Η ζήτηση για τουρισμό στην Ευρώπη αναμένεται να διατηρήσει ανοδική τροχιά για το 2019, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση «European Tourism – Trends & Prospects 2019» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC).

Ενώ οι μεγαλύτερες αγορές μακρινών αποστάσεων της Ευρώπης συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ανάπτυξη του τουρισμού, η συμβολή της ενδοευρωπαϊκής ζήτησης θα καταστεί ακόμη πιο σημαντική.

Παρά τις αβέβαιες εμπορικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ και της ζήτησης για ταξίδια, προβλέπεται ρυθμός αύξησης 3,6%, ο οποίος ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τον ετήσιο ιστορικό μέσο όρο από το 2008 έως το 2018, αλλά χαμηλότερος από αυτόν του 2018.

Θετικές οι προοπτικές για την Ελλάδα, παρά την επιστροφή ανταγωνιστικών προορισμών

Η περιοχή των Βαλκανίων δείχνει να είναι η κορυφαία σε σχέση με την αύξηση των αφίξεων με το Μαυροβούνιο παρουσιάζοντας άνοδο 50%, τη Σλοβενία ​​και την Ελλάδα κατά 8%, αντανακλώντας τα οφέλη της διευρυμένης εποχής του τουρισμού και της εξειδικευμένης εμπορίας.

Oι προοπτικές για την Ελλάδα χαρακτηρίζονται θετικές στην έκθεση «European Tourism – Trends & Prospects 2019», παρά την επιστροφή ανταγωνιστικών προορισμών όπως επισημαίνεται.

Το Μαυροβούνιο έχει επωφεληθεί από τη βελτίωση της προσβασιμότητας στις αεροπορικές μεταφορές και από διάφορες δραστηριότητες προώθησης που εφαρμόζονται από τις εθνικές τουριστικές αρχές.

Από την άλλη πλευρά, μέχρι τον Απρίλιο έχει αναφερθεί μείωση της Ισλανδίας (11%), της Ρουμανίας (7%) και της Εσθονίας (2%).

Στην περίπτωση της Ισλανδίας, η κατάρρευση του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους Wow Air το Μάρτιο έχει επιδεινώσει την πτώση.
Η μείωση στην Εσθονία θα μπορούσε να εξηγηθεί από τη μείωση των αφίξεων από τη Ρωσία – μία από τις μεγαλύτερες αγορές πηγών – η οποία ήταν κάτω από 8,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η ευρωπαϊκή ανάπτυξη αερομεταφορών υπερέβη την παγκόσμια αύξηση των αεροπορικών επιβατών

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ευρώπη υπερέβη όλες τις άλλες περιοχές, σημειώνοντας αύξηση κατά 7% στα έσοδα ανά χιλιόμετρο (RPK) τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους σε σύγκριση με πέρυσι.
Αυτό έρχεται παρά την πίεση της αυξημένης ζήτησης και της περιορισμένης ικανότητας ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, η οποία είχε τον αντίκτυπο της αύξησης των πιθανών καθυστερήσεων και ακυρώσεων και ήδη έχει εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει στην οικονομία της ΕΕ 17,6 δις ευρώ το 2018.

Μεταξύ των βασικών αγορών πηγών μεγάλων αποστάσεων της Ευρώπης, οι ΗΠΑ και η Κίνα εξακολουθούν να ξεχωρίζουν όσον αφορά τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 11% και 4% αντίστοιχα.

Ποιους προορισμούς επιλέγουν οι Αμερικανοί ταξιδιώτες

Tις σημαντικότερες αυξήσεις στις αφίξεις από τις ΗΠΑ στις αρχές του έτους, είδαν τρεις περιοχές παρά την πιθανή επιβράδυνση της αμερικανικής οικονομίας.

  • Ελλάδα (+ 47%)
  • Τουρκία (+ 37%)
  • Κύπρο (+ 33%)

Ποιους προορισμούς επιλέγουν οι Κινέζοι ταξιδιώτες

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες επικεντρώθηκαν κυρίως στους νότιους / μεσογειακούς προορισμούς.

  • Μαυροβούνιο (+ 150%)
  • Λιθουανία (+ 77%)
  • Κύπρος (+ 62%)
  • Κροατία (+ 44%)

Εστίαση στο “Έτος Τουρισμού”, που φέρνει πολλαπλά οφέλη στον κλάδο

Τα έτη τουρισμού, έχουν γίνει ένα πιο σημαντικό χαρακτηριστικό των διμερών σχέσεων μεταξύ των χωρών τα τελευταία χρόνια.
Στόχο έχουν να παρέχουν μια ώθηση για την ανάπτυξη της σύνδεσης μεταξύ των χωρών και βοηθούν τους προορισμούς να διευρύνουν την ελκυστικότητά τους στις αγορές πηγών.

Όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας το 2018, τέτοιου είδους εταιρικές σχέσεις μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για ταχύτερη ανάπτυξη από τις αναπτυσσόμενες και τις μακρινές αγορές.
Εκτός από το να βοηθήσουν τους προορισμούς της ΕΕ να κερδίσουν το μερίδιο της κινεζικής ζήτησης μακρινών αποστάσεων, το Ετος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας αντιστοιχούσε επίσης σε κάποια αύξηση του μεριδίου αγοράς για προορισμούς εκτός ΕΕ κατά την ίδια περίοδο.
Αυτή η διείσδυση αποτελεί συνάρτηση της συμπαγούς γεωγραφίας της Ευρώπης και της σχετικής εγγύτητας πολλών προορισμών, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες των μακρινών ταξιδιών να μεγιστοποιήσουν την αξία του ταξιδιού τους.

πηγή tourismtoday.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ