Εντάλματα σύλληψης για τρία ακόμη άτομα, έναν συνιδιοκτήτη εταιρείας πετρελαίων και δύο στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, αναμένεται να εκδώσει τα επόμενα 24ωρα ο αρμόδιος ανακριτής του Πειραιά που χειρίζεται την υπόθεση μεταφοράς δύο τόνων ηρωίνης με το πλοίο «Noor One» από τον Περσικό Κόλπο στην Ελευσίνα. Πλέον οι αρμόδιοι ερευνητές μιλούν για πολυμελή ομάδα από ναυτιλιακούς παράγοντες, ορισμένοι από τους οποίους διατηρούν σχέσεις και με τέσσερις ΠΑΕ, η οποία έστησε τη μεταφορά ηρωίνης με τη συνεργασία τούρκων και ιρανών λαθρεμπόρων. Οι παράγοντες αυτοί χρησιμοποίησαν το ίδιο «σύστημα» – μέσω τουλάχιστον οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών – που εμπλεκόταν σε λαθρεμπόριο πετρελαίου στον Περσικό και στη Μεσόγειο. Οι ερευνητές μιλούν για «μια διαπλοκή που θα εξετασθεί εξονυχιστικά».

Οπως προκύπτει, στελέχη της αμερικανικής Υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών DEA και του Λιμενικού γνώριζαν εκ των προτέρων τη μεταφορά της ηρωίνης με το «Noor One» και τη διανομή της ποσότητας στο Κορωπί και στη βίλα της Φιλοθέης προκειμένου να εντοπίσουν όλους τους εμπλεκομένους. Και όλα αυτά ενώ στη δικογραφία της υπόθεσης που παρουσιάζει «Το Βήμα της Κυριακής» κατηγορούμενοι αρνούνταν ότι είχαν διακινήσει ηρωίνη και το αντιλήφθηκαν μόνο από «μια έντονη μυρωδιά που μας έκαψε τη μύτη», ενώ ένας τούρκος διακινητής υποστήριξε ότι «ήλθα στην Ελλάδα την επίμαχη περίοδο λόγω του καλού κλίματος στη χώρα σας».

Πώς στήθηκε το «κόλπο»
Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι Αρχές, το «κόλπο» στήθηκε από ομάδα ιρανών λαθρεμπόρων και Τούρκων (οι περισσότεροι διαφεύγουν τη σύλληψη) που διαμένουν στο Βέλγιο, οι οποίοι προ μερικών ετών είχαν προσπαθήσει να «στήσουν» ίδια γέφυρα από τη Μέση Ανατολή στη Ρουμανία με μικρότερη ποσότητα ηρωίνης. Πάντως και σε εκείνη την περίπτωση είχαν αποτύχει.

Προ μερικών μηνών φέρεται να προσέγγισαν μέσω ενός κύκλου μεσαζόντων έλληνες επιχειρηματίες στη Μέση Ανατολή οι οποίοι με νομιμοφανείς εταιρείες προχωρούσαν κυρίως σε λαθρεμπόριο πετρελαίου. Σύμφωνα με αναφορές ανωτάτου αξιωματούχου,«ορισμένοι είχαν καταγραφεί, χωρίς αποδείξεις, στο παρελθόν για διακίνηση κοκαΐνης με πλοία».

Οπως προκύπτει από τη δικογραφία που σχηματίστηκε αρχικά, βασικός κατηγορούμενος είναι ο 41χρονος επιχειρηματίας Ευθύμιος Γιαννουσάκης, πρώην ιδιοκτήτης νυχτερινών κέντρων στην Αθήνα, ο οποίος την τελευταία οκταετία «χειριζόταν» τουλάχιστον πέντε-έξι δεξαμενόπλοια. Στην πολυτελή οικία του στη Φιλοθέη βρέθηκε μισός τόνος ηρωίνης, ενώ απολογούμενος ανέφερε: «Δεν θα έκανα ποτέ αυτή την απερισκεψία να βάλω ναρκωτικά στο σπίτι που είναι το παιδί μου και η πρώην γυναίκα μου και να θέσω σε κίνδυνο τη ζωή τους. Εκείνη την ημέρα ήμουν στο σπίτι αυτό μετά τις απογευματινές ώρες με σκοπό να δούμε την τελετή έναρξης του Μουντιάλ. Ζητώ να ανοίξετε τους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και τις τραπεζικές θυρίδες μου για να διαπιστώσετε την οικονομική κατάστασή μου».

Τα άλλα πρόσωπα
Από την περαιτέρω έρευνα φέρεται να προκύπτει η εμπλοκή και άλλων. Αρχικά ενός 55χρονου πρώην καπετάνιου σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις της Τζέντας και συζύγου της ήδη συλληφθείσης διαχειρίστριας του πλοίου.

Δεύτερο πρόσωπο για το οποίο αναμένεται ένταλμα σύλληψης είναι ένας 53χρονος πρώην ιδιοκτήτης πετρελαϊκής εταιρείας με δραστηριότητα στο Αιγαίο και στην Αχαΐα, ο οποίος φέρεται να κατέβαλε 100.000 ευρώ στον Ευθ. Γιαννουσάκη προκειμένου το «Noor One» να ταξιδέψει από τον Περσικό Κόλπο στην Ελλάδα «για να χρησιμοποιηθεί σε -αμφιλεγόμενο – εμπόριο πετρελαίου με τη Λιβύη». Τα στελέχη που ερευνούν την υπόθεση στέκονται σε δύο σημεία. Κατ’ αρχάς η παρουσία του στη Μέση Ανατολή μαζί με έναν ύποπτο για λαθρεμπορία χρυσού και έναν επίκουρο καθηγητή ελληνικού πανεπιστημίου, οι οποίοι φέρεται να είχαν σειρά συναντήσεων ακόμη και με κυβερνητικούς παράγοντες στην Τεχεράνη για «εμπόριο πετρελαίου». Εν συνεχεία, για τον μυστηριώδη χρηματοδότη που του έστειλε με έμβασμα στο Ντουμπάι τα 100.000 ευρώ για να ναυλώσει το πλοίο στο επίμαχο ταξίδι του.

Τρίτο πρόσωπο για το οποίο αναμένεται να εκδοθεί ένταλμα σύλληψης είναι ένας 62χρονος αρχικαπετάνιος μεγάλης εταιρείας τροφοδοσίας καυσίμων στη Μέση Ανατολή, συνεργάτης γνωστών εφοπλιστών, ο οποίος εμφανίζεται σε σειρά καταθέσεων όχι μόνο να φροντίζει για το ταξίδι του «Noor One» αλλά και για τη φόρτωσή του με ηρωίνη. Στη δικογραφία υπάρχουν καταθέσεις του ινδού πλοιάρχου και άλλων που αναφέρονται στον ρόλο του 62χρονου. Μιλούν ρητώς για τις εντολές που έδινε ώστε το δεξαμενόπλοιο να προσεγγισθεί καταμεσής στον Περσικό από μια «λάντζα» που μετέφερε τους δύο τόνους ηρωίνης. Οι αρμόδιοι ερευνητές θεωρούν κρίσιμο ζήτημα το πιθανό άνοιγμα των λογαριασμών του στο Ντουμπάι αλλά και στην Κύπρο που φέρεται να υποκρύπτουν μεγάλα χρηματικά ποσά.

Καταθέσεις
«Δεν ήξερα τι να κάνω τον έναν τόνο»
Κρίσιμο σημείο της έρευνας είναι και ο προσδιορισμός του ρόλου του 50χρονου εμπόρου αυτοκινήτων που φέρεται τους τελευταίους μήνες να είχε συναντήσει ή να συνεργαζόταν με τους περισσότερους από τους εμπλεκομένους στη μεταφορά ηρωίνης στη Μέση Ανατολή αλλά και στην Ελλάδα. Ο ίδιος έμπορος βρίσκεται στο στόχαστρο τελωνειακών αρχών για απάτη με πώληση 180 πολυτελών ΙΧ.

Στον δικαστικό φάκελο της υπόθεσης περιέχεται η αναλυτική κατάθεση ενός τεχνίτη αλλά και ιδιοκτήτη μεγάλου οικοπέδου με αποθήκες στο Κορωπί «για τον τρόπο εκφόρτωσης της ηρωίνης (σ.σ.: αρχικά του είχαν αναφέρει ότι είναι χασίς) με αντίτιμο μόλις 3.200 ευρώ, όπως και για την παραμονή μελών του κυκλώματος στις αποθήκες του». Μόλις άρχισαν οι συλλήψεις ο ίδιος υποστήριξε: «Δεν ήξερα τι να κάνω τον εναπομείναντα τόνο ηρωίνης που ήταν σε ένα φορτηγό και άρχισα να τρέχω στην οδό Βάρης – Κορωπίου, έστριψα σε ένα βουνό και την άφησα σε κάτι κοτέτσια…». Εκεί εντοπίστηκε από τους λιμενικούς.
Πηγή Το Βήμα – Λαμπρόπουλος

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ