Ρεπορτάζ

Παράνομη κρίθηκε η διαδικασία για την καταβολή εκλογικής αποζημίωσης από τον Δήμο Ρόδου

Παράνομη κρίθηκε από το πρώτο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου (κλιμάκιο προληπτικού ελέγχου δαπανών) η διαδικασία που ακολούθησε η υπό τον κ. Στάθη Κουσουρνά δημοτική αρχή για την καταβολή εκλογικής αποζημίωσης σε δημοτικούς υπαλλήλους που συμμετείχαν στη διενέργεια των εκλογών της 18ης και 25ης Μαΐου 2014 συνολικού ύψους 82.086,36 ευρώ!!
Το κλιμάκιο συνήλθε σε συνεδρίαση για να αποφασίσει επί της από 22.12.2015 έκθεσης διαφωνίας του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Δωδεκανήσου, σχετικά με τη θεώρηση ή μη ενταλμάτων του οικονομικού έτους 2015 του Δήμου Ρόδου.
Ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Δωδεκανήσου, με την 63/20.10.2015 πράξη του, αρνήθηκε να θεωρήσει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου, που αφορούν στην καταβολή συνολικού ποσού 82.086,36 ευρώ, σε δημοτικούς υπαλλήλους, ως ειδική αποζημίωση λόγω υπερωριακής απασχόλησής τους κατά την προπαρασκευή και διεξαγωγή των εκλογών της 18ης και 25ης Μαΐου 2014 για την ανάδειξη των αιρετών αρχών των Δήμων και των Περιφερειών, καθώς και των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ως αιτιολογία της άρνησής του, ο Επίτροπος προέβαλε ότι α) η απόφαση του δημάρχου, για τη συγκρότηση του συνεργείου ελήφθη μετά το πέρας των εκλογών και β) τόσο η ανωτέρω απόφαση όσο και η προγενέστερη 1058/2014 όμοια, που αφορούσε, ομοίως, στη συγκρότηση ειδικού εκλογικού συνεργείου, δεν αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο.
Ο Δήμος με το 2/114918/ 7.12.2015 έγγραφο της διευθύντριας των Οικονομικών Υπηρεσιών του, επανυπέβαλε για θεώρηση τα ως άνω χρηματικά εντάλματα πληρωμής, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης με αυτά δαπάνης.
Ο Επίτροπος, όμως, ενέμεινε στην άρνησή του να τα θεωρήσει, με αποτέλεσμα να ανακύψει διαφωνία, και για την άρση απευθύνθηκε, με την από 22.12.2015 έκθεσή του, στο Κλιμάκιο.
Από τον έλεγχο του Κλιμακίου προέκυψε ότι σε εκτέλεση της 15960/9.5.2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών με την οποία α) συγκροτήθηκαν τα ειδικά εκλογικά συνεργεία για την προπαρασκευή και διεξαγωγή των εκλογών της 18ης και 25ης Μαΐου, για την ανάδειξη των αιρετών αρχών των Δήμων και των Περιφερειών, καθώς και των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και β) ορίστηκε ο μέγιστος αριθμός απασχολουμένων για το Δήμο Ρόδου, ήτοι τριακόσια δώδεκα (312) άτομα, εκδόθηκε η 1058/14.5.2014 (με Α.Π.2/51215/14.5.2014) απόφαση του δημάρχου με την οποία ορίστηκε ο υπεύθυνος για τον συνολικό συντονισμό της αποστολής αποτελεσμάτων των εκλογών καθώς και ομάδα εργασίας εκατόν τριάντα (130) ατόμων, ως αγγελιοφόρων για τα εκλογικά τμήματα του Δήμου.
Η απόφαση αυτή, καίτοι προγενέστερη της διενέργειας των εκλογών, δημοσιεύτηκε στο Διαδίκτυο (πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ) μόλις στις 2.3.2015 (ΑΔΑ: Ω67ΚΩ1Ρ-6Ε7), ύστερα από σχετική ελεγκτική παρατήρηση του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Δωδεκανήσων.
Περαιτέρω, μετά την διενέργεια των εκλογών, εκδόθηκε η με Α.Π. 2/68240/ 20.6.2014 απόφαση του Δημάρχου, με την οποία «συγκροτήθηκε ειδικό εκλογικό συνεργείο» και ορίστηκαν ονομαστικώς εκατόν ογδόντα (180) δημοτικοί υπάλληλοι, που θα εργάζονταν υπερωριακά για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών κατά την προπαρασκευή και διεξαγωγή των εκλογών. Η απόφαση αυτή δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο (πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ) επίσης στις 2.3.2015 (ΑΔΑ: 7Ο0ΖΩ1Ρ-ΟΙ9).
Για την καταβολή της αντίστοιχης αποζημίωσης στους ανωτέρω δημοτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι βεβαιώνεται αρμοδίως ότι πράγματι απασχολήθηκαν για την εκτέλεση των εργασιών που τους ανατέθηκαν για την προπαρασκευή και διεξαγωγή των εκλογών, εκδόθηκαν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, εκ των οποίων το μεν πρώτο αφορά στο μόνιμο προσωπικό του Δήμου, ενώ το δεύτερο στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
Ο Δήμος Ρόδου, με το έγγραφο επανυποβολής των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων υποστηρίζει ότι για την πληρωμή της αποζημίωσης των ειδικών εκλογικών συνεργείων δεν προβλέπεται στο νόμο, ως δικαιολογητικό, η έκδοση ειδικών αποφάσεων του Δημάρχου με τις οποίες να προσδιορίζονται ονομαστικά οι υπάλληλοι που θα συγκροτήσουν τα συνεργεία, κατά τούτο δε, η πληρωμή των δαπανών αυτών είναι νόμιμη ανεξαρτήτως των τυχόν πλημμελειών των κρίσιμων αποφάσεων του Δημάρχου, οι οποίες εκδόθηκαν εκ περισσού.
Ο ισχυρισμός αυτός κρίθηκε αβάσιμος από το Κλιμάκιο, δεδομένου ότι, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, ο ονομαστικός προσδιορισμός των υπαλλήλων που θα απασχοληθούν αποτελεί λογικό προαπαιτούμενο της εκτέλεσης των κρίσιμων εργασιών.
Εφόσον δε η εκτέλεση των εργασιών αυτών εκτείνεται, κατά τα οριζόμενα στην ΚΥΑ 15960/2014, στο διάστημα από 22.4.2014 έως 2.6.2014, οι σχετικές αποφάσεις δεν επιτρέπεται να εκδοθούν μετά το διάστημα αυτό.
Εξάλλου, οι εν λόγω αποφάσεις λαμβάνουν τον ειδικό τύπο δημοσιότητας που προβλέπεται στις διατάξεις του ν. 3861/2010 (ανάρτηση στο Διαδίκτυο – πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ), μετά δε την έκδοση του ν. 4210/2013, πριν από την ανάρτησή τους, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα.  Κατά τούτο άλλωστε, οι αποφάσεις αυτές, που ως σωρευτικές ατομικές δεν έχουν αναδρομική ισχύ, σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να ανατρέξουν στο χρόνο κατά τον οποίο εκτελέστηκε η κρίσιμη υπερωριακή εργασία.
Ο σχετικός, δε, ισχυρισμός του Δήμου, κατά τον οποίο η παράλειψη ανάρτησης στο Διαδίκτυο οφείλεται σε πλάνη των οργάνων του, πρέπει να απορριφθεί, πρωτίστως, διότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι η επικαλούμενη πλάνη ήταν συγγνωστή.
Σημειώνεται ότι είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να καταβληθούν οι συγκεκριμένες αποζημιώσεις στους δημοτικούς υπαλλήλους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου