ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πρώτα η φορολογική δήλωση και μετά η είσπραξη της 2ης δόσης οικογενειακού επιδόματος

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Ταμείο τράπεζας

Προ­α­παι­τού­με­νο για να ει­σπρά­ξουν οι δι­καιού­χοι τη 2η δόση οι­κο­γε­νεια­κού επι­δό­μα­τος είναι τε­λι­κά η υπο­βο­λή της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σής και της αί­τη­σης Α21 και μά­λι­στα έως την Κυ­ρια­κή 22 Ιου­νί­ου.

Όπως δή­λω­σε ο διοι­κη­τής του ΟΓΑ κ. Βερ­γί­νη στον ΑΝΤ1, βα­σι­κή προ­ϋ­πό­θε­ση για να κα­τα­βλη­θεί την Πα­ρα­σκευή 11 Ιου­λί­ου η 2η δόση των οι­κο­γε­νεια­κών επι­δο­μά­των είναι να έχουν υπο­βλη­θεί από το σύ­νο­λο των δι­καιού­χων (πε­ρί­που 750.000 οι­κο­γέ­νειες) η φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση και το έντυ­πο Α21.

Αν δεν συμ­βεί αυτό τότε δεν πρό­κει­ται οι δι­καιού­χοι που είχαν πάρει την πρώτη δόση το πε­ρα­σμέ­νο Πάσχα να λά­βουν καμία επό­με­νη δόση (απο­μέ­νουν τρεις ως το τέλος του έτους).

Υπεν­θυ­μί­ζε­ται ότι, το οι­κο­γε­νεια­κό επί­δο­μα δί­νε­ται σε οι­κο­γέ­νειες με ένα παιδί, δύο παι­διά, τρία παι­διά κ.ο.κ. με αυ­στη­ρά ει­σο­δη­μα­τι­κά κρι­τή­ρια. Για την 1η δόση δεν απαι­τού­νταν η υπο­βο­λή Α21 ούτε φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης και θα συμ­ψη­φι­στεί με το συ­νο­λι­κό επί­δο­μα που θα προ­κύ­ψει από την εφε­τι­νή φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση.

Αμέ­σως μετά την υπο­βο­λή της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης συ­μπλη­ρώ­νε­ται το έντυ­πο Α21. Το έντυ­πο Α21 υπο­βάλ­λε­ται μόνο ηλε­κτρο­νι­κά στην ιστο­σε­λί­δα www.gsis.gr. Εντυ­πο Α21 θα υπο­βά­λουν ξανά και όσοι είχαν υπο­βά­λει πέ­ρυ­σι διορ­θώ­νο­ντας ή συ­μπλη­ρώ­νο­ντας στοι­χεία. Μόλις υπο­βλη­θεί το Α21 μπο­ρεί να πα­ρα­κο­λου­θη­θεί ο εν­δια­φε­ρό­με­νος την αί­τη­ση από την ιστο­σε­λί­δα του ΟΓΑ (www.oga.gr ).

Αξί­ζει να το­νι­στεί, ανα­φέ­ρει το in.gr, ότι το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών έχει διευ­κρι­νί­σει πως το ει­δι­κό επί­δο­μα τρι­τέ­κνων και πο­λυ­τέ­κνων που κα­τα­βλή­θη­κε για πρώτη φορά το 2013 και συ­νε­χί­ζει να κα­τα­βάλ­λε­ται δεν προ­σμε­τρεί­ται στο κα­θα­ρό ετή­σιο, οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα και απαλ­λάσ­σε­ται από τον φόρο ει­σο­δή­μα­τος. Επι­πλέ­ον, απαλ­λάσ­σο­νται από την ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης τόσο το ενιαίο επί­δο­μα στή­ρι­ξης τέ­κνων όσο και το ει­δι­κό επί­δο­μα τρι­τέ­κνων και πο­λυ­τέ­κνων από την έναρ­ξη χο­ρή­γη­σής τους.

Το επί­δο­μα για τις τρί­τε­κνες και πο­λύ­τε­κνες οι­κο­γέ­νειες κα­τα­βάλ­λε­ται σε οι­κο­γέ­νειες με τρία και άνω εξαρ­τώ­με­να τέκνα και το ποσό ανέρ­χε­ται στα 500 ευρώ ετη­σί­ως για κάθε τέκνο. Σε οι­κο­γέ­νειες με τρία προ­στα­τευό­με­να τέκνα το επί­δο­μα κα­τα­βάλ­λε­ται εφό­σον το συ­νο­λι­κό οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα είναι ως 45.000 ευρώ. Αν η οι­κο­γέ­νεια έχει τέσ­σε­ρα τέκνα, το ει­σο­δη­μα­τι­κό όριο είναι 48.000 ευρώ και για κάθε επό­με­νο τέκνο το όριο προ­σαυ­ξά­νε­ται κατά 4.000 ευρώ.

Τα νέα οι­κο­γε­νεια­κά επι­δό­μα­τα χο­ρη­γού­νται εφό­σον ο δι­καιού­χος κα­τοι­κεί ή δια­μέ­νει μό­νι­μα και συ­νε­χώς την τε­λευ­ταία δε­κα­ε­τία στην Ελ­λά­δα, φο­ρο­λο­γεί­ται στην Ελ­λά­δα και τα εξαρ­τώ­με­να τέκνα ευ­ρί­σκο­νται στην Ελ­λά­δα.

Η πρώτη δόση θα κα­τα­βλη­θεί σύμ­φω­να με τον προ­γραμ­μα­τι­σμό του ΟΓΑ στις 11 Ιου­λί­ου και οι επό­με­νες δύο δό­σεις τον Σε­πτέμ­βριο και τον Δε­κέμ­βριο.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.