Η Διαβούλευση για τα τρία (3) νέα νομοσχέδια που επιτέλους ασχολούνται με την δημόσια περιουσία, πρέπει να γίνει ευκαιρία ουσιαστικής μεταρρύθμισης.

Θέλω να πιστεύω ότι η συγκύρια της προεκλογικής περιόδου να μην οδηγήσει σε μικροπολιτικές και λαϊκισμό, να σταθεί με ευθύνη στην αναγκαιότητα θετικών προτάσεων.

Ιδιαίτερα για την τόπο μας που η βάση παραμένει το κτηματολόγιο που δημιούργησε ο κατακτητής, παρά τα όποια θετικά σε τεχνικό επίπεδο υπάρχουν, να δώσει επιτέλους λύση σε θέματα δικαίου και κυρίως διαφάνειας.

Η δημόσια περιουσία στο τόπο μας μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο εφόδιο για επανέναρξη οικονομικής ανάπτυξης με σχεδιασμό.

Τα αρνητικά παραδείγματα της κακής διαχείρισής της όπως ο μέχρι το 1979 τοπικός οργανισμός ΟΔΔΠΔ και ο Νόμος 719/1979 να αποτελέσουν παρελθόν στη νέα ευκαιρία.

Η αναγκαιότητα για νέο πλαίσιο προφανής, το ότι μέχρι σήμερα η χώρα μας έχει οριοθετήσει τον αιγιαλό και παραλία μόνο στον 8% τα λέει όλα.

Καθυστέρηση που όχι μόνο δεν προστάτευε την παράκτια ζώνη αλλά ήταν και στοιχειό παραβατικότητας και διαφθοράς στο δημόσιο.

Η χρονοβόρα και γραφειοκρατική διαδικασία είναι η αιτία για πολλές παρανομίες όχι μόνο από ιδιωτικά συμφέροντα αλλά ακόμη και από τους ίδιους τους δημοσίους φορείς.

Η ευθύνη των τοπικών αρχών και φορέων να συμβάλλουν ουσιαστικά και θετικά στην νέα θεσμική θωράκιση της διαχείρισης της δημοσίας περιουσίας είναι σημαντική και κυρίως καθοριστική για την τελική διατύπωση, άρα και προοπτική ανάπτυξης ..

· Η πρόταση πρέπει να δίνει λύση δικαίου στην αυθαιρεσία και κατακτητική συμπεριφορά που κατέγραψε το ιταλικό κτηματολόγιο.

· Πρέπει να διασφαλίσει με αξιοπιστία την προτεραιότητα η δημόσια γη να είναι απόθεμα δημοσίων αγαθών (υποδομές, κλπ)

· Πρέπει να παραμείνει ως θεματοφύλακας προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφορικής ανάπτυξης.

· Η όποια διαχείριση του και για να είμαστε ειλικρινείς περιλαμβάνει κυρίως την συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, να συμπορεύεται με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που θέτει η τοπική κοινωνία (αλήθεια εδώ δυστυχώς θα αναδεχθεί η γύμνια μας στη μη ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδιασμού, τυχαίο;;;)

· Σαφώς και πρέπει να γίνει απόδοση σε πραγματικούς ιδιοκτήτες που ο κατακτητής τιμώρησε.

· Σαφώς και πρέπει να γίνει πώληση σε περιπτώσεις που ενισχύεται η επιχειρηματικότητα ή και ακόμη να γίνει κίνητρο μέσω των παραχωρήσεων για ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα παρέμβαση στο τουρισμό να προσθέτει στο τόπο μας το νέο, το εναλλακτικό το κερδοφόρο.

· Η προεκλογική περίοδος είναι ευκαιρία και ουσιαστικού διαλόγου στο μέγα αυτό θέμα… πέραν των ανακοινώσεων ονομάτων και προγραμμάτων ακουστικά ευχάριστων με ημερομηνία λήξης το βράδυ των εκλογών…

· Οι πόροι που θα προκύψουν δε πρέπει να αναλωθούν μόνο στη κάλυψη δημοσιονομικών ελλειμμάτων αλλά κυρίως να συμβάλλουν στη δημιουργία υποδομών τόσο κοινωνικών όσο και δημιουργίας νέας αναπτυξιακής προοπτικής.

· Όσο και να λέμε ότι ο τόπος μας είναι ευλογημένος , μας επιβεβαίωσε πολλές φόρες τη σοβαρή έλλειψη σε υποδομές στο συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον (οδικό δίκτυο, λιμάνι, μαρίνα, διαχείριση απορριμμάτων-υγρών και στερεών, προστασία δασικού πλούτου, επάρκεια νερού κλπ)

· Όσο για τη διαφάνεια στις διαδικασίες, δεν χωρούν πλέον επαναλήψεις του παρελθόντος, η ευθύνη ανήκει σε όλους μας.

· Απόψεις με ακρότητες και υπερβολές στην τοπική τάχα μου υπεράσπιση, πρέπει να αποκλεισθούν, το μόνο που στο τέλος επιτυγχάνουν είναι την απομόνωση στη τελική παρέμβαση

· Σε τοπικό επίπεδο οι αρμόδιες υπηρεσίες (ΚΥΔ πρώην ΚΕΔ , Κτηματολόγιο),με τη συνδρομή των κοινοβουλευτικών εκπρόσωπων μας:

Οφείλουν έγκαιρα και αξιόπιστα να προτείνουν θεσμοθέτηση κανόνων που θα δώσουν λύση σε εκκρεμότητες που υπάρχουν ακόμη και από την απελευθέρωση

Όπως,

– Οι 4000 εκκρεμείς αιτήσεις από το 1985 θα πάψουν να υφίσταται;; (τεράστιες εκτάσεις εγκλωβισμένες και αναξιοποίητες λόγω αδυναμίας της διοίκησης να ολοκληρώσει τις διαδικασίες… ούτε παιδικές χαρές δεν μπορούσαμε να κάνουμε )

– Αποδόσεις οι εξαγορές που έγιναν με το Ν.719 και δεν ολοκληρώθηκα μέχρι σήμερα πως αντιμετωπίζονται; (π.χ κάμπος Μεσσαναγρου και όχι μόνο )

– Περιοχές με τεχνικά λάθη στο κτηματολογικό χάρτη σε σχέση με την πραγματική υφιστάμενη κατάσταση πως προχωρούν για να μπορούν τα ακίνητα να αξιοποιηθούν ;;;(πολλά παραδείγματα στη Ρόδο )

-Σε περιοχές που στο χάρτη είναι παραλία , αλλά είναι φανερό ότι με την οριοθέτηση δεν είναι, αποδίδονται; εξαγοράζονται; και πως;

Η νέα διοικητική δομή στο νησί μας (ενιαίος δήμος ) να υπερασπιστεί και να διεκδικήσει την περιουσία που ανήκει πλέον στις ανάγκες των πολιτών (κραυγαλέο παράδειγμα η Ροδιακή Έπαυλη )

Είναι πλέον εύκολο αλλά και επιτακτικό, με τα σύγχρονα εργαλεία που διαθέτουν οι υπηρεσίες ( GPS, αεροφωτογραφίες) να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος, ώστε να μην αποδοθούν πάλι βουνά, δάση και ακαλλιέργητα τμήματα του δημοσίου.

Καθαρές απόψεις και κυρίως στοχευόμενες στην θετική προοπτική να καταθέσουμε

ΣΑΒΒΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

Πρώην Δήμαρχος Νότιας Ρόδου

Υποψήφιος Ευρωβουλευτής με τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ -ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ