Ακόμη και τη σημασία που έχει η φράση «έγινε Τούρκος από τον θυμό του» προσπαθεί να αξιοποιήσει, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο τουρκικός οργανισμός προώθησης και ανάπτυξης του τουρισμού για να αποδείξει ότι το σήμα «Turkaegean» δεν περιλαμβάνει γεωγραφικές ενδείξεις και, επομένως, θα πρέπει να απορριφθεί η απόφαση ακύρωσής του από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης (EUIPO). Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Μαρτίου 2025 ο τουρκικός οργανισμός άσκησε έφεση κατά της περίφημης απόφασης C 58927 με την οποία το EUIPO στις 10 Ιανουαρίου 2025 ακύρωσε το εμπορικό σήμα «Turkaegean», το οποίο είχε κατοχυρώσει για χρήση του εντός της Ε.Ε. ο οργανισμός τουρισμού της Τουρκίας από τις 16 Δεκεμβρίου 2021.
Σύμφωνα, πάντως, με εκτιμήσεις νομικών κύκλων και ανθρώπων της αγοράς με γνώση των θεμάτων για τα εμπορικά σήματα, το γεγονός ότι η διαδικασία της έφεσης δεν έχει περάσει σε δεύτερο γύρο αίτησης παρατηρήσεων συνηγορεί σε σημαντικό βαθμό σε απόρριψή της.
Σημειώνεται ότι η ελληνική πλευρά απέστειλε τις παρατηρήσεις της επί των ισχυρισμών που προβάλλει η Τουρκία στις 25 Αυγούστου 2025. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι ο τουρκικός οργανισμός άλλαξε μετά την απόφαση ακύρωσης του σήματος «Turkaegean» νομικό εκπρόσωπο για μία ακόμη φορά, με την ισπανική εταιρεία Elzaburu (από τις 5 Μαΐου 2025) να είναι η τρίτη κατά σειρά που αναλαμβάνει την υπόθεση για λογαριασμό των Τούρκων. Το παραπάνω θεωρείται ένδειξη αφενός της πληρότητας με την οποία τεκμηριώθηκε η ελληνική θέση και αφετέρου των αβάσιμων ισχυρισμών της τουρκικής πλευράς. Υπενθυμίζεται πως ένας από τους βασικούς λόγους ακύρωσης του «Τurkaegean» ήταν το γεγονός ότι περιέχει έντονα γεωγραφικές ενδείξεις, γεγονός που προσκρούει στην κοινοτική νομοθεσία για την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων.
Σύμφωνα με την απόφαση του EUIPO, το σήμα «Turkaegean» γίνεται αντιληπτό από το αγγλόφωνο κοινό της Ε.Ε. ως το τουρκικό τμήμα του Αιγαίου. Το μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματολογίας στο κείμενο της έφεσης αφορά την προσπάθεια να ανατραπεί ακριβώς αυτό το σημείο: «Ο όρος Turkaegean είναι ένας πρωτότυπος νεολογισμός που δημιουργήθηκε για τον πελάτη μου και ο οποίος δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μέρος της κοινής ή συνήθους γλώσσας των σχετικών καταναλωτών και απόδειξη αυτού είναι ότι, όπως έχει ήδη διαπιστωθεί πρωτοδίκως, δεν βρίσκεται σε κανένα λεξικό οποιασδήποτε από τις γλώσσες που ομιλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο που εστάλη στις 12 Μαΐου στο EUIPO από τον νομικό εκπρόσωπο του τουρκικού οργανισμού. Στο ίδιο κείμενο 72 σελίδων, επιχειρείται να υποστηριχθεί ότι ακόμη και η λέξη «Turk» δεν έχει απαραιτήτως γεωγραφικό προσδιορισμό, καθώς μπορεί να αναφέρεται σε οποιονδήποτε στην Κεντρική Ασία μιλάει τουρκικά και είναι για παράδειγμα από το Τουρκμενιστάν, σε ράτσα αλόγου (!) της Τουρκίας, αλλά ακόμη και σε ένα βίαιο άτομο.
Στα επιχειρήματα του νέου νομικού εκπροσώπου του τουρκικού οργανισμού προώθησης του τουρισμού περιλαμβάνεται επίσης το γεγονός ότι το «Τurkaegean» έχει κατοχυρωθεί ως εμπορικό σήμα σε τρίτες χώρες, όπως είναι η Αυστραλία (από τις 25 Μαρτίου 2022), η Νέα Ζηλανδία (από τις 30 Αυγούστου 2022), η Ινδία (από 25 Ιανουαρίου 2023), ο Καναδάς (από 27 Σεπτεμβρίου 2023) και στο Ηνωμένο Βασίλειο από τις 29 Μαρτίου 2022. Αντιθέτως, η αίτηση στις ΗΠΑ βρίσκεται ακόμη σε εκκρεμότητα.
Πηγή: moneyreview.gr