Το Xposure International Photography Festival έλαβε χώρα από τις 11 έως τις 13 Φεβρουαρίου στη Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και περιελάμβανε 54 εκθέσεις διεθνών πετυχημένων φωτογράφων.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, πραγματοποιήθηκε και ο θεσμός των “Xposure International Photography Awards 20-21”. Ο διαγωνισμός συγκέντρωσε 33.187 συμμετοχές από 125 χώρες. Συνολικά 21 φωτογράφοι επιλέχτηκαν ως υποψήφιοι για πρώτο και δεύτερο βραβείο σε κάθε μία από τις 10 κατηγορίες και ένας ως γενικός νικητής.
Νικήτρια του πρώτου βραβείου στην κατηγορία Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας, ήταν η κυρία Άννα Χίου-Wacker η οποία κατάγεται από τη Ρόδο και ζει τα τελευταία είκοσι χρόνια στη Γερμανία.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «δ», η Άννα μιλάει για τη διάκρισή της στο διαγωνισμό ως η μοναδική γυναίκα μεταξύ των 21 βραβευμένων φωτογράφων. Δηλώνει ότι την γοητεύουν τα παλιά, παραδοσιακά σπίτια στη Ρόδο, τα οποία αγαπά να απαθανατίζει με το φακό της αλλά και η μοντέρνα αρχιτεκτονική. «Περπατώ πάρα πολύ όταν βρίσκομαι στη Ρόδο. Επισκέπτομαι τα χωριά και ανακαλύπτω κρυφές γωνιές, όπου και αν βρεθώ. Η ομορφιά του παλιού, του παραδοσιακού στοιχείου με γοητεύει ιδιαίτερα. Θεωρώ ότι κρύβει μία πηγαία σοφία. Έχουν πολλές ιστορίες να αφηγηθούν τα παλιά σπίτια και αυτό με ελκύει», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη:
• Πόσο καιρό ζείτε στη Γερμανία; Πώς αποφασίσατε να εγκατασταθείτε εκεί και ποια είναι η σχέση σας σήμερα με τη Ρόδο;
Στη Γερμανία ζω πάνω από 20 χρόνια. Γνώρισα το σύζυγό μου, τον Μάρτιν κατά τη διάρκεια των διακοπών του στη Ρόδο κι έτσι εγκαταστάθηκα στη Γερμανία, στην αρχή στο Ντίσελντορφ, στη συνέχεια στη Φρανκφούρτη κι έπειτα στο Αμβούργο, τόπο καταγωγής του Μάρτιν.
Στη Ρόδο έρχομαι κάθε καλοκαίρι και μένω για πέντε με έξι μήνες. Οι περισσότεροι συγγενείς μου, φίλοι και γνωστοί μένουν στο νησί και απολαμβάνω, τον ήλιο και τη θάλασσα. Απολαμβάνω εξίσου το χειμώνα στη Γερμανία. Το Αμβούργο είναι μία πολύ ωραία πόλη με φιλικό κόσμο. Επίσης μου αρέσει πάρα πολύ το γεγονός ότι μπορούμε ανά πάσα στιγμή να κάνουμε μία μικρή απόδραση με το αυτοκίνητο σε κάποια κοντινή πόλη εντός ή εκτός των ορίων της Γερμανίας….
• Πώς είναι η ζωή στη Γερμανία και πόσο έχει επηρεάσει η πανδημία του Covid την καθημερινότητά σας;
Ηρεμία, τάξη, ασφάλεια, οργάνωση κράτους. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της ζωής στη Γερμανία. Ήταν δύσκολο στην αρχή να υιοθετήσω την νοοτροπία. Δεν γνώριζα τη γλώσσα και πήγα σε σχολή για να τη μάθω. Πλέον επικοινωνώ κανονικά και έχω συνηθίσει στον τρόπο ζωής εδώ. Όμως μου λείπει πολύ η ζωντάνια και ο αυθορμητισμός της ελληνικής ζωής.
Η πανδημία του Covid έχει επηρεάσει την καθημερινότητά μου όπως και τον υπόλοιπο κόσμο. Μάσκα, πλύσιμο χεριών, απολύμανση, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή συνάντησης φίλων και συγγενών. Χάρη στην φωτογραφία περνάει η ώρα μου δημιουργικά και ευχάριστα.


• Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη φωτογραφία, πρόκειται για την επαγγελματική σας ενασχόληση;
Δεν είμαι επαγγελματίας φωτογράφος. Ερασιτέχνης είμαι – αιώνια μαθήτρια της φωτογραφίας. Τυχαία, πριν δέκα χρόνια περίπου, ανακάλυψα την φωτογραφία σαν μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης, όταν πήρα την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή. Κάποια βασικά πράγματα μου έχει μάθει ο σύζυγός μου ο οποίος γνωρίζει από φωτογραφία… Αποφάσισε δε κάποια στιγμή, χωρίς να το γνωρίζω, να στείλει κάποιες φωτογραφίες μου σε μία πλατφόρμα οι οποίες απεδείχθη πώς ήταν δημοφιλείς, πράγμα που με ξάφνιασε καθώς εγώ δεν ήμουν καθόλου σίγουρη για τη δουλειά μου. Κάπως έτσι ξεκίνησε η σχέση μου με τη φωτογραφία.
• Κερδίσατε την πρώτη θέση στο Xposure International Photography Festival στην κατηγορία της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας! Μιλήστε μας για το φεστιβάλ και τη συμμετοχή σας. Ήσασταν η μόνη γυναίκα από την Ευρώπη που πήρε μέρος;
Το Xposure International Photography Festival έλαβε χώρα από τις 11 έως τις 13 Φεβρουαρίου στη Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το φεστιβάλ περιελάμβανε 54 εκθέσεις διεθνών πετυχημένων φωτογράφων (συμπεριλαμβανομένου του World Press Photo.) Το Xposure φιλοξενεί επίσης τη μεγαλύτερη έκθεση φωτογραφίας στη Μέση Ανατολή. Παρά την πανδημία του Covid, φέτος η εκδήλωση προσέλκυσε 8.000 επισκέπτες. Ο Σεΐχης Σουλτάν μπιν Αχμέτ Αλ Κασίμι και ο Ταρίντ Σάιντ Αλλάι, διευθυντής του Γραφείου Κυβερνητικών Μέσων Ενημέρωσης της Σάρτζας (SGMB), τίμησαν τους νικητές των Xposure International Photography Awards 20-21 σε μια εντυπωσιακή τελετή απονομής βραβείων. Ο διαγωνισμός είχε 33.187 συμμετοχές από 125 χώρες. 21 φωτογράφοι επιλέχτηκαν ως υποψήφιοι για πρώτο και δεύτερο βραβείο σε κάθε μία από τις 10 κατηγορίες, και ένας ως γενικός νικητής. Η συμμετοχή μου με τον τίτλο “Box of Crayons” που δείχνει μέρος της πρόσοψης του κτηρίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Γεωργίας στο Αμβούργο-Wilhelmsburg, πήρε πρώτο βραβείο στην κατηγορία Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας. Δεν είμαι η μοναδική γυναίκα από την Ευρώπη που έλαβε μέρος, αλλά είμαι η μοναδική Ευρωπαία (και σε όλη την Δύση) που διακρίθηκε μεταξύ των 21 φωτογράφων. Μία άλλη γυναίκα από το Μπαχρέιν πήρε πρώτο βραβείο στην κατηγορία Ταινίας Μικρού Μήκους. Δύο γυναίκες δηλαδή πήραν το πρώτο βραβείο στο Xposure International Photography Festival.
• Αγαπημένα σας θέματα φωτογράφισης γενικότερα και ειδικότερα στη Ρόδο και στην Ελλάδα;
Αγαπημένο μου θέμα είναι η αρχιτεκτονική, οτιδήποτε από τα παλιά παραδοσιακά σπίτια σε ελληνικά χωριά ως τα σύγχρονα κτήρια πόλεων. Ασχολούμαι κυρίως με την καλλιτεχνική φωτογραφία, ιδίως με την αφηρημένη αρχιτεκτονική φωτογραφία και τα αστικά τοπία.
Περπατώ πάρα πολύ όταν βρίσκομαι στη Ρόδο. Επισκέπτομαι τα χωριά και ανακαλύπτω κρυφές γωνιές, όπου και αν βρεθώ. Η ομορφιά του παλιού, του παραδοσιακού στοιχείου με γοητεύει ιδιαίτερα. Θεωρώ ότι κρύβει μία πηγαία σοφία. Έχουν πολλές ιστορίες να αφηγηθούν τα παλιά σπίτια και αυτό με ελκύει. Στο Αμβούργο όμως δεν μπορεί να βρει κανείς τέτοια οικήματα, οπότε δεν έχω άλλη επιλογή από το να φωτογραφίζω τα σύγχρονα οικοδομήματα, αν εξαιρέσουμε τα διατηρητέα. Και αυτό το στιλ της μοντέρνας και σύγχρονης αρχιτεκτονικής μου αρέσει τελικά εξίσου.
• Η τέχνη της φωτογραφίας έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής στις μέρες μας. Πού οφείλεται αυτό κατά την άποψή σας, παίζει ρόλο η εξέλιξη της τεχνολογίας;
Πολλά μπορεί να παίζουν ρόλο. Προφανώς και η εξέλιξη της τεχνολογίας χάρισε ώθηση στην τέχνη της φωτογραφίας, παράλληλα όμως και η αισθητική έχει αναβαθμιστεί πολύ και αυτό είναι το σημαντικότερο.
Στις μέρες μας, η φωτογραφική τέχνη είναι σαφώς πιο προσιτή και ελκυστική. Οι φωτογραφικές μηχανές, δεν είναι τόσο ακριβές όσο παλαιότερα. Χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία, μπορείς να τραβήξεις όσες φωτογραφίες θες, να πειραματιστείς και να τις επεξεργαστείς στον υπολογιστή. Μπορείς να τραβήξεις μία καλή φωτογραφία πολύ απλά με το κινητό σου τηλέφωνο και να την ανεβάσεις αμέσως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η άνθιση της φωτογραφικής τέχνης! Καλό είναι να έχει κανείς μία φωτογραφική μηχανή, δεν έπεται όμως ότι όποιος έχει τον πιο εξελιγμένο εξοπλισμό θα είναι απαραίτητα καλός φωτογράφος… Χρειάζονται και άλλα πράγματα.
Εκείνο που έχω να παρατηρήσω, είναι ότι υπάρχουν πολλοί ερασιτέχνες ή επαγγελματίες φωτογράφοι οι οποίοι κάνουν εξαιρετική δουλειά. Γνωρίζω πολλούς καλούς φωτογράφους στη Ρόδο. Καθένας ειδικεύεται στον τομέα του…., στο τοπίο, στην αστροφωτογραφία, στην αρχιτεκτονική, όπως εγώ, και οπουδήποτε αλλού. Επειδή κέρδισα αυτό το βραβείο στο φεστιβάλ “exposure”, δεν σημαίνει ότι οι άλλοι δεν είναι εξίσου αξιόλογοι ή ακόμη καλύτεροι από εμένα.
• Κλείνοντας…, έχετε εργασθεί στον τουριστικό τομέα στη Ρόδο… και γνωρίζετε καλά τη γερμανική νοοτροπία… Πιστεύετε ότι θα ταξιδέψουν φέτος οι Γερμανοί και ότι θα προτιμήσουν την Ελλάδα και τη Ρόδο;
Στη Ρόδο εργάστηκα για πολλά χρόνια στον τουριστικό τομέα. Κυρίως σε πρακτορεία τουρισμού. Έχω λοιπόν μία εμπειρία στον κλάδο…
Διαπιστώνω ότι οι Γερμανοί έχουν βαρεθεί να είναι κλεισμένοι στο σπίτι και ανυπομονούν να ταξιδέψουν μετά τα lockdown. Πιστεύω προσωπικά, ότι εάν δεν θέσει πολλούς περιορισμούς η κυβέρνηση, θα επιλέξουν τους ελληνικούς προορισμούς. Η Ελλάδα είναι μία από τις πιο ασφαλείς χώρες και θα την προτιμήσουν φέτος, έναντι της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Τουρκίας ή της Αίγυπτου, χώρες των οποίων το επιδημιολογικό προφίλ δεν εμπνέει το ίδιο αίσθημα ασφάλειας.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ