Τοπικές Ειδήσεις

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ρόδου: Κάλεσμα σε κινητοποίηση την Τρίτη 26/5

Δυναμώνουμε τις κινητοποιήσεις μας!

Έχουμε πληρώσει πολλά – Δε θα πληρώσουμε ξανά!

Ø Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!

Ø Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ την απαράδεκτη ρύθμιση για τις κάμερες στα σχολεία και την παγίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μετά την πανδημία!

Ø Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!

Ø

Συναδέλφισσα, συνάδελφε

Η επόμενη μέρα στα σχολεία είναι εδώ. Η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει την επίθεση της στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το πολυνομοσχέδιο που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας κυριολεκτικά παίρνει τη σκυτάλη από την κυβερνητική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία. Οι βασικές αντιδραστικές τομές μένουν άθικτες: ο νόμος Γαβρόγλου για το Λύκειο, για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, οι δείκτες για την αξιολόγηση. Η ΝΔ οικοδομεί πάνω σε αυτά που άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση χειροτερεύοντας με αυτό τον τρόπο την κατάσταση στα σχολεία.

Το πολυνομοσχέδιο είναι στο σύνολό του βαθιά ταξικό και αντιεκπαιδευτικό και δεν πρέπει να κατατεθεί!

Από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση το έβαλε σε διαβούλευση, δεκάδες σωματεία της Αττικής, Σύλλογοι και ΕΛΜΕ απ’ όλη την Ελλάδα, Ενώσεις Γονέων, φοιτητικοί σύλλογοι και μαθητές κινητοποιήθηκαν με πρώτη δυναμική αντίδραση στις 24/4, αναδεικνύοντας τον αντιδραστικό του χαρακτήρα. Με τα επόμενα 2 μαζικά μαχητικά συλλαλητήρια, στις 13/5 και 19/5, που οργανώθηκαν με πρωτοβουλία πρωτοβάθμιων σωματείων που ουσιαστικά σηκώνουν και τον αγώνα, συνεχίσαμε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και δώσαμε μια ηχηρή απάντηση αντίστασης στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών από τα 7/θεσιαΔημοτικά και 16 από 2θέσια Νηπιαγωγεία και πάνω οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών.Με την εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.

Όχι μόνο διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο αλλά πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, προετοιμάζοντας το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζουν ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Δίνει ένα ακόμα χτύπημα στην επαγγελματική εκπαίδευση εισάγοντας τα 17 έτη ως ηλικιακό όριο εγγραφής, οδηγώντας χιλιάδες νέους εκτός ΕΠΑΛ, στην κατάρτιση, την ιδιωτική εκπαίδευση και τη φθηνή εργασία για το κεφάλαιο,

αξιοποιώντας το «θολό τοπίο» των σχολών μαθητείας, που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για τον τρόπο διορισμού μόνιμου προσωπικού αλλά και τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις (2ετή και 3ετή αποκλεισμό!) για τους συναδέλφους, που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγράφει και εξειδικεύει τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Οι όποιοι ελιγμοί, στους οποίους υποχρεώνεται η Υπουργός Παιδείας, για απόσυρση ή επαναδιατύπωση ορισμένων άρθρων του πολυνομοσχεδίου δεν αλλάζουν τον βασικό πυρήνα του που είναι η προσαρμογή των σχολείων όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών όπως απαιτούν ΟΟΣΑ και Ε.Ε.

Την ίδια στιγμή φανερώνει και την πίεση που μπορεί να ασκήσει ο οργανωμένος, μαζικός αγώνας ενάντια στα σχέδια της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Δεν εμπιστευόμαστε την κυβέρνηση και τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας. Μόνο οι αγώνες μας μπορούν να τους εμποδίσουν.

Το μάθημα δεν είναι ριάλιτι! Να καταργηθεί τώρα η Υ.Α. και τροπολογία που προβλέπει κάμερες μέσα στις τάξεις!

Η ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματαπου ψήφισε η κυβέρνηση άνοιξε επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό των μαθητών, χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Παύει να προστατεύεται η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης. Η ζωντανή μετάδοση των αντιδράσεών τους ή πιθανών εσφαλμένων απαντήσεων μαθητών με μαθησιακές ή συμπεριφορικές δυσκολίεςκινδυνεύουν να γίνονται viral στο διαδίκτυο στιγματίζοντάς τους για όλη τους τη ζωή!

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των μαθητών.

Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση, αν στο μυαλό της έχει την προσπάθεια αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Το λέμε με απλά λόγια: ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!!

Μας είναι παντελώς αδιάφορο, αν αυτή η ρύθμιση έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων! Όσοι έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν είναι απλά περαστικοί από την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά πωςη παιδαγωγική διαδικασία είναι σοβαρή υπόθεση για να την υποβαθμίσουν σε θέαμα τύπου BigBrother.Πολύ περισσότερο, δε θα ανεχτούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα συνηθίζουν στην παρακολούθηση!Επικροτούμε τις συλλογικές αποφάσεις εκπαιδευτικών Σωματείων καισυναδέλφων σε πολλά σχολεία, για να ακυρώσουν στην πράξη αυτές τις κατευθύνσεις.

Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!

Ταυτόχρονα, οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείωνέφερε στην επιφάνεια τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες. Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην καταβάλει καμία προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούναυτά τα προβλήματα, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κ.λπ. Προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά προστατεύεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Φτάνει πια!! Πληρώσαμε πολλά, δε θα πληρώσουμε ξανά!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Να προστατεύσουν την παιδαγωγική διαδικασία, το μάθημα δεν είναι ριάλιτι!

Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ. Όπως και εν μέσω πανδημίας δε μείναμε σιωπηλοί, έτσι και τώρα συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την πάλη μας.

Παλεύουμε για :

· Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις.Να καταργηθεί εδώ και τώρα συνολικά η κατάπτυστη τροπολογία.

· Να καταργηθούν εδώ και τώρα όλες οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Δε θα επιτρέψουμε την παγίωση αντεργατικών – αντιλαϊκών ρυθμίσεων.Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες.

· Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργίατων σχολείων, για τηνπροστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

· Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.

· Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

· Άδειες ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση του επιδόματος αδείας. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.

· Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.

· Σύγχρονα, ασφαλή κτήρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία, με τους γονείς και τους μαθητές:

· Οργανώνουμε κοινές δράσεις με τους Συλλόγους τις Ενώσεις γονέων στις γειτονιές ώστε να ενημερωθούν όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι για την επίθεση που ετοιμάζουν στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τους και στην τσέπη τους.

· Υλοποιούμε σε κάθε ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ την απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ για απεργία-αποχή ενάντια στην εφαρμογή των διατάξεων για την on – line αναμετάδοση των μαθημάτων μέσα από

τις σχολικές αίθουσες. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Καλούμε τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.

· Πολλαπλασιάζουμε τις αποφάσεις για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία με βάση το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων και ΕΛΜΕ.

· Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των σωματείων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ενάντια στην εφαρμογή της τροπολογίας για τις κάμερες και τα on-line μαθήματα.

· Συμμετέχουμε στα νέα συλλαλητήρια της Τρίτης 26 Μαΐου στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα.

· Την Πέμπτη 28 Μαΐου προχωράμε σε: «Πανελλαδική μέρα δράσης – ενημέρωσης ενάντια στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, την on – line αναμετάδοση των μαθημάτων και τα προβλήματα με το άνοιγμα των σχολείων» (παραστάσεις σε Δήμους και Δ/νσεις, συνεντεύξεις, μικροφωνικές, δρώμενα, συναυλίες κ.α.).

· Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των καθαριστριών/ων για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.

· Προχωράμε σε άμεση απάντηση με 24ωρη απεργία όταν η κυβέρνηση φέρει το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή. Απαιτούμε την πραγματοποίηση συνάντησης την ίδια μέρα με τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.

· Μετά την απεργιακή συγκέντρωση προχωράμε σε νέα σύσκεψη ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ, Επιτροπών Αναπληρωτών.

· Κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις μας τις αμέσως επόμενες μέρες ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

· Συμμετέχουμε με αποφάσεις των Σωματείων μας στις κινητοποιήσεις των συνδικάτων του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στις 11 Ιουνίου ενάντια στην παγίωση των αντεργατικών ρυθμίσεων, τις απολύσεις, την εκ περιτροπής εργασία με απαίτηση να μην πληρώσουν, για μια ακόμα φορά, τα βάρη της κρίσης οι εργαζόμενοι.

Είμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων, των γονιών των μαθητών μας που απολύθηκαν, που μπήκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, που προσπαθούν να τα φέρουν βόλτα με 500€ τον μήνα.

Είμαστε αλληλέγγυοι στους περήφανους υγειονομικούς, που μέσα στην πανδημία κρατάνε όρθια την υγεία του λαού και διεκδικούν, στους εργαζόμενους στην παραγωγή, στο εμπόριο και τις μεταφορές εκεί που τα μέτρα κατά του συνωστισμού πηγαίνουν περίπατο.

Τώρα ήρθε η δική μας ώρα να βγούμε πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας υπόσταση !

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΔΡΌΜΟ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου