ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυξάνεται η φορολογία για μισθωτούς από το 2019, εξαφανίζονται οι συνταξιούχοι

news room 1 λεπτό ανάγνωση
μισθοι-περικοπές

Του Προ­κό­πη Χα­τζη­νι­κο­λά­ου

Επι­πλέ­ον φόρο 650 ευρώ θα πλη­ρώ­σουν οι πε­ρισ­σό­τε­ροι φο­ρο­λο­γού­με­νοι με την εφαρ­μο­γή του νέου μειω­μέ­νου αφο­ρο­λό­γη­του ορίου που θα τεθεί όπως όλα δεί­χνουν από το 2019, καθώς το Διε­θνές Νο­μι­σμα­τι­κό Τα­μείο όχι μόνο δεν πι­στεύ­ει ότι θα επι­τευ­χθεί ο στό­χος του πρω­το­γε­νούς πλε­ο­νά­σμα­τος 3,5% του ΑΕΠ, αλλά δεν έχει πλέον καμία εμπι­στο­σύ­νη στην ελ­λη­νι­κή κυ­βέρ­νη­ση ότι θα τη­ρή­σει τις δε­σμεύ­σεις της μετά το τέλος του προ­γράμ­μα­τος. Στο πλαί­σιο αυτό πιέ­ζει να έρθει το αφο­ρο­λό­γη­το όριο ένα χρόνο νω­ρί­τε­ρα και συ­νή­θως οι πιέ­σεις του ΔΝΤ… πιά­νουν.

Στην πε­ρί­πτω­ση αυτή όλοι οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα επι­βα­ρυν­θούν με το ποσό των 650 ευρώ επι­πλε­όν ενώ πε­ρισ­σό­τε­ροι από 1 εκα­τομ­μύ­ριο θα πλη­ρώ­σουν για πρώτη φορά φόρο, καθώς βρί­σκο­νται κάτω από το ση­με­ρι­νό όριο του αφο­ρο­λό­γη­του. Τα πράγ­μα­τα όμως θα είναι πολύ χει­ρό­τε­ρα για τους συ­ντα­ξιού­χους δε­δο­μέ­νου ότι από το 2019 θα μειω­θούν και οι συ­ντά­ξεις τους κατά ανώ­τα­το όριο 18% . Μά­λι­στα πε­ρί­που 370.000 συ­ντα­ξιού­χοι θα υπο­στούν την ανώ­τα­τη μεί­ω­ση ενώ 700.000 συ­ντα­ξιού­χοι θα έχουν μεί­ω­ση 14%.

Η έκ­πτω­ση φόρου ή δια­φο­ρε­τι­κά το έμ­με­σο αφο­ρο­λό­γη­το δια­μορ­φώ­νε­ται από το 2019 κατά πάσα πι­θα­νό­τη­τα, ως εξής:

• Για άγαμο φο­ρο­λο­γού­με­νο η έκ­πτω­ση φόρου μειώ­νε­ται από τα 1.900 ευρώ σή­με­ρα, σε 1.250 ευρώ και το έμ­με­σο αφο­ρο­λό­γη­το όριο από 8.636 ευρώ σε 5.685 ευρώ.

• Για φο­ρο­λο­γού­με­νο με ένα παιδί, η έκ­πτω­ση φόρου από 1.950 ευρώ θα υπο­χω­ρή­σει σε 1.300 ευρώ και το αφο­ρο­λό­γη­το όριο από 8.864 ευρώ σε 5.905 ευρώ.

• Για οι­κο­γέ­νεια με δύο παι­διά, η έκ­πτω­ση φόρου θα δια­μορ­φω­θεί σε 1.350 ευρώ από 2.000 σή­με­ρα και το αφο­ρο­λό­γη­το σε 6.135 ευρώ από 9.090 ευρώ.

• Τέλος, για φο­ρο­λο­γου­μέ­νους με τρία παι­διά και άνω, η έκ­πτω­ση φόρου από 2.100 ευρώ θα μειω­θεί σε 1.450 ευρώ και το έμ­με­σο αφο­ρο­λό­γη­το θα δια­μορ­φω­θεί σε 6.595 ευρώ από 9.545 ευρώ.

Πα­ρα­δείγ­μα­τα

• Φο­ρο­λο­γού­με­νος άγα­μος με ετή­σιο ει­σό­δη­μα 8.500 σή­με­ρα δεν πλη­ρώ­νει φόρο στο ελ­λη­νι­κό Δη­μό­σιο, καθώς κα­λύ­πτε­ται από το αφο­ρο­λό­γη­το όριο. Με τη μεί­ω­σή του στις 5.685 ευρώ ο φόρος θα φθά­σει στα 620 ευρώ.

• Φο­ρο­λο­γού­με­νος, άγα­μος, με ετή­σιο ει­σό­δη­μα 20.000 ευρώ πλη­ρώ­νει σή­με­ρα φόρο ύψους 2.500 ευρώ. Με τη μεί­ω­ση του αφο­ρο­λο­γή­του θα πλη­ρώ­σει 3.150 ευρώ.

• Φο­ρο­λο­γού­με­νος, με ετή­σιο ει­σό­δη­μα 40.000 ευρώ πλη­ρώ­νει σή­με­ρα 9.300. Με τη μεί­ω­ση του αφο­ρο­λό­γη­του ορίου ο φόρος θα ανέλ­θει στις 9.950 ευρώ.

Τι αλ­λά­ζει από το 2019 για τους συ­ντα­ξιού­χους

Συ­ντα­ξιού­χος με σύ­ντα­ξη 1.000 ευρώ το μήνα ή 12.000 ευρώ το χρόνο

1. Με μεί­ω­ση σύ­ντα­ξης από το 2019 18%: 820 ευρώ το μήνα ή 9.840 ευρώ ετή­σια σύ­ντα­ξη (μεί­ω­ση 2.160 ευρώ το χρόνο)

2. Με μεί­ω­ση αφο­ρο­λό­γη­του: 805,4 ευρώ μη­νιαία κα­θα­ρή σύ­ντα­ξη ή 9.665 ευρώ ετή­σια σύ­ντα­ξη.

Συ­νο­λι­κή μεί­ω­ση: 2.335 ευρώ.

Συ­ντα­ξιού­χος με σύ­ντα­ξη 1.250 ευρώ το μήνα σή­με­ρα ή 15.000 ευρώ το χρόνο

1. Με μεί­ω­ση σύ­ντα­ξης από το 2019 18%: 1.025 ευρώ το μήνα ή 12.300 ευρώ το χρόνο (μεί­ω­ση 2.700 ευρώ το χρόνο)

2. Με μεί­ω­ση αφο­ρο­λό­γη­του: Μη­νιαία σύ­ντα­ξη 970,83 ευρώ ή 11.650 ευρώ το χρόνο

Συ­νο­λι­κή μεί­ω­ση: 3.350 ευρώ

liberal.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.