Ρεπορτάζ

Διαφωνούν με το νέο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων οι εκπαιδευτικοί της Δωδεκανήσου

Τους προβληματισμούς τους σχετικά με το νέο σύστημα που εισάγει η κυβέρνηση για τις πανελλαδικές εξετάσεις, εξέφρασαν χτες τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, συγκεκριμένα δεν έκρυψαν τις ανησυχίες τους τόσο για την ύλη την οποία θα κληθούν να εξεταστούν οι μαθητές το 2021, όσο και για το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ, για τις αλλαγές στην Γ’ Λυκείου, για την αξιολόγηση των μαθητών, την τηλεκπαίδευση, κ.λπ.
«Μετά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα (δηλ. ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στα πανεπιστήμια) έχει δημιουργηθεί στις οικογένειες, μια ανησυχία. Αυτό επιτείνεται βέβαια, καθώς τα σχολεία είναι κλειστά, οι μαθητές είναι καθηλωμένοι μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή και κανείς δεν γνωρίζει πώς θα προχωρήσουμε. Όλοι μας, επιθυμούμε την επιστροφή στην κανονικότητα.
Πιο συγκεκριμένα, η κατάσταση θα διαμορφωθεί ως εξής: Κάθε έτος αφού ολοκληρωθούν οι πανελλαδικές και γίνει η ανακοίνωση των βαθμολογιών, θα προκύπτει ένας Μέσος Όρος ανά επιστημονικό πεδίο. Αυτός ο Μ.Ο. δύναται να αυξομειωθεί από το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα το οποίο μπορεί να τον ελαττώσει ή να τον αυξήσει, κατά 20%. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα στην πράξη και θεωρώ ότι θα είναι δύσκολο» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δ/σου κ. Ανδρέας Μαρίνος.
Ανέφερε μάλιστα κάποια παραδείγματα σε σχέση με τα αποτελέσματα των φετινών εξετάσεων σύμφωνα με τα οποία, δεν διαφαίνεται ότι θα είναι τόσο εύκολη η πρόσβαση:
«Π.χ. στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, το 34,34% μένει εκτός σχολής –τουτέστιν 7.416 άτομα. Αντίστοιχα, στις Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, είχαμε 15.180 υποψήφιους. Από αυτούς, ο Μ.Ο. των μορίων ήταν 11.208 που σημαίνει ότι 29,62% μένουν εκτός πανεπιστημίων. Δυστυχώς, αυτό το οποίο πρότεινε η κυβέρνηση, το δέχτηκαν όλοι οι Πρυτάνεις των πανεπιστημίων της χώρας…», ανέφερε.
Ο κ. Μαρίνος επικεντρώθηκε στην ψυχολογική κατάσταση των υποψηφίων οι οποίοι θα αναγκαστούν να πιεστούν περισσότερο, καθώς θα πρέπει να τελειώσουν τις σχολές τους μέσα στα χρόνια που έχουν προθεσμία συν δύο. (4+2). «Υπάρχουν σχολές και καταστάσεις πολύ δύσκολες και με αυτό το σύστημα θα είναι ακόμη πιο πιεστικό. Επιπλέον, υπάρχει σε εξέλιξη η συζήτηση σχετικά με την μείωση της ύλης –λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊό. Όλες οι ΕΛΜΕ ζητάμε να υπάρξει ριζική μείωση της ύλης και όχι μόνον λόγω του κορωνοϊού. Η μεγάλη ύλη βοηθάει πολύ την παρα-παιδεία. Κάθε οικογένεια έχει τεράστιες οικονομικές δυσκολίες και η παρα-παιδεία, είναι κάτι πολύ επιβαρυντικό. Ο υπουργός που θα καταφέρει να μειώσει την παρα-παιδεία, θα είναι αυτός που θα μείνει… στην Ιστορία της Ελλάδας!»
Αναφέρθηκε ακόμη στην συμπλήρωση των μηχανογραφικών όπου υπάρχουν πολλά προβλήματα σε θέματα επιλογής και μεταπτυχιακών σπουδών. «Πρέπει να προσέξουμε το άγχος με το οποίο επιβαρύνουμε τα παιδιά και τις οικογένειές τους και μέσα σε τέτοια κρίση, δεν έπρεπε να γίνουν αυτές οι ανακοινώσεις…» κατέληξε.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του κ. Θεόδωρου Ξάφη γ.γ. της Α’ΕΛΜΕ Δ/σου ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι πολλά από τα προβλήματα που τίθενται, δεν είναι καινούργια αλλά χρονίζουν.
«Όσον αφορά στους βαθμούς με βάση τα τηλε-διαγωνίσματα το υπουργείο θα έπρεπε να λάβει υπόψη ότι η αξιολόγηση είναι διαφορετική. Όταν ο εκπαιδευτικός έχει τα ¾ τον χρόνο μια επαφή με τους μαθητές, μπορεί να λάβει υπόψη διάφορες παραμέτρους. Είναι μια αμφίδρομη σχέση. Γι αυτό ζητάμε παράταση του τετραμήνου κι αν αυτό δεν γίνει δεκτό, η κυρία υπουργός θα πρέπει να ξέρει ότι υπάρχουν και νόμοι και Π.Δ. που διέπουν την Παιδεία…». Μίλησε επίσης για τα μηχανογραφικά και για την Τράπεζα Θεμάτων, η οποία ενώ επιχειρήθηκε το 2013, αποδείχθηκε στην πράξη ότι το 24% των μαθητών, εξοστρακίστηκαν από τα πανεπιστήμια.
«Συνεπώς, εμείς είμαστε αντίθετοι σε αυτό καθώς το αποτέλεσμα είναι ότι η κυβέρνηση ‘διώχνει’ τους μαθητές από την δημόσια εκπαίδευση και στους στρέφει σε άλλες σχολές με πτυχία χωρίς σοβαρή ισχύ», κατέληξε.

Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ
ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Στην ίδια συνέντευξη Τύπου έγινε αναφορά και στην Προκήρυξη Μαθητικού Διαγωνισμού με θέμα: «Μαζί μπορούμε να προστατευτούμε από τον COVID-19».
Για το θέμα μίλησαν ο κ. Μαρίνος καθώς και η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου μουσικής Νοτίου Αιγαίου κα Θεοδώρα Τσιμπούρη λέγοντας μεταξύ άλλων ότι:
«Η Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και το 2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου, προκηρύσσει Μαθητικό Διαγωνισμό εικαστικής και μουσικής δημιουργίας με θέμα ‘Μαζί μπορούμε να προστατευτούμε από τον COVID-19’. Σκοπός του Διαγωνισμού είναι οι μαθητές /τριες να εκφραστούν καλλιτεχνικά με κριτική σκέψη για τους τρόπους προστασίας από τον COVID-19 και με τη γλώσσα της ζωγραφικής και της μουσικής να περιγράψουν με δημιουργικότητα τη δύσκολη περίοδο που διανύει η ανθρωπότητα. Παράλληλα οι μαθητές /τριες επικοινωνούν ένα παγκόσμιο μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας που έχει ως αφετηρία την συνεργασία και την αλληλεγγύη. Περιμένουμε να είναι καλή η συμμετοχή αφού οι μαθητές θα προτάξουν την δημιουργικότητά τους» αναφέρθηκε μεταξύ άλλων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου