεν μπορεί την κρίση που σοβεί να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι. Θεωρούμε πως οι απολύσεις έγιναν, επειδή επίκειται η ψήφιση του νομοσχεδίου, για το ασφαλιστικό. Θα τους απομακρύνουν τώρα δίδοντας τους μισή αποζημίωση και θα τους προσλάβουν πάλι αργότερα, με μειωμένα ημερομίσθια έχοντας ως αβάντα το νέο νόμο”, δήλωσε στη “δ”, ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΚΚΕ Λουκάς Κωτσαδάμ.
Την πρόσληψη των εργαζομένων και την επανέναρξη των εργασιών ζήτησε και η Ομοσπονδία Οικοδόμων, με την έκδοση σχετικής ανακοίνωσης.
Η παρέμβαση του ΠΑΜΕ
Να μην υποχωρήσουν και δεχθούν τις απολύσεις ζήτησε απο τους εργαζόμενους το ΠΑΜΕ. Μετα την παρέμβαση των συνδικαλιστών στο εργοτάξιο εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
“Παρέμβαση έκανε χθες το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο στο χώρο του εργοταξίου του Φράγματος Γαδουρά, για την άμεση επαναπρόσληψη των 250 απολυθέντων εργαζομένων.
Η απόλυση έγινε από την εταιρεία, στηριγμένη στη πολιτική της Κυβέρνησης, που ανοίγει δρόμο στους εργοδότες να εφαρμόσουν μεροκάματα και μισθούς πείνας με την αύξηση των απολύσεων.
Επικαλούμενοι την κρίση και την υποχρημοτοδότηση του έργου, προσπαθούν να δικαιολογήσουν τις μαζικές απολύσεις.
Ψεύδονται ασύστολα. Τα μέτρα αυτά δεν τα επιβάλλει η κρίση, αλλά η ανάγκη της μεγαλοεργοδοσίας για περισσότερα κέρδη, για να έχουν εργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα.
Το έργο αυτό αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης για όλο το νησί, αφού αφορά την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων .
Με τις απολύσεις αυτές δεν υπάρχει προσωπικό για να συντηρεί τις ήδη τελειωμένες εγκαταστάσεις, με κίνδυνο πρόκλησης σοβαρής ζημιάς στο υφιστάμενο έργο.
Με τις απολύσεις αυτές , η εθνική οδός θα παραμείνει ένα απέραντο εργοτάξιο, καθαρή καρμιανόλα για τους οδηγούς.
Απαιτούμε την άμεση επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων και την απρόσκοπτη συνέχιση του έργου.
Καλούμε τους εργαζόμενους να μην υποχωρήσουν στους εκβιασμούς, να μην συμβιβαστούν με λιγότερα δικαιώματα, να μη δεχθούν καμία απόλυση.
Να συνδέσουμε τον αγώνα για την επιβίωση με τον αγώνα για το δρόμο ανάπτυξης που έχει η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
Δεν πρέπει να διαπραγματευτούμε τίποτα. Το ζήτημα, σήμερα, είναι απλό: Ή αυτοί, ή εμείς. Πρέπει να μπει τέρμα σε κάθε αυταπάτη. Είναι ώρα επιλογής.
Να πληρώσει τη κρίση το κεφάλαιο και όχι οι εργάτες”