Η ομιλία του Δημάρχου Ρόδου Αντώνη Καμπουράκη στην εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ η οποία πραγματοποιήθηκε στο πάρκο Ροδινιού με θέμα «Οδική ασφάλεια: Προστατεύουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας» παρουσία του προέδρου της ΟΝΝΕΔ κ. Παύλου Μαρινάκη.

Φίλες & Φίλοι,

Πρώτα απ’ όλα θέλω να συγχαρώ την ΟΝΝΕΔ, και τον Πρόεδρό της, Παύλο Μαρινάκη, γι’ αυτή την πρωτοβουλία, που αποδεικνύει πως οι Πολιτικές Νεολαίες, έχουν χρήσιμο και εποικοδομητικό ρόλο να επιτελέσουν, στο βαθμό που προσανατολίζουν σωστά τη δράση τους, στα ουσιώδη θέματα, και νοιάζονται πραγματικά για τους νέους, και τις νέες, της πατρίδας μας.

Η οδική ασφάλεια είναι παγκόσμιο ζήτημα. Τα στοιχεία από την 03η Παγκόσμια Διυπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια, που βγήκαν τον Φεβρουάριο, είναι πραγματικά σοκαριστικά. Τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5-29 χρόνων παγκοσμίως, με τραγικές συνέπειες στην υγεία, αλλά και την οικονομία. Κάθε χρόνο 1,35 εκατομμύρια οδηγοί, δικυκλιστές, επιβάτες οχημάτων και πεζοί, χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους, και άλλα 15 εκατομμύρια, τραυματίζονται σοβαρά. Καταστρέφονται ζωές, και οικογένειες.

Μείζον θέμα είναι, και για τη χώρα μας. Μείζον θέμα είναι, και για τη Ρόδο. Κάθε τόσο θρηνούμε, ένα νέο άνθρωπο, που αφήνει την τελευταία του πνοή, στην άσφαλτο. Δεν έχει νόημα, να πω κι εγώ τα ίδια ξύλινα λόγια, που λέγονται πολλές φορές, σε αυτές τις περιπτώσεις. Απευθύνομαι σε νέους ανθρώπους, σέβομαι την αντίληψή τους, και θα σας πω πολύ απλά, και πολύ καθαρά, κάποιες, βασικές αρχές για το θέμα.

Πρώτον, η ζωή δεν έχει …undo. Μόνον οι υπολογιστές, έχουν. Στη ζωή, άπαξ και κάνεις το λάθος, το πληρώνεις. Κι αν το κάνεις στο δρόμο, μπορεί να το πληρώσεις, με την ίδια σου τη ζωή. Όλοι ξέρουμε ποιο είναι το σωστό. Όλοι ξέρουμε, πως πρέπει να φοράμε ζώνη, στο αυτοκίνητο, ή κράνος στις μηχανές. Όλοι ξέρουμε, πως όταν διασκεδάζουμε, ένας δεν πίνει, γιατί είναι ο οδηγός της παρέας. Όλοι ξέρουμε, πως η υπερβολική ταχύτητα, και η επικίνδυνη προσπέραση, είναι οι κυριότεροι παράγοντες, πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Το σημαντικό, είναι το σωστό, που ξέρουμε να το κάνουμε, κιόλας. Αυτό σημαίνει υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, και είναι η μόνη αποτελεσματική απάντηση, στα τροχαία δυστυχήματα.

Δεύτερον, η ζωή θέλει focus. Τίποτα δεν μπορείς να κάνεις σωστά, αν δεν είσαι συγκεντρωμένος, σε αυτό που κάνεις. Πόσο μάλλον στην οδήγηση, που το κακό, θέλει κλάσματα του δευτερολέπτου για να γίνει.

Κι εδώ επιτρέψτε μου να πω, ότι ανησυχώ πάρα πολύ. Σε ένα τόπο που το 95% της οικονομίας του, και των εισοδημάτων του, εξαρτάται από τον τουρισμό, το άγχος και το στρες, έχουν χτυπήσει κόκκινο. Ο Κορονοϊός σκότωσε τη φετινή σεζόν. Αυτή είναι η αλήθεια. Κι επειδή είμαι κάθε μέρα στο δρόμο. και σε επαφή με τους συμπολίτες μου. διαπιστώνω δυστυχώς, πως έχοντας ένα σωρό έγνοιες στο μυαλό τους, δεν βλέπουν μπροστά τους. Οδηγούν, και δεν είναι εκεί. Είναι αλλού: Στην τράπεζα, στο δάνειο, στη δουλειά που χάθηκε, στο εισόδημα που μειώθηκε, στους πελάτες, που δεν ήρθαν.

Κάνω έκκληση από αυτό το βήμα, στους συμπολίτες μας: Προστατέψτε τον εαυτό σας, και τους άλλους. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται. Είναι τραγική ειρωνεία, να έχουμε πληρώσει, τόσο βαρύ οικονομικό τίμημα, εξαιτίας της πανδημίας, και τελικά να σκοτωνόμαστε στους δρόμους. Συγκέντρωση. Συγκέντρωση. Συγκέντρωση. Τα προβλήματα, θα είναι εκεί να τα σκεφτείτε, και όταν θα έχετε παρκάρει. Δεν θα λύσετε κανένα, αν προσπαθήσετε, να το κάνετε οδηγώντας. Το πιθανότερο είναι, να δημιουργήσετε ένα ακόμη. Και ίσως το πιο σοβαρό.

Το τρίτο που θέλω να επισημάνω, είναι η νομιμότητα. Κανένας δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να εξαιρείται του νόμου. Ο νόμος πρέπει να επιβάλλεται, και οι παραβάτες του, να τιμωρούνται. Δεν χωράει δεύτερη σκέψη, εδώ. Ξέρω πως με αυτό που λέω, δεν γίνομαι ευχάριστος. Δεν πειράζει…. Έχω δώσει όρκο, να είμαι χρήσιμος στον τόπο μου. Όχι ευχάριστος.

Το δίλημμα, δεν είναι πρόστιμο, ή μη πρόστιμο. Καλύτερα ένας Ροδίτης, να είναι ζωντανός, και δυσαρεστημένος για το πρόστιμο που του επιβλήθηκε, παρά να σκοτωθεί, με την ικανοποίηση ότι δεν πλήρωσε πρόστιμο, ποτέ.

Όλοι πρέπει να κάνουμε, το σωστό. Να σεβόμαστε τον εαυτό μας, τους άλλους και το νόμο. Αλλιώς όσα έργα οδοποιίας κι αν κάνουμε, το πραγματικό όφελος θα είναι μικρό. Και ο Δήμος, και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, κάνουμε έργα και παρεμβάσεις, στο οδικό δίκτυο, Και με νέες οδοποιίες, και με συντήρηση

του υφιστάμενου οδικού δικτύου, και με έργα για τη βατότητα της αγροτικής οδοποιίας. Ειδικά στις περιπτώσεις που έχουμε, φυσικές καταστροφές. Επίσης φροντίζουμε επιμελώς την ασφάλεια της Δημοτικής Συγκοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα κάναμε και με μια πολύ μεγάλη παρέμβαση, με την έναρξη της Ηλεκτροκίνησης, στη Μεσαιωνική Πόλη.

Τίποτα όμως, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την προσωπική ευθύνη, του καθενός μας ως οδηγού. Γι’ αυτό και έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη, να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα, ασφαλούς οδήγησης. Ξεκινώντας από τα σχολεία, από τα παιδιά, και τους εφήβους. Και σε αυτή την κατεύθυνση, αναβαθμίζουμε, το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, του Δήμου Ρόδου, ώστε να έχει ουσιαστικότερο ρόλο, & συμμετοχή, στην Ανάπτυξη της Κυκλοφοριακής Συνείδησης.

Ωστόσο, οι μεμονωμένες προσπάθειες, φαίνεται πως δεν είναι ικανές, να καλύψουν το κενό, μιας καθολικής και συντονισμένης προσπάθειας, εκπαίδευσης του μαθητικού πληθυσμού, στο θέμα της οδικής ασφάλειας. Και προς τα εκεί πρέπει να κινηθούμε, άμεσα.

Επιπλέον, είναι εξίσου σημαντικό, να παρέχονται Εκπαιδευτικά Προγράμματα, ακόμη και μέσω διαδικτύου, για την οδική ασφάλεια. Προσαρμοσμένα ειδικά για κάθε ηλικιακή ομάδα. Διότι, μπορεί οι νέοι να έχουν άγνοια κινδύνου, όμως και πολλοί μεγαλύτεροι συμπολίτες μας, έχουν έλλειψη συναίσθησης της αδυναμίας τους, να οδηγούν πλέον σωστά.

Εμείς σαν Δήμος Ρόδου, έχουμε κάθε διάθεση συνεργασίας με την Πολιτεία, με τα αρμόδια Υπουργεία, και τους φορείς. Με ακαδημαϊκά ιδρύματα, και ινστιτούτα, για την υλοποίηση μιας τέτοιας προσπάθειας, εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, από τα παιδιά του νηπιαγωγείου, μέχρι την τρίτη ηλικία.

Κάθε δράση για την οδική ασφάλεια, δεν κοστίζει. Αξίζει. Αξίζει ζωές! Η οδήγηση είναι, «η πιο επικίνδυνη καθημερινή μας συνήθεια». Αν αναλογιστούμε, ότι την τελευταία 5ετία είχαμε, περισσότερους από 4.000 νεκρούς, στην Ελλάδα, σε τροχαία ατυχήματα. Ή αν αναλογιστούμε, πως στις ηλικίες 15-45 ετών, τα τροχαία ατυχήματα, αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου. Είναι πολύ σοβαρό ζήτημα, για να το προσπερνάμε. Ειδικά όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, όπως συμβαίνει σήμερα, και απαιτείται μια νέα προσέγγιση, σεβασμού και ευθύνης.

Η επίτευξη του στόχου, της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, προϋποθέτει συνεχείς πρωτοβουλίες, και καινοτόμες δραστηριότητες. Με ανάλογο περιεχόμενο.

Συγχαρητήρια και πάλι στην ΟΝΝΕΔ, για τη σημερινή εκδήλωση, και την ανάδειξη της κρισιμότητας του ζητήματος.

Ειδικά σε μια περίοδο, μεγάλων δυσκολιών, που για να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε, θα πρέπει πάνω απ’ όλα, να προσέχουμε και να νοιαζόμαστε, ο ένας τον άλλο.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Ένα σχόλιο στο Ομιλία του Δημάρχου Ρόδου στην εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ με θέμα «Οδική Ασφάλεια: Προστατεύουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας»

  1. Avatar Ο/Η ΔηΜηΤρΗς λέει:

    Επανάληψη μηνύματος λόγω απωλειών στο κείμενο.

    Οδική ασφάλεια και <>

    Οι οδηγοί πρέπει να φοράνε ζώνες και κράνος σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.
    Οι πεζοί ΟΜΩΣ τι πρέπει να φοράνε για να αντιμετωπίσουν την πατέντα της ΔΕΥΑΡ ???

    ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ…
    Βλάβη αγωγού ύδρευσης έξω από το RODOS PALACE.
    Κατά πάγια τακτική της ΔΕΥΑΡ η αποκατάσταση του οδοστρώματος είναι και ευθύνη των οδηγών οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να περνάνε επάνω από το μπαζωμένο σημείο της λακκούβας για να το πατήσουν με αποτέλεσμα τα χαλίκια που κανονικά δεν θα πρέπει να υπάρχουν στο μείγμα της αποκατάστασης , υπάρχει και το 3Α να εκτινάσσονται από τα λάστιχα των οχημάτων και όποιον πάρει ο χάρος.
    Αποτέλεσμα υλικές ζημιές στα διπλανά κινούμενα οχήματα.
    Και φυσικά με τους ΠΕΖΟΥΣ να μην εξαιρούνται από τις εκτινάξεις !!!.
    Εάν δε ο οδηγός δεν το ξέρει ,και αφού δεν έχει ορατότητα λόγω στροφής από τα φανάρια πατήσει φρένο λόγω πεζών, με τα σκόρπια χαλίκια στην άσφαλτο αλλά και στην λακκούβα ΤΟΤΕ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ !!!!
    Εάν δε το δίκυκλο γλιστρήσει στα χαλίκια και στην άμμο που έχει σκορπιστεί στην υπόλοιπη άσφαλτο τότε τι ΦΤΑΙΕΙ ???
    ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ??? και εάν φοράει τα υπόλοιπα μέρη του σώματος δεν χρειάζονται ???

    Κατά την ανακοίνωση δε των τροχαίων συμβάντων. Μετά από αδέξιο χειρισμό έχασε τον έλεγχο του οχήματος του εξετράπη της πορείας του και ανετράπη Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό των αιτίων.
    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΤΙΣ λαμβάνει υπ’οψιν

    Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ !!

    Για αυτό άμεση αποκατάσταση κάθε ζημιάς στο οδόστρωμα από φθορά η λόγω βλάβης υπόγειων υποδομών, με χρήση μηχανημάτων δόνησης και όχι αναμονή να το πατήσουν οι διερχόμενοι οδηγοί και άμεση ασφαλτόστρωση !!! με χρήση ΟΔΟΣΤΡΩΤΗΡΑ και όχι πάλι από τους οδηγούς !!!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    Δ.Μ.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ