Ειδήσεις

Ψηλά η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών

Αρκετά ψηλά στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών βρίσκεται και την τρέχουσα χρονιά η Ελλάδα, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα δείχνουν διεθνείς έρευνες.
Συγκεκριμένα, έρευνα της IPK International, τα στοιχεία της οποίας επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), δείχνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση της επιλογής προορισμού των Ευρωπαίων με μερίδιο αγοράς 4%.
Στις τρίτες πρώτες θέσεις είναι η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία, οι οποίες κατέχουν συνολικό μερίδιο αγοράς που ισοδυναμεί περίπου με το ένα τρίτο των ευρωπαϊκών ταξιδιών.
Σύμφωνα με την IPK Inter-national, η Ισπανία έχει μερίδιο 12%, η Γερμανία 11%, η Γαλλία 9% και ακολουθούν Ιταλία (8%), Αυστρία (6%), Βρετανία (5%) και Τουρκία (5%) πριν φθάσουμε στην Ελλάδα, ενώ τη δεκάδα κλείνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες (3%) και η Ολλανδία (3%). Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος δαπάνης των Ευρωπαίων ανέρχεται στα 858 ευρώ ανά ταξίδι, παρουσιάζοντας αύξηση 10%, ενώ η αντίστοιχη μέση δαπάνη διανυκτέρευσης ανέρχεται στα 108 ευρώ, παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 2%.
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι το 70% των Ευρωπαίων επιλέγει ένα προορισμό διακοπών που έχει επισκεφτεί τουλάχιστον δύο φορές στο παρελθόν. Από αυτούς το 40% επισκέπτεται τον ίδιο προορισμό για τουλάχιστον τέταρτη φορά. Κάτι που δείχνει τη σημασία που έχει για τους Ευρωπαίους τουρίστες, οι οποίοι αποτελούν τον βασικό πυρήνα προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα, η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών.
Ικανοποίηση
Στον τομέα της ικανοποίησης, ο εγχώριος τουριστικός κλάδος δείχνει να κινείται σε αρκετά καλά επίπεδα αν κρίνει κανείς από τις επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων όσον αφορά την ικανοποίηση των πελατών τους, καθώς ο σχετικός δείκτης της ReviewPro, με την οποία συνεργάζεται ο ΣΕΤΕ, κινήθηκε τον Φεβρουάριο σε επίπεδα άνω του 80% για το σύνολο της χώρας και σχετικά υψηλότερα από τις ανταγωνίστριες χώρες.
Συγκεκριμένα, για τον Φεβρουάριο ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI) της ReviewPro -εταιρεία που ειδικεύεται στη μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων- έφθασε για την Ελλάδα κοντά στο 84%, όταν γενικότερα επιδόσεις άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία. Ο δείκτης βασίστηκε σε αξιολογήσεις από 6.422 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 45.582 πελάτες των ανταγωνιστικών προορισμών.
Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης τον Φεβρουάριο βρέθηκε η Ηπειρος με ποσοστό 88,4% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με ποσοστό 87,4%. Στο σύνολο της χώρας ο δείκτης ικανοποίησης είναι υψηλότερος σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστικών προορισμών. Αύξηση παρουσίασαν οι δείκτες σχέσης ποιότητας τιμής και φαγητού – ποτού, ενώ μικρή μείωση παρατηρείται στους δείκτες τοποθεσία και εξυπηρέτηση.
Επίσης, η Σαντορίνη και η Μύκονος υπερτερούν σημαντικά των ανταγωνιστικών τους προορισμών, ενώ -σε μικρότερο όμως βαθμό- το ίδιο ισχύει και για τους παραθεριστικούς προορισμούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Από την άλλη πλευρά η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης, ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης, αλλά η συγκριτική της θέση έχει χειροτερέψει σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Τέλος, η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη περιοχή με δείκτη ποιότητας κάτω από το 80% και υστερεί έναντι των ανταγωνιστικών της πόλεων.
Χαλκιδική
Στο ήμισυ οι προκρατήσεις από τη Ρωσία
Για μείωση των προκρατήσεων από τη Ρωσία κατά 50% για τη φετινή χρονιά όσον αφορά τη Χαλκιδική κάνει λόγο ο τουριστικός οργανισμός της περιοχής σε ανακοίνωση του με αφορμή την παρουσία του στην έκθεση ΜΙΤΤ στη Μόσχα. Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής επισημαίνει ότι αυτό συμβαίνει μετά από τρία χρόνια μεγάλης αύξησης των αφίξεων (100.000 το 2012, 120.000 το 2013 και 118.000 το 2014).
Όσον αφορά τους λόγους της μείωσης, σε αυτούς περιλαμβάνονται η μεγάλη διολίσθηση του ρουβλίου σε σχέση με το ευρώ, η έλλειψη εμπιστοσύνης προς τα τουριστικά γραφεία λόγω των πτωχεύσεων του 2014, η πολιτικοοικονομική κατάσταση στις σχέσεις Ε.Ε. – Ρωσίας λόγω της Ουκρανίας και η οδηγία προς τα υψηλόβαθμα στελέχη του δημοσίου να ενισχύσουν τον εσωτερικό τουρισμό (Κριμαία, Σότσι κ.λπ.), αλλά και οι μεγάλες διευκολύνσεις από ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Ισπανία).
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Αύξηση στις κρατήσεις το 2014
Περισσότερες από μισό εκατ. κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων σημείωσε το 2014 η Travelplanet24, παρουσιάζοντας αύξηση 32,1% σε σχέση με το 2013. Το 2014 η εταιρεία κατέγραψε στο δίκτυο της 2.404.981 αναζητήσεις αεροπορικών εισιτηρίων για προορισμούς εξωτερικού και 730.895 αναζητήσεις για προορισμούς εσωτερικού. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, κορυφαίος προορισμός στις αναζητήσεις των Ελλήνων στην ιστοσελίδα της Travelplanet24 είναι η Βαρκελώνη.
Πρώτος προορισμός στις συνολικές κρατήσεις όλου του έτους είναι το αεροδρόμιο του Λονδίνου και σειρά στις αφίξεις έχουν τα αεροδρόμια της Λάρνακας και της Κωνσταντινούπολης. Στους προορισμούς εσωτερικού η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι πρώτη στις αναζητήσεις των χρηστών, σημειώνοντας περισσότερες από 38.640 αναζητήσεις.

Ημερησία

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου