Ειδήσεις

Ρόδος : Με ποδήλατα στο κέντρο και στις συνοικίες της πόλεως

Με ποδήλατα θα μπορούν οι Ροδίτες να κυκλοφορούν στις συνοικίες και το κέντρο της πόλεως σε λίγο καιρό.
Στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής εγκρίθηκε ο κανονισμός λειτουργίας συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων.
Τα Συστήματα Κοινόχρηστων (ή δημόσιων) Ποδηλάτων (Bike-Sharing Systems) είναι ηλεκτρονικά, αυτοματοποιημένα συστήματα που προσφέρουν τη δυνατότητα για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις ποδηλάτων.
Σήμερα, περισσότερες από 3.501 πόλεις παγκοσμίως προσφέρουν τέτοια συστήματα.
Το συγκεκριμένο έργο, όπως δήλωσε χθες ο αντιδήμαρχος Διοικητικών κ. Σάββας Διακοσταματίου,  χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη και Νήσοι Αιγαίου 2007-2013». Θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Cyclopolis.
«Είναι μια καλή προσπάθεια. Νομίζω πως αυτό το είχε ανάγκη η πόλη. Και οι κάτοικοι θα έχουν την ευκαιρία να κυκλοφορούν με ποδήλατα και να μην χρησιμοποιούν αυτοκίνητα ή δίκυκλα. Ο κανονισμός λειτουργίας των σταθμών θα τεθεί σε ισχύ αφού ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών κ. Σάββας Διακοσταματίου.
Στo πλαίσιo του έργου θα δημιουργηθούν πέντε σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων. Θα βρίσκονται,  στον πεζόδρομο Δημ. Θέμελη (Mac Donalds), στην πύλη του Αγίου  Αθανασίου (San Francisco)  στην Πλατεία του Αγίου Νικολάου, την πλατεία Δημαρχείου  και στην πλατεία Σύμης.
Στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης ο Δήμος  Ρόδου θα προμηθευτεί  60 ποδήλατα που θα κατανεμηθούν στους πέντε σταθμούς.
Σε κάθε σταθμό θα υπάρχει και ένα ηλεκτρονικό κιόσκι, που θα συμβάλλει στη λειτουργία του συστήματος.  Εκεί κάθε χρήστης μετά την εγγραφή και την ταυτοποίησή του, θα  λαμβάνει πληροφορίες για το σύστημα, θα παραλαμβάνει το ποδήλατό του και θα το τοποθετεί όταν τελειώνει τις διαδρομές του στην πόλη.
Η διαδικασία εγγραφής μπορεί να γίνεται είτε από το διαδικτυακό τόπο του συστήματος  www.Rhodes.cyclopolis .gr ή στους σταθμούς ποδηλάτων. Και στις δύο περιπτώσεις απαιτείται η χρήση τραπεζικής κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής).
Μετά την εγγραφή ο εκάστοτε χρήστης πληρώνει τη συνδρομή   και επιλέγει  κάποιο από τα συνδρομητικά προγράμματα χρήσεως.
Τα προγράμματα αυτά είναι:
Ημερήσιο (24 ώρες) με δύο ώρες δωρεάν χρήση  ανά διαδρομή με κόστος  ένα ευρώ.
Ημερήσιο απεριόριστο  με δωρεάν χρήση  για 24 ώρες με  κόστος τρία ευρώ.
Εβδομαδιαίο (επτά ημέρες)  με δύο ώρες δωρεάν χρήση  ανά διαδρομή  με κόστος τριά ευρώ.
Μηνιαίο (τριάντα ημέρες) με δύο ώρες δωρεάν χρήση  ανά διαδρομή με κόστος πέντε ευρώ.
Ετήσιο (365 ημέρες) με δύο ώρες δωρεάν χρήση  ανά διαδρομή με κόστος 29 ευρώ.
Μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες  του συστήματος θα μπορούν να έχουν στην κατοχή τους τα ποδήλατα  μέχρι 24 ώρες.
Ωστόσο, ο κανονισμός περιλαμβάνει κυρώσεις και πρόστιμα για εκείνους που θα επιστρέφουν στο χρόνο που πρέπει τα ποδήλατα που πήραν.
Συγκεκριμένα για  καθυστέρηση   παράδοσης ποδηλάτου από 24 ώρες έως επτά ημέρες προβλέπεται πρόστιμο ύψους 100 ευρώ. Για επιστροφή του ποδηλάτου σε διάστημα μεγαλύτερου των επτά ημερών ή για οριστική απώλεια του δίτροχου,  προβλέπεται πρόστιμο ύψους 250 ευρώ.
Για την πρόκληση βλάβης το πρόστιμο  κυμαίνεται αλλά δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο των 250 ευρώ.
Οι χρήστες των ποδηλάτων οφείλουν να ελέγχουν τα δίτροχα πριν από την έναρξη των διαδρομών τους και να ενημερώνουν το τηλεφωνικό κέντρο αν ανακύπτουν προβλήματα ή τα χάσουν.
Η λειτουργία και η συντήρηση των Σταθμών Κοινοχρήστων Ποδηλάτων  θα γίνεται  από το Δήμο Ρόδου μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών. Οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα συντηρούν τα ποδήλατα και θα τα διανέμουν στους σταθμούς.
Στη χθεσινή συνεδρίαση  της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αποφασίστηκε να ανακληθεί η άδεια  από  ένα κατάστημα στην οδό Μανδηλαρά για πενήντα ημέρες εξαιτίας πολεοδομικών παραβάσεων που έγιναν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Chris Greekfish    05.12.2014 21:11

    Δεν μας λείπουν τα ποδήλατα, ποδηλατοδρόμοι δεν υπάρχουν…..α και που είσαι ο τελευταίος που πήγε να κάνει ποδηλατοδρόμο από το ενυδρείο στο grand Hotel έφαγε 2 μήνες με αναστολή, άσε που για ένα χρόνο ο μισός δρόμος ήταν μπλοκαρισμένος…. Μην αρχίσετε χωρίς άδειες και σχεδιασμούς….. Όσο για τα ποδήλατα θα γίνουν κουφετάκια για τους τσιγγάνους…

  • Νισύριος Νικόλαος    29.11.2014 01:04

    α) Μόνο που οι 3501 πόλεις έχουν ποδηλατόδρομους. Πρώτα έχεις υποδομές και μετά στήνεις ένα τέτοιο ωραίο έργο.
    β) Λάθος σχεδιασμός του έργου. Οι στάθμοί θα έπρεπε να είναι σε άλλα σημεία της πόλης.
    γ)Θα έπρεπε να δωθεί σε ιδιώτη που να το αγαπάει και να το φροντίζει. Από την στιγμή που θα το συντηρεί ο δήμος μέσα σε 6 μήνες δεν θα υπάρχει.
    Μόνο που σε αυτόν τον ιδιώτη έκαναν τα αδύνατα δυνατά να μην πάρει ποτέ την άδεια. Με έτοιμα σχέδια επένδυσης όχι για 60 αλλά για 200 ποδήλατα με 15 σταθμους και σχέδια για κατασκευή ποδηλατοδρόμων καθώς και κυκλοφορειακή μελέτη για το κέντρο της πόλης.

  • kapoios    27.11.2014 20:16

    paparies

Σχολιασμός άρθρου