Ατάκτως Ερριμμένα

Δια βίου μάθηση “μαντρωμένη”

Διαβάζοντας για την χθεσινή έκλειψη ηλίου, ανάμεσα σε άλλα δημοσιεύματα , ήταν και αυτό στην σελίδα του «Ομίλου Φίλων Αστρονομίας» με τίτλο «Δεν υπάρχει ελπίδα σε αυτή τη χώρα….» : «Με επείγουσα εγκύκλιο ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Αναστάσιος Κουράκης καλεί τους διευθυντές και εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων να μεριμνήσουν προκειμένου οι μαθητές να παραμείνουν κατά την διάρκεια του φαινομένου (10.30-13.00) σε κλειστούς χώρους. Στην εγκύκλιο αναφέρεται πως η υπέρυθρη ακτινοβολία του ήλιου κατά την έκλειψή του μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του οφθαλμού. Το υπουργείο κάλεσε τους διευθυντές των σχολείων να ανακαλέσουν κάθε προγραμματισμένο περίπατο και να τον προγραμματίσουν για άλλη μέρα. Mήπως, αντί να «μαντρώσουν» τους μαθητές, την ώρα που εκδηλώνεται ένα σπάνιο φαινόμενο, όπως μια ηλιακή έκλειψη, θα μπορούσαν να κεντρίσουν τους διδάσκοντες να κάνουν μια μικρή προετοιμασία για να το αναδείξουν και να προσφέρουν στους μαθητές την ευκαιρία να γίνουν κοινωνοί στη γνώση που τους προσφέρεται σε «ζωντανή μετάδοση», λαμβάνοντας φυσικά και τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης; Στο κάτω-κάτω, με αυτήν τη λογική, θα έπρεπε να είναι κλεισμένα τα παιδιά στα σπίτια τους ή τα σχολεία κάθε μέρα με λιακάδα, μιας και η πιθανότητα να δουν τον ήλιο κατάματα δεν μπορεί να αποκλειστεί. Και μια… πληροφορία: ο Ήλιος δεν είναι περισσότερο βλαπτικός τη στιγμή της έκλειψης από ότι καθημερινά! Όμιλος Φίλων Αστρονομίας. Τέλος συζήτησης…»

Τέλος… Τι άλλο θα μπορούσε να πει κάποιος με την ευκολία του «μαντρώματος» που επιλέγεται, αντί της δύσκολης εφαρμογής της πολυδιαφημισμένης «δια βίου μάθησης», έξω από τα τετριμμένα εγχειρίδια.

Υ. Γ. Εν το μεταξύ στο Βέλγιο, τα παιδιά στα σχολεία έκαναν εδώ και δύο μήνες έρευνες, ομαδικές εργασίες, εκθέσεις (επιστημονικές, καλλιτεχνικές κ.λ.π.) για το πως λειτουργεί το μάτι και η όραση με επικεντρωμένο το ενδιαφέρον για το τι μπορεί να πάθει από τον ήλιο όταν τον κοιτάμε. Η ίδια λογική συνεχίστηκε και με την αστρονομία (έρευνες, εργασίες, εκθέσεις). Από τους γονείς ζητήθηκε 1 ευρώ για να αγοράσουν όλα τα παιδιά ειδικά γυαλιά, η ημέρα η χθεσινή της έκλειψης ήταν ημέρα αστρονομίας και την παρακολούθησαν την από το προαύλιο των σχολείων τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • dtrip    22.03.2015 00:09

    Είμαι καθηγητής σε Γυμνάσιο εδώ και 10 χρόνια. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο Παιδείας μόνο “τσάμπα” εγκυκλίους ξέρει να στέλνει. Χαρτιά δηλαδή, για να φαίνεται ότι κάτι κάνει. Έτσι δούλευε πάντα, έτσι δουλεύει τώρα. Παραδείγματα “έργου” του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας είναι να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο το σύστημα των πανελληνίων καθώς και το όνομά του, μόδα που είχε ξεκινήσει επί Καραμανλή. Σε περίπτωση έκλειψη ηλίου, τι χαρτί μπορούμε να στείλουμε που να συντάσσεται σε 5 λεπτά και να μην μας ρίχνει ευθύνη να κάνουμε οτιδήποτε άλλο ?

    Στο μεταξύ, καμία κότα από τις λειράτες εκεί μέσα δεν έχει τα κότσια να περιορίσει το καθημερινό μαρτύριο των παιδιών με τα 7-ωρα μαθήματα, και να κωλοκάτσει να φτιάξει σωστά βιβλία.

Σχολιασμός άρθρου