ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο “οδικός χάρτης” των μέτρων της ΔΕΘ – Πώς κατανέμονται 2,5 δισ. ευρώ σε 5 εκατ. πολίτες το επόμενο οκτάμηνο

news room 7 λεπτά ανάγνωση
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Ενι­σχύ­σεις συνο­λι­κού ποσού άνω των 2,5 δισ. ευρώ θα δουν τους επό­με­νους μήνες έως και τον Απρίλιο 2026, αρχής γενο­μέ­νης από τον Οκτώ­βριο, περισ­σό­τε­ροι από 5 εκα­τομ­μύ­ρια πολίτες της χώρας. Πρό­κει­ται για διπλές ή και τριπλές αυξή­σεις εισο­δή­μα­τος για ορι­σμέ­νες κατη­γο­ρίες πολιτών, αλλά και σημα­ντική μείωση φορο­λο­γι­κών και άλλων βαρών.

Τις μεγα­λύ­τε­ρες αυξή­σεις θα δουν τα στελέχη των Σωμάτων Ασφα­λείας και των Ενόπλων Δυνά­μεων, οι συντα­ξιού­χοι και οι μισθω­τοί με πάνω από 10.000 ευρώ ετήσιο εισό­δημα, οι νέοι έως 30 ετών, οι τρί­τε­κνοι και οι πολύ­τε­κνοι, καθώς και οι δημό­σιοι υπάλ­λη­λοι. Σημα­ντική θα είναι και η ενί­σχυση όσων νοι­κιά­ζουν σπίτι, καθώς τον Νοέμ­βριο κατα­βάλ­λε­ται για πρώτη φορά η επι­στροφή ενοι­κίου έως 800 ευρώ για κάθε νοι­κο­κυ­ριό. Ενώ, τον προσεχή Απρίλιο ανα­μέ­νε­ται η 6η κατά σειρά αύξηση του κατώ­τα­του μισθού, που θα υπερβεί τα 900 ευρώ και θα συμπα­ρα­σύ­ρει και μια σειρά από επι­δό­ματα.

Ανα­λυ­τικά οι ενι­σχύ­σεις μήνα με μήνα:

Οκτώ­βριος 2025

Τον επόμενο μήνα, περισ­σό­τε­ροι από 150.000 στελέχη των Ενόπλων Δυνά­μεων και των Σωμάτων Ασφα­λείας πρό­κει­ται να δουν σημα­ντι­κές αυξή­σεις στο εισό­δημά τους, λόγω της ανα­μόρ­φω­σης του μισθο­λο­γίου τους. Οι αυξή­σεις για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνά­μεων ανέρ­χο­νται μεσο­σταθ­μικά σε 145 ευρώ τον μήνα, ενώ για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφα­λείας σε 111 ευρώ τον μήνα. Οι ενι­σχύ­σεις αυτές έρχο­νται να προ­στε­θούν στις αυξή­σεις του προη­γού­με­νου Απρι­λίου για το σύνολο των δημο­σίων υπαλ­λή­λων, αλλά και στην ορι­ζό­ντια αύξηση κατά 100 ευρώ του επι­δό­μα­τος επι­κιν­δυ­νό­τη­τας που εφαρ­μό­ζε­ται από τον προη­γού­μενο Ιούλιο.

Σε συν­δυα­σμό με τις αυξή­σεις που θα δοθούν τον προσεχή Απρίλιο, αλλά και τη μείωση της παρα­κρά­τη­σης φόρου από τις αρχές του έτους, υπο­λο­γί­ζε­ται ότι μεσο­σταθ­μικά τα στελέχη των Σωμάτων Ασφα­λείας και των Ενόπλων Δυνά­μεων θα λαμ­βά­νουν επι­πλέον 1,5 με 2 μισθούς κάθε χρόνο. Σύμφωνα με παρά­γο­ντες του υπουρ­γείου Εθνικής Οικο­νο­μίας και Οικο­νο­μι­κών, πρό­κει­ται για τη μεγα­λύ­τερη αύξηση απο­δο­χών τα τελευ­ταία του­λά­χι­στον 20 χρόνια, καθώς μόνο το κόστος της ανα­μόρ­φω­σης του μισθο­λο­γίου των ένστο­λων ανέρ­χε­ται σε περίπου 270 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Νοέμ­βριος 2025

Τον Νοέμ­βριο πρό­κει­ται να κατα­βλη­θεί η μόνιμη ενί­σχυση ύψους 250 ευρώ σε περισ­σό­τε­ρους από 1,4 εκα­τομ­μύ­ριο συντα­ξιού­χους και επι­δο­μα­τού­χους. Πρό­κει­ται για συντα­ξιού­χους που έχουν συμπλη­ρώ­σει το 65ο έτος της ηλικίας τους (με εξαί­ρεση του συντα­ξιού­χους ανα­πη­ρίας που δεν υφί­στα­ται ηλι­κιακό όριο) με ετήσιο εισό­δημα έως 14.000 ευρώ (άγαμοι ή χήροι), ή έως 26.000 ευρώ (έγγαμοι), καθώς και όσους λαμ­βά­νουν ανα­πη­ρικά επι­δό­ματα από τον ΟΠΕΚΑ ή τη σύνταξη ανα­σφά­λι­στων υπε­ρη­λί­κων. Το κόστος του μέτρου ανέρ­χε­ται σε περισ­σό­τερα από 360 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.

Επίσης τον Νοέμ­βριο, πρό­κει­ται να κατα­βλη­θεί για πρώτη φορά η μόνιμη επι­στροφή ενοι­κίου σε περίπου 1 εκα­τομ­μύ­ριο δικαιού­χους. Στους λογα­ρια­σμούς ανα­μέ­νε­ται να πιστω­θεί ένα ενοίκιο με πλαφόν στα 800 ευρώ ετησίως για την κύρια κατοι­κία, προ­σαυ­ξη­μένο κατά 50 ευρώ για κάθε εξαρ­τώ­μενο τέκνο. Οι οικο­γέ­νειες δε που πλη­ρώ­νουν ενοίκιο και για φοι­τη­τική στέγη, θα επι­δο­τη­θούν διπλά. Το κόστος του μέτρου ανέρ­χε­ται σε 230 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.

Δεκέμ­βριος 2025

Παρα­δο­σιακά οι συντά­ξεις του ΕΦΚΑ προ­κα­τα­βάλ­λο­νται ένα μήνα πριν. Έτσι, στις συντά­ξεις Ιανουα­ρίου που θα κατα­βλη­θούν πριν από τα Χρι­στού­γεννα εφέτος, θα εφαρμοστεί- εκτός απροόπτου- τόσο η τακτική αύξηση στις συντά­ξεις εκείνων που δεν έχουν προ­σω­πική διαφορά, όσο και η κατά 50% αύξηση στους 670.000 συντα­ξιού­χους με προ­σω­πική διαφορά, που ανα­κοί­νωσε στη ΔΕΘ ο πρω­θυ­πουρ­γός. Οι τακτι­κές αυξή­σεις υπο­λο­γί­ζε­ται ότι θα κυμαν­θούν μεταξύ 2,3%- 2,5%, με το ακριβές ποσοστό να ορί­ζε­ται προς τα τέλη του έτους, όταν και θα έχουν απο­σα­φη­νι­στεί το ύψος του πλη­θω­ρι­σμού και του ΑΕΠ. Οι συντα­ξιού­χοι με προ­σω­πική διαφορά θα δουν το 2026 να λαμ­βά­νουν τη μισή αύξηση από αυτή που θα λάβουν οι υπό­λοι­ποι συντα­ξιού­χοι και από τις αρχές του 2027 θα λαμ­βά­νουν την αύξηση στο ακέραιο. Το κόστος της τμη­μα­τι­κής κατάρ­γη­σης της προ­σω­πι­κής δια­φο­ράς υπο­λο­γί­ζε­ται σε 75 εκατ. ευρώ για το 2026 και σε 210 εκατ. ευρώ για το 2027. Το συνο­λικό κόστος για τις τακτι­κές αυξή­σεις στους συντα­ξιού­χους για όλο το 2026 υπο­λο­γί­ζε­ται σε 467 εκατ. ευρώ.

Ιανουά­ριος 2026

Είναι ο μήνας που θα ξεκι­νή­σει να εφαρ­μό­ζε­ται η φορο­λο­γική μεταρ­ρύθ­μιση. Τόσο οι δημό­σιοι όσο και οι ιδιω­τι­κοί υπάλ­λη­λοι, αλλά και οι συντα­ξιού­χοι με εισο­δή­ματα άνω των 10.000 ευρώ, θα δουν με τους μισθούς και τις συντά­ξεις Ιανουα­ρίου να αυξά­νο­νται σημα­ντικά οι απο­δο­χές τους, καθώς θα εφαρ­μο­στεί η μείωση της παρα­κρά­τη­σης φόρου. Ανα­μορ­φώ­νο­νται όλες οι κλί­μα­κες άμεσης φορο­λό­γη­σης, γεγονός που επη­ρε­ά­ζει θετικά όλους τους φορο­λο­γού­με­νους με ετήσια εισο­δή­ματα άνω των 10.000 ευρώ- με τους νέους, τους τρί­τε­κνους και τους πολύ­τε­κνους να έχουν ακόμη μεγα­λύ­τερη ωφέλεια.

Συγκε­κρι­μένα:

1. Μειώ­νο­νται κατά 2% οι συντε­λε­στές της κλί­μα­κας από τα 10.000 έως και τα 40.000 ευρώ:

– Για τα 10.000 έως τα 20.000 ευρώ, από 22% σε 20%

-Για τα 20.000 έως τα 30.000 ευρώ, από 28% σε 26%

-Για τα 30.000 έως τα 40.000 ευρώ από 36% σε 34%.

2. Εισά­γε­ται ενδιά­με­σος συντε­λε­στής 39% από τα 40.000 έως τα 60.000 ευρώ, ενώ ο συντε­λε­στής 44% θα ισχύει για εισο­δή­ματα άνω των 60.000 ευρώ.

Επι­πλέον παρεμ­βά­σεις για φορο­λο­γού­με­νους με παιδιά:

3. Ο συντε­λε­στής από τα 10.000 έως τα 20.000 ευρώ που πλέον θα ανέρ­χε­ται σε 20% για φορο­λο­γού­με­νους χωρίς τέκνα, μειώ­νε­ται περαι­τέρω ανα­λό­γως του αριθμού των τέκνων και ακόμη περισ­σό­τερο για τους τρί­τε­κνους σε:

– 18% για φορο­λο­γού­με­νους με 1 εξαρ­τώ­μενο τέκνο

– 16% για φορο­λο­γού­με­νους με 2 εξαρ­τώ­μενα τέκνα

– 9% για φορο­λο­γού­με­νους με τρία εξαρ­τώ­μενα τέκνα.

4. Οι συντε­λε­στές από 0 έως 20.000 ευρώ μηδε­νί­ζο­νται για φορο­λο­γού­με­νους με τέσσερα ή περισ­σό­τερα εξαρ­τώ­μενα τέκνα.

5. Ο συντε­λε­στής από 20.000 έως 30.000 ευρώ που πλέον θα ανέρ­χε­ται σε 26% για φορο­λο­γού­με­νους χωρίς τέκνα, μειώ­νε­ται επίσης κατά 2 ποσο­στιαίες μονάδες για κάθε τέκνο:

– 24% για φορο­λο­γού­με­νους με 1 εξαρ­τώ­μενο τέκνο

– 22% για φορο­λο­γού­με­νους με 2 εξαρ­τώ­μενα τέκνα

– 20% για φορο­λο­γού­με­νους με τρία εξαρ­τώ­μενα τέκνα

– 18% για φορο­λο­γού­με­νους με τέσσερα εξαρ­τώ­μενα τέκνα

– 16% για φορο­λο­γού­με­νους με πέντε εξαρ­τώ­μενα τέκνα κ.λπ.

Επι­πλέον παρεμ­βά­σεις για νέους:

5. Για τους νέους έως 25 ετών, οι συντε­λε­στές από 0 έως 20.000 ευρώ μηδε­νί­ζο­νται.

6. Για τους νέους 26 έως 30 ετών, ο συντε­λε­στής από τα 10.000 έως τα 20.000 θα ανέρ­χε­ται σε 9%.

Τις αυξή­σεις απο­δο­χών από τις αλλαγές στις κλί­μα­κες άμεσης φορο­λο­γίας θα τις δουν οι μισθω­τοί του ιδιω­τι­κού και του δημό­σιου τομέα, αλλά και οι συντα­ξιού­χοι από τον προσεχή Ιανουά­ριο. Οι ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τίες, οι αυτο­α­πα­σχο­λού­με­νοι και οι αγρότες, θα δουν τη συγκε­κρι­μένη ωφέλεια με την υποβολή των δηλώ­σεων του φορο­λο­γι­κού έτους 2026 κατά τον Μάρτιο 2027.

Οι αξιω­μα­τού­χοι του υπουρ­γείου επι­ση­μαί­νουν ότι πρό­κει­ται για την μεγα­λύ­τερη ελά­φρυνση άμεσων φόρων της Μετα­πο­λί­τευ­σης, με το συνο­λικό δημο­σιο­νο­μικό κόστος- και κατ’ επέ­κταση το όφελος για τους πολίτες- να υπερ­βαί­νει το 1,6 δισ. ευρώ σε πλήρη εφαρ­μογή.

Απρί­λιος 2026

Τον προσεχή Απρίλιο και κάθε Απρίλιο, τόσο οι μισθω­τοί του ιδιω­τι­κού τομέα που αμεί­βο­νται με τον κατώ­τατο μισθό, όσο και το σύνολο των υπαλ­λή­λων του δημο­σίου τομέα, θα βλέπουν αυξή­σεις στις απο­δο­χές τους. Έτσι, ανα­μέ­νε­ται η 6η κατά σειρά αύξηση του κατώ­τα­του μισθού, ο οποίος σήμερα ανέρ­χε­ται σε 880 ευρώ μεικτά και ανα­μέ­νε­ται να υπερβεί τα 900 ευρώ το 2026. Η αύξηση που θα προ­κύ­ψει σε περίπου 600.000 μισθω­τούς που αμεί­βο­νται με τον κατώ­τατο μισθό, θα εφαρ­μο­στεί στο ακέραιο και σε όλα τα μισθο­λο­γικά κλι­μά­κια των 700.000 υπαλ­λή­λων του δημό­σιου τομέα, με απο­τέ­λε­σμα να ωφε­λη­θούν συνο­λικά περισ­σό­τε­ροι από 1,3 εκα­τομ­μύ­ριο μισθω­τοί. Το κόστος από την αύξηση στους μισθούς των δημο­σίων υπαλ­λή­λων υπο­λο­γί­ζε­ται σε περίπου 360 εκατ. ευρώ.

Παράλ­ληλα, η αύξηση του κατώ­τα­του μισθού συμπα­ρα­σύ­ρει προς τα πάνω και περίπου 20 επι­δό­ματα, όπως είναι τα επι­δό­ματα ανερ­γίας, άδειας, γάμου, γονικής άδειας, μητρό­τη­τας, τριε­τιών κ.λπ.

Επι­πλέον παρεμ­βά­σεις το 2026

Τέλος, συμπλη­ρω­μα­τικά όλων των προ­α­να­φερ­θέ­ντων, μέσα στο 2026 έρχο­νται και μια σειρά από μικρές ή μεγάλες μειώ­σεις φόρων και ενι­σχύ­σεων που επη­ρε­ά­ζουν θετικά εκα­το­ντά­δες χιλιά­δες πολίτες.

Ενδει­κτικά ανα­φέ­ρο­νται:

– Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 50% το 2026 και κατάρ­γηση το 2027 για κύριες κατοι­κίες σε οικι­σμούς με πλη­θυ­σμό έως 1.500 κατοί­κους, με κόστος 75 εκατ. ευρώ.

– Μείωση κατά 30% των συντε­λε­στών ΦΠΑ σε ακρι­τικά νησιά έως 20.000 κατοί­κους, με κόστος 25 εκατ. ευρώ.

– Επέ­κταση για το 2026 της απαλ­λα­γής φόρου εισο­δή­μα­τος για 3 έτη για κενές κατοι­κίες που μισθώ­νο­νται για μακρο­χρό­νια μίσθωση.

– Επέ­κταση ανα­στο­λής ΦΠΑ στις νέες οικο­δο­μές και για το 2026.

– Αύξηση απο­ζη­μί­ω­σης αλλο­δα­πής υπη­ρε­σίες και επι­δό­μα­τος ειδικών καθη­κό­ντων για τα στελέχη του υπουρ­γείου Εξω­τε­ρι­κών.

– Αφο­ρο­λό­γητο επίδομα βιβλιο­θή­κης μελών ΔΕΠ και ερευ­νη­τών.

– Μισθο­λο­γική ανα­γνώ­ριση του διπλώ­μα­τος του Πολυ­τε­χνείου και λοιπών Πανε­πι­στη­μίων με πεντα­ετή κύκλο σπουδών, που ευνοεί μισθο­λο­γικά περισ­σό­τε­ρους από 5.000 δημο­σί­ους υπαλ­λή­λους.

– Κατάρ­γηση τέλους συν­δρο­μη­τι­κής τηλε­ό­ρα­σης που θα ωφε­λή­σει περισ­σό­τε­ρους από 1 εκα­τομ­μύ­ριο συν­δρο­μη­τές.

Πηγή: capital.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.