Ειδήσεις

Οικονομική αβεβαιότητα και ταξίδια – Πώς οι ανατροπές στον ταξιδιωτικό κλάδο απειλούν τις διακοπές σας

Μετά από χρόνια αυξημένης ταξιδιωτικής ζήτησης λόγω πανδημίας, τώρα παρατηρούνται σημάδια επιβράδυνσης. Παρά το γεγονός ότι οι δαπάνες για ταξίδια παραμένουν υψηλές, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά. Οι αναταράξεις στην οικονομία και οι προβληματισμοί όσον αφορά τους δασμούς έχουν οδηγήσει ασταθή επίπεδα τιμών και αβεβαιότητα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, ενώ η ανησυχία για μια πιθανή ύφεση μεγαλώνει. Επιπλέον, τα αεροπορικά ατυχήματα και οι διπλωματικές εντάσεις με άλλες χώρες συμβάλλουν στην ενίσχυση της αβεβαιότητας στην ταξιδιωτική αγορά.

Η Βανέσα Ρόμπερτς, μια 35χρονη από το Λος Άντζελες, ανέφερε ότι το 2024 αυτή και ο σύζυγός της ταξίδευαν συχνά, κάνοντας μεταξύ άλλων ένα ταξίδι στην Αγγλία και ένα οδικό ταξίδι σε οκτώ πολιτείες. Ωστόσο, το 2025 σκοπεύουν να κάνουν «μικρότερα ταξίδια» και να επικεντρωθούν σε προορισμούς πιο κοντινούς, αποφεύγοντας τους ακριβότερους προορισμούς.

«Έχουμε προγραμματίσει πολλά σύντομα ταξίδια για φέτος και όλα είναι σε πιο κοντινούς και προσιτούς προορισμούς», δήλωσε στο Business Insider η Ρόμπερτς, η οποία δημοσιεύει ταξιδιωτικό περιεχόμενο στο TikTok.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες προετοιμάζονται για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης. Αεροπορικές εταιρείες όπως η Delta, η American και η Southwest μείωσαν τις προβλέψεις των εσόδων και της ανάπτυξής τους για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Οι αναλυτές της Truist Securities ανέφεραν σε σημείωμά τους την Παρασκευή ότι οι κρατήσεις στον τομέα των κρουαζιέρων «έχουν επιβραδυνθεί τον τελευταίο μήνα». Ορισμένοι ειδικοί του κλάδου που μίλησαν στο BI τόνισαν ότι οι εταιρείες «ενδέχεται να αναγκαστούν να προσαρμόσουν τις τιμές τους, ώστε να προσελκύσουν ταξιδιώτες που είναι πιο διστακτικοί και προσέχουν περισσότερο τον προϋπολογισμό τους».

Υπάρχουν όμως και θετικά στοιχεία για τον κλάδο, καθώς, παρά τις ανησυχίες των καταναλωτών για τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, πολλοί εξακολουθούν να ταξιδεύουν, συχνά όμως κάνοντας κάποιες θυσίες στην πορεία.

«Για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, τα ταξίδια έχουν μετατραπεί από επιθυμία σε ανάγκη», δήλωσε στο BI ο Αμίρ Έιλον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Longwoods International, μιας εταιρείας συμβούλων έρευνας αγοράς που ειδικεύεται στον κλάδο του ταξιδιωτικού τουρισμού.

Οι Αμερικανοί είχαν σπαταλήσει πολλά χρήματα στα ταξίδια μετά την πανδημία, κάτι που ίσως τους επηρεάσει τώρα. Ο Έιλον ανέφερε ότι, ενώ η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, τα τελευταία δεδομένα «δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης». Μια μηνιαία έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία του έδειξε ότι το 88% των Αμερικανών ταξιδιωτών σχεδίαζε να ταξιδέψει τους επόμενους έξι μήνες, σε σύγκριση με το 93% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο Αλί Φέρμαν, επικεφαλής της βιομηχανίας καταναλωτικών αγορών στην PwC, και ο Τζόναθαν Κλέτζελ, επικεφαλής της PwC στον τομέα των μεταφορών και της εφοδιαστικής, δήλωσαν επίσης στο BI σε ηλεκτρονικό μήνυμα ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές περιορίζουν τις ταξιδιωτικές δαπάνες τους αυτή τη στιγμή, λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και των πιέσεων που βιώνουν σε όλα τα επίπεδα εισοδήματος.

Οι Αμερικανοί αποταμίευσαν αρκετά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ξόδεψαν μεγάλα ποσά στην ταξιδιωτική έκρηξη που ακολούθησε, αλλά αυτό μπορεί τελικά να τους προκαλέσει προβλήματα. Το χρέος των νοικοκυριών έχει σημειώσει σταθερή αύξηση, με πολλούς να αγωνίζονται να αποπληρώσουν τις πιστωτικές τους κάρτες και δάνεια αυτοκινήτων. Οι Φέρμαν και Κλέτζελ δήλωσαν ότι οι Αμερικανοί θα μπορούσαν «να περιορίσουν τις δαπάνες τους, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών, για να αποφύγουν υπερβολική οικονομική τους επιβάρυνση».

«Το χρέος, σε συνδυασμό με άλλες οικονομικές δυσκολίες, έχουν οδηγήσει στη μείωση της ταξιδιωτικής ζήτησης, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν καλύτερες προσφορές», δήλωσε ο Έιλον. «Οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στις προσφορές που συνδυάζουν καλή σχέση ποιότητας και τιμής, αναζητώντας λύσεις που να αξίζουν τα χρήματά τους», πρόσθεσε.

Αναζήτηση των καλύτερων προσφορών
Η Ταμάρα Τσαρμ, συνεργάτης της McKinsey που ειδικεύεται στις αναλύσεις των καταναλωτών, δήλωσε στο BI ότι εξακολουθεί να υπάρχει «διάθεση σπατάλης για εμπειρίες αυτή τη στιγμή». Η ίδια, πρόσθεσε ότι «παρόλο που οι καταναλωτές λένε ότι επιθυμούν να περιορίσουν τα ταξίδια τους, αυτό δεν συμβαίνει πάντα».

«Πολλοί ταξιδιώτες εξακολουθούν να κάνουν ταξίδια, απλώς μειώνουν τα έξοδά τους με άλλους τρόπους. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ταξιδεύουν εντός της χώρας τους αντί για το εξωτερικό, καθώς και ότι επιλέγουν πιο οικονομικά ξενοδοχεία, αγοράζουν λιγότερα σουβενίρ ή τρώνε fast food αντί να δειπνίσουν σε φανταχτερά εστιατόρια», δήλωσε ο Έιλον.

Οι Φέρμαν και Κλέτζελ της PwC ανέφεραν ότι οι ταξιδιώτες τώρα τείνουν να κλείνουν τα ταξίδια τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων, των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων οχημάτων, πιο κοντά στην ημερομηνία του ταξιδιού, εξαιτίας της οικονομικής αβεβαιότητας. Πρόσθεσαν ότι οι ταξιδιώτες είναι πιο στρατηγικοί με τις δαπάνες τους και προσπαθούν να εξασφαλίσουν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής για τις διακοπές τους.

«Αυτή η τάση είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με την μεταπανδημική έξαρση, όταν οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να δαπανήσουν τεράστια ποσά για ένα ταξίδι», ανέφεραν. «Τώρα, οι οικονομικές πιέσεις τους βάζουν σε δεύτερες σκέψεις πριν κάνουν κάποια κράτηση».

Η Μάντι ΜακΚασκλ, σύμβουλος πολυτελών ταξιδιών στην Embark Beyond, δήλωσε στο BI ότι έχει επίσης παρατηρήσει ότι ορισμένοι από τους πελάτες της που είχαν ξεκινήσει να σχεδιάζουν ήδη τα ταξίδια τους για το καλοκαίρι ή ακόμη και για τις γιορτές, τελικά φαίνεται να τα αναβάλλουν.

«Αυτές οι αλλαγές παρατηρούνται κυρίως μεταξύ των ταξιδιωτών που έχουν περιορισμένο προϋπολογισμό και βασίζονται σε πιο οικονομικές επιλογές για τις διακοπές τους. Ωστόσο, αν η χρηματιστηριακή αγορά συνεχίσει να είναι ασταθής, οι καταναλωτές με υψηλότερα εισοδήματα ενδέχεται επίσης να περιορίσουν τις δαπάνες τους, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών. Αυτό θα μπορούσε να πλήξει και τη ζήτηση για πολυτελή ταξίδια», δήλωσαν οι Φέρμαν και Κλέτζελ.

«Οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να ωφεληθούν από αυτές τις αλλαγές στον κλάδο, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία, λόγω της μείωσης των κρατήσεων, ενδέχεται να μειώσουν τις τιμές τους, ώστε να προσελκύσουν ξανά πελάτες», ανέφεραν οι Φέρμαν και Κλέτζελ.

«Αναμένουμε ότι η μείωση της ταξιδιωτικής ζήτησης θα φέρει πιθανές προσφορές για τους πελάτες που επιθυμούν να κάνουν κρατήσεις για ταξίδια στα τέλη του καλοκαιριού και μέσα στην περίοδο των διακοπών», είπαν.

Πηγή: newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου