Ρεπορτάζ

Εγκρίθηκαν οι όροι του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση του Καρνάγιου

Τους όρους της διακήρυξης για τον διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό σχετικά με την παραχώρηση δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης, επισκευής και συντήρησης του κέντρου επισκευής πλοιαρίων στην περιοχή “Καναμάτ’ Ρόδου” (καρνάγιο) ενέκρινε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ν. Δωδεκανήσου.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΛΤ, Μιχάλης Χριστοδούλου, προβλέπεται η ανάπτυξη χερσαίων εγκαταστάσεων 2000τ.μ. τουλάχιστον από τον ανάδοχο, ο οποίος θα πρέπει να παρουσιάσει το σχέδιό του για τη λειτουργία του Καρνάγιου. Το ετήσιο μίσθωμα ανέρχεται στα 150.000 με 1% αναπροσαρμογή κατ’ έτος και 3,5 % επί του τζίρου.
«Πρόκειται για έργο που θα δώσει πνοή στη συγκεκριμένη περιοχή και θα ωφελήσει τη Ρόδο και όχι μόνο. Στα Δωδεκάνησα δε λειτουργεί κανένα καρνάγιο. Κατασκευάστηκε το 1997 κόστισε 600 εκατ. δραχμές. Έμεινε ανεκμετάλλευτο όλα αυτά τα χρόνια. Βέβαια πριν τρεισήμισι χρόνια το παραχωρήσαμε σε συγκεκριμένη εταιρεία για 35 μήνες και ο χρόνος παραχώρησης έληξε στις 31 Οκτωβρίου.
Ο χώρος φυλάσσεται, γίνεται ανέλκυση και καθέλκυση σκαφών, αλλά δεν λειτουργεί κανονικά ως καρνάγιο. Καλούμαστε λοιπόν να εγκρίνουμε τους όρους διακήρυξης για να προχωρήσουμε κάποια βήματα παραπέρα. Πιστεύω ότι σε δύο μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.
Ο ξύλινος πεζόδρομος
Τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΔΛΤ απασχόλησε και η επέκταση του πρώτου τμήματος ξύλινου πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου. Σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου αναμένονται οι εγκρίσεις από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή προκειμένου να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός -προϋπολογισμού 1,2 εκ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ΣΒΑ με 778.000 ευρώ και τα υπόλοιπα από ίδιους πόρους.
Παράλληλα τρέχουν οι διαδικασίες και για το δεύτερο τμήμα της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου. Το κόστος του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται στα 2.350.000 ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το ΠΔΕ (1,7 εκ. ευρώ και τα υπόλοιπα από ιδίους πόρους). Για το δεύτερο τμήμα, αναμένονται οι εγκρίσεις των συμβατικών τευχών από το υπουργείο οικονομικών.
Συστήματα ασφαλείας ISPS
Στο διαγωνισμό για την εγκατάσταση των συστημάτων ασφάλειας στα λιμάνια συμμετείχαν δύο εταιρείες με τη μία να αποκλείεται καθώς δεν προσκόμισε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Η επιτροπή αξιολόγησης ελέγχει τα δικαιολογητικά της εταιρείας που προχώρησε στο διαγωνισμό και σε περίπτωση που πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις, αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο σε πέντε με έξι μήνες.
Ανάπλαση
παραλιακού μετώπου
Τη συνεδρίαση του ΔΛΤ παρακολούθησε και ο δήμαρχος Ρόδου, Φώτης Χατζηδιάκος για να ενημερωθεί για την πορεία των έργων. Σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, άφησε αιχμές κατά όλων εκείνων που θέλουν να “μπλοκάρουν” την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.
«Η μελέτη για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου έχει υποβληθεί για έλεγχο. Η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης του ΕΣΠΑ. Αυτό το πρόγραμμα, ύψους 5 εκατ. ευρώ δεν μας το χάρισε κανένας. Είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που δικαιούνται πόλεις με πληθυσμό άνω των 5.000 κατοίκων. Εντάξαμε σε πρώτη φάση ένα μέρος του ξύλινου πεζόδρομου και υποβάλαμε το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου ύψους 3 εκατ. ευρώ… Περιμένουμε τις εγκρίσεις αυτές τις ημέρες και ελπίζω να μην έχουμε κωλύματα. Επειδή είναι πονηρές οι ημέρες, ελπίζω κάποιοι να μη βάζουν τρικλοποδιές σε μία τέτοια προσπάθεια. Πλησιάζουν οι εκλογές και κάποιοι μπορεί να μη θέλουν να παράξει έργο ο δήμος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδιάκος.
Ο δήμαρχος εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για τη μελέτη του υπουργείου σχετικά με τη λειτουργία των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Δήλωσε ότι δεν θα γίνει σε καμία περίπτωση αποδεκτή μία πρόταση για ένα συγκεντρικό περιφερειακό λιμενικό ταμείο με τα λιμενικά έργα των νησιών να συντονίζονται π.χ. από τον Πειραιά. Τόνισε ότι το τοπικό λιμενικό ταμείο δεν αντιμετωπίζει κανένα λειτουργικό πρόβλημα, πέρα από τις ελλείψεις προσωπικού. Τόνισε ότι αντί να προωθείται η όποια αλλαγή σε τοπικό επίπεδο, είναι προτιμότερο να εγκριθεί η πρόσληψη ενός αριθμού εξειδικευμένου προσωπικού.
Τέλος ο κ. Χατζηδιάκος ζήτησε από τη διοίκηση του ΔΛΤ να προχωρήσουν σε όλα τα νησιά τα έργα χωρίς καθυστερήσεις, ακόμη και τα πιο μικρά όπως η αντικατάσταση των καμένων λαμπτήρων για την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου