Τοπικές Ειδήσεις

4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου – Το πείραμα ως μέρος της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEM και της παιχνιδοποίησης

Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου, όπως και μαθητές της Β’ Λυκείου του θετικού προσανατολισμού παρακολούθησαν στα πλαίσια της πολλαπλασιαστικής δράσης του προγράμματος ΕrasmusKA220 “STEM and Gaming Aims for a Meaningful Educational Success – STEM&GAMES” πειράματα που πραγματοποίησε ο κ. Ιωάννης Γάτσιος.

Το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου συμμετέχει στο πρόγραμμα Εrasmus KA220 “STEM and Gaming Aims for a Meaningful Educational Success – STEM & GAMES”, στο οποίο συμμετέχουν συνολικά οκτώ οργανισμοί από την Ελλάδα, την Κροατία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Λιθουανία. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα στοχεύουν σε μία σειρά από δραστηριότητες, που θα επωφελήσουν μελλοντικά το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Πιο συγκεκριμένα, η εκπαίδευση μέσα από τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία και τα μαθηματικά (STEM) δίνει έμφαση στην προετοιμασία των παιδιών της σύγχρονης εποχής για μια επιτυχημένη μελλοντική σταδιοδρομία. Ο κύριος στόχος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων STEM και της παιχνιδοποίησης της μάθησης είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες, ώστε να αναπτύξουν μια σειρά από βασικές δεξιότητες που αποτελούν το ζητούμενο της σύγχρονης κοινωνίας. Συγκεκριμένα, μέσα από τις δραστηριότητες STEM και την παιχνιδοποίηση οι μαθητές/τριες κατακτούν δεξιότητες επικοινωνίας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας, καινοτομίας, διερεύνησης και όλα εκείνα τα στοιχεία που ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την περιέργεια και τις γνωστικές λειτουργίες του ατόμου.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, προσκλήθηκε ο κ. Γάτσιος στο 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου, προκειμένου να πραγματοποιήσει μια σειρά πειραμάτων για τους μαθητές. Ο κ. Γάτσιος είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός φυσικός, μέλος της ΠΑΝΕΚΦΕ (Πανελλήνιας Ένωσης Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών), ενώ έχει τελέσει και αντιπρόεδρος της ΠΑΝΕΚΦΕ. Δίδαξε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δίνοντας έμφαση στην πειραματική εργαστηριακή διδασκαλία και είναι ένας από τους συγγραφείς της νέας γενιάς εκπαιδευτικών βιβλίων Φυσικής της National Geographic. Από το 2000 έως το 2009 συμμετείχε ανελλιπώς στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Science on Stage, ενώ το 2000 βραβεύτηκε για την παρουσίαση του στο Physics on Stage του μοντελοποιημένου πειράματος του Rutherford. Το 2010 έλαβε βραβείο καινοτομίας από το Υπουργείο Παιδείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με τις κατασκευές που χρησιμοποίησε ο κ. Γάτσιος για τα πειράματα του, οι μαθητές είδαν έμπρακτα τα αποτελέσματα του συνδυασμού των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της πληροφορικής και των μαθηματικών για τη δημιουργία μιας πειραματικής διάταξης ή συσκευής, με χρήση απλών καθημερινών υλικών, όπου ήταν εφικτό, και τη χρήση της τεχνολογίας όπου ήταν αναγκαίο.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση εκπαιδευτικών των θετικών επιστημών(Β. Καραγιάννης, Ε. Φλουρή, Α. Τενέντε, Θ. Ματζαβίνου) χωρίστηκαν σε ομάδες. Δημιούργησαν διατάξεις ηλεκτρικών κυκλωμάτων σε αναλογία με συναρτήσεις που χρησιμοποιούνται στον ψηφιακό προγραμματισμό και στα μαθηματικά. Τέλος, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας, επεξεργάστηκαν πειραματικά δεδομένα και εξήγαγαν αποτελέσματα.

Η επιτυχία της εκδήλωσης κατέστη φανερή από τον ενθουσιασμό των μαθητών και την αφοσίωση που επέδειξαν κατά την πραγματοποίηση των πειραμάτων. Άλλωστε, η συμπλήρωση των φύλλων εργασίας έδειξε ότι οι μαθητές/τριες κατέκτησαν τους στόχους του προγράμματος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου