Τοπικές Ειδήσεις

Πράσινες Σκέψεις, Πράσινες Πράξεις από τους Μαθητές-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου

Με γνώμονα την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργού πολιτότητας, οι Μαθητές-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου ανέπτυξαν το σχολικό έτος 2024-2025 μια σειρά πολύπλευρων δράσεων που συνδέουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα με τη βιωσιμότητα, την επιστημονική σκέψη και τη συμμετοχή στην κοινωνία των πολιτών.

Η αρχή έγινε με την ενεργή συμμετοχή τους στη διάσκεψη Rhodes MRC, εκπροσωπώντας ευρωπαϊκούς θεσμούς και συζητώντας φλέγοντα ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή πολιτική. Οι μαθητές δεν έμειναν μόνο στο θεωρητικό επίπεδο: η δράση τους επεκτάθηκε στην τοπική κοινωνία και στο ίδιο τους το σχολείο.

Ενεργοί Πολίτες για τις Ακτές μας

Η εθελοντική δράση καθαρισμού ακτών στην περιοχή του Ενυδρείου, στις 20 Νοεμβρίου 2024, στο πλαίσιο του προγράμματος HELMEPA, επιβεβαίωσε τη δέσμευσή τους στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οι Μαθητές-Πρέσβεις κατέγραψαν και ανέλυσαν απορρίμματα, αναδεικνύοντας την ανάγκη μείωσης της ρύπανσης και τη σημασία της συλλογικής ευθύνης

Δράσεις για την Αναγέννηση του Φυσικού Περιβάλλοντος

Στις 16 Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές συμμετείχαν σε δράση αναδάσωσης στην Ιερά Μονή Παναγίας Υψενής, σε συνεργασία με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Για τη φύση», συμβάλλοντας στην αποκατάσταση του δασικού πλούτου που καταστράφηκε από τις πυρκαγιές του 2023. Με υπευθυνότητα και γνώση, φύτεψαν χαρουπιές και λυγαριές, κατέγραψαν φυτικά είδη με εργαλεία του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και ενημερώθηκαν για τη σημασία της βιοποικιλότητας

Την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2025, ανέλαβαν τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου και πράσινου σχολικού προαύλιου, φυτεύοντας φυτά που προσέφερε το Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου, με τη συνδρομή του γεωπόνου κ. Νίκου Ρένεση. Η πράξη αυτή αποτέλεσε μια ουσιαστική και συμβολική παρέμβαση, δείχνοντας ότι η αλλαγή ξεκινά από τον καθημερινό μας χώρο.

 Σύνδεση Επιστήμης και Πολιτικής Συνείδησης

Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η συμμετοχή τους στη διαδικτυακή ομιλία του Καθ. Νίκου Μιχαλόπουλου από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών με τίτλο: «Κλιματική Αλλαγή στην Ελλάδα: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον». Ο Καθηγητής παρουσίασε κρίσιμες επιστημονικές αλήθειες για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις συνέπειες των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, ενισχύοντας την κατανόηση των μαθητών για την αναγκαιότητα άμεσης δράσης.

 Εκπαίδευση με Άμεση Επαφή με τη Φύση

Στις 14 Μαρτίου 2025, οι Μαθητές-Πρέσβεις επισκέφθηκαν το Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου, όπου παρακολούθησαν διαδραστικά μαθήματα για τον κύκλο ζωής των φυτών και την τοπική χλωρίδα, και χρησιμοποίησαν μικροσκόπια για παρατήρηση φυλλώματος. Η εκπαιδευτική εμπειρία ολοκληρώθηκε με πεζοπορία και παρατήρηση άγριας ζωής, συνδέοντας θεωρία και πράξη.

 Εκπαιδευτικό Παιχνίδι για τη Βιοποικιλότητα

Οι μαθητές σχεδίασαν ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι με θέμα τη βιοποικιλότητα της Ρόδου, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και τη βιωματική μάθηση, ενώ μετείχαν και σε debate με θέμα “Τουρισμός vs. Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα”, αναδεικνύοντας τον ρόλο του κριτικού λόγου και της ευαισθησίας απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις.

 Ένα Σχολείο με Όραμα και Ευρωπαϊκή Ταυτότητα

Όλες οι παραπάνω δράσεις εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», το οποίο δίνει έμφαση στην ενεργό πολιτότητα, την ευρωπαϊκή ιδιότητα και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ρόδου απέδειξαν στην πράξη ότι η νέα γενιά μπορεί να είναι ο φορέας της αλλαγής για ένα πιο πράσινο, δίκαιο και βιώσιμο μέλλον.

Η περιβαλλοντική ευαισθησία δεν είναι θεωρία – είναι τρόπος ζωής. Οι Μαθητές-Πρέσβεις του 4ου ΓΕΛ Ρόδου το αποδεικνύουν καθημερινά με έργα, δράσεις και έμπνευση.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου