Ειδήσεις

Πώς σχεδιάζεται να ενισχυθεί η Aegean από το Δημόσιο

Στην ενίσχυση της Aegean, ως εταιρείας με νευραλγική σημασία για τον τουρισμό και τις εγχώριες αερομεταφορές, προσανατολίζεται η ελληνική πολιτεία, χωρίς αυτό να συνεπάγεται την απόκτηση συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης, ενδεχόμενο που έχει αποκλειστεί εκατέρωθεν, από την αεροπορική και την κυβέρνηση.

Χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης αποκάλυψε ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ταμείου για τη δανειακή συγχρηματοδότηση ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε στρατηγικούς τομείς, όπως οι μεταφορές, η ενέργεια και ο τουρισμός. «Από αυτή τη μεριά, για παράδειγμα, εταιρείες σαν την Aegean και διάφορες άλλες, οι οποίες κρίνονται στρατηγικές, μπορούν να συγχρηματοδοτηθούν με άλλους δανειοδότες».

Η εξασφάλιση δανεισμού, μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων, αποτελεί πρακτική που έχει υιοθετήσει σημαντικός αριθμός αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη. Συνάδει, εξάλλου, με το πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, βάσει του οποίου προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η χορήγηση κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια. Για παράδειγμα, η Μεγάλη Βρετανία έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο παροχής ρευστότητας σε επιχειρήσεις με στρατηγικό ρόλο (Covid Corporate Financing Facility), μέσω του οποίου η Ryanair εξασφάλισε, πρόσφατα, 726 εκατ. δολάρια, καθώς ο ιρλανδικός αερομεταφορέας διαθέτει στη χώρα τη μεγαλύτερη βάση του.

Τη βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει την Aegean κατέστησε σαφή και ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος χαρακτήρισε, χθες, την αεροπορική «success story της ελληνικής οικονομίας», σημειώνοντας ότι πρόκειται για εξαιρετικά στρατηγικού χαρακτήρα εταιρεία για την ελληνική οικονομία, καθώς σε αυτή στηρίζεται κατά μεγάλο τμήμα ο ελληνικός τουρισμός. Κατά τον κ. Γεωργιάδη, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται σε επεξεργασία κυβερνητικό σχέδιο στήριξης της Aegean, δεδομένου ότι οι ανταγωνίστριές της, «οι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες, η μία μετά την άλλη, λαμβάνουν τεράστιες κρατικές επιχορηγήσεις». Οπως πρόσθεσε, αυτό «δημιουργεί στον κλάδο των αερομεταφορών μια μεγάλη στρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού».

Συμπληρωματικά, στη μεγάλη παρέμβαση που σχεδιάζεται για τις εταιρείες του τουρισμού και τις αερομεταφορές, η κυβέρνηση έχει θεσμοθετήσει σειρά οριζόντιων μέτρων –ανακοινώθηκαν την περασμένη Τετάρτη– με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων. Σε αυτά περιλαμβάνονται «κούρεμα» της προκαταβολής φόρου για το 2021 που θα καταβληθεί το 2020, με το υπουργείο Οικονομικών να αναμένεται ότι θα προσδιορίσει το ακριβές ποσοστό της μείωσής της τον Ιούλιο. Θεσμοθετήθηκε, ακόμη, η μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές στο 13%, για την περίοδο 1 Ιουνίου – 31 Οκτωβρίου 2020, κάτι που αποτελούσε χρόνιο αίτημα των αερομεταφορών, αλλά και το πρόγραμμα «Συνεργασία», μέσω του οποίου θα καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό το 60% του ήμισυ των αποδοχών του εργαζομένου που δεν θα είναι σε θέση η επιχείρηση να καλύψει.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου