Τοπικές Ειδήσεις

Ενας ακόμα άνθρωπος ξεψύχησε στο αεροδρόμιο της Ρόδου!

Οσο συνεχίζεται το πίγκ – πόγκ για το ποιος έχει την ευθύνη λειτουργίας του ιατρείου • Ο άτυχος Ροδίτης αισθάνθηκε αδιαθεσία ενόσω βρισκόταν στον εξωτερικό χώρο και μέχρι να μεταφερθεί στο Νοσοκομείο της Ρόδου με ταξί εξέπνευσε!

Ενας ακόμα άνθρωπος έχασε τη ζωή του στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», όμως δεν υπήρχε γιατρός για την παροχή πρώτων βοηθειών και ο άτυχος Ροδίτης εξέπνευσε!
Όπως κατήγγειλε στη «δημοκρατική» ο επίτιμος πρόεδρος του Σωματείου Οικοδόμων Ρόδου και ιδρυτής της γραμματείας στήριξης άνεργων ευπαθών ομάδων Ρόδου κ. Νίκος Τριπολίτης, ο οποίος ήταν φίλος με τον άτυχο Μάρκο Ρενιέρη, ίσως αν λειτουργούσε το ιατρείο του αεροδρομίου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» ο φίλος του να ήταν σήμερα στη ζωή.
Όπως είπε ο κ. Τριπολίτης, ο φίλος του βρισκόταν στον σταθμό ταξί του αεροδρομίου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» όπου μιλούσε με πρώην συναδέλφους του, όταν αισθάνθηκε αδιαθεσία που εξελίχθηκε σε έντονη δυσφορία. Αμέσως οι παρευρισκόμενοι ταξιτζήδες, αφού δεν υπήρχε διαθέσιμος γιατρός και για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι να έρθει ασθενοφόρο, τον μετέφεραν με ταξί στο Νοσοκομείο της Ρόδου όμως ήταν ήδη αργά για τον άτυχο Μάρκο Ρενιέρη ο οποίος είχε υποστεί έμφραγμα, όπως ανέφερε στη «δ» ο κ. Τριπολίτης.
Το τραγικό αυτό περιστατικό φέρνει με τον πιο θλιβερό τρόπο την αναγκαιότητα λειτουργίας του ιατρείου στο αεροδρόμιο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ».
Μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα, την Κυριακή 27 Απριλίου, δύο ακόμη περιστατικά στο αεροδρόμιο ανέδειξαν τη γύμνια του συστήματος. Στο πρώτο, επιβάτης παρουσίασε συμπτώματα καρδιακής ανακοπής. Το ασθενοφόρο από τη Σορωνή χρειάστηκε δέκα κρίσιμα λεπτά να φτάσει. Ευτυχώς, δεν επρόκειτο για ανακοπή, αλλά για σοβαρό καρδιολογικό επεισόδιο. Στο δεύτερο, επιβάτης ένιωσε αδιαθεσία κατά την πτήση. Και στις δύο περιπτώσεις, η απουσία γιατρού και η αποδυνάμωση της Σορωνής άφησαν ολόκληρη τη δυτική πλευρά της Ρόδου εκτεθειμένη.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους για το μέγεθος του προβλήματος. Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί εκατομμύρια ταξιδιώτες και εργαζόμενους κάθε χρόνο, χωρίς να διαθέτει στοιχειώδη ιατρική υποστήριξη. Κάθε φορά που προκύπτει ανάγκη για ιατρική παρέμβαση, καλείται το ΕΚΑΒ, πολλές φορές για περιστατικά που δεν θα απαιτούσαν διακομιδή, αν υπήρχε διαθέσιμος γιατρός επί τόπου.
Οι τοπικοί φορείς της Ρόδου έχουν επανειλημμένα παρέμβει, ζητώντας την άμεση στελέχωση του ιατρείου με μόνιμο ιατρικό προσωπικό.
Στις 10 Απριλίου 2025, με κοινή επιστολή που απηύθυναν στα συναρμόδια Υπουργεία Υγείας, Τουρισμού και Υποδομών, στη 2η Υγειονομική Περιφέρεια και στη διοίκηση της Fraport Greece, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, ο Οργανισμός Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ρόδου, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου, ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου, το Πανδωδεκανησιακό Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων, το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου ζήτησαν την άμεση επίλυση του προβλήματος, τονίζοντας ότι «η απουσία μόνιμου γιατρού θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή επιβατών και εργαζομένων και υπονομεύει τη φήμη του προορισμού».
Προσφάτως, ο επικεφαλής Εταιρικής Επικοινωνίας της Fraport Greece, κ. Σάββας Καραγιάννης, υποστήριξε ότι η λειτουργία και η διαχείριση του ιατρείου του αεροδρομίου Ρόδου δεν ανήκει στη δικαιοδοσία της εταιρείας. Όπως ανέφερε, βάσει υπουργικής απόφασης, απαιτείται επιβατική κίνηση επτά εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως για να προβλέπεται η ύπαρξη μόνιμου γιατρού σε έναν αερολιμένα, και η Ρόδος απέχει ελάχιστα από το συγκεκριμένο όριο. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι, ανεξάρτητα από το τυπικό πλαίσιο, η Fraport Greece καταβάλλει προσπάθειες για τη στήριξη της υγειονομικής κάλυψης, εκπαιδεύοντας το προσωπικό της σε τακτά χρονικά διαστήματα για την παροχή άμεσης βοήθειας με ΚΑΡΠΑ και χρήση απινιδωτή, μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο, ενώ υπενθύμισε και την παραχώρηση 14 ασθενοφόρων σε δήμους που διαθέτουν αεροδρόμιο.
Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν την άμεση αντίδραση του προέδρου του Πρώτου Τομέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, κ. Γιάννη Βασιλάκη, ο οποίος, με δημόσια παρέμβασή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρέπεμψε στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ιατρείων στα αεροδρόμια της χώρας. Όπως επισήμανε, σύμφωνα με την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (10/2/2017, τεύχος δεύτερο, αριθμός φύλλου 769), η στελέχωση των Ιατρείων Α’ Βοηθειών αποτελεί υποχρέωση του φορέα λειτουργίας ή διαχείρισης κάθε αερολιμένα, είτε με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό είτε με ιατρικό προσωπικό, ανάλογα με τον όγκο επιβατικής κίνησης και τις περιόδους αιχμής. Υπενθύμισε επίσης ότι εξακολουθεί να ισχύει η σχετική απόφαση του διοικητή της ΥΠΑ (ΦΕΚ 1810Β/09/09/2008).
Η διάσταση απόψεων μεταξύ της διοίκησης της Fraport Greece και της πλευράς της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας αναδεικνύει την ανάγκη για σαφή προσδιορισμό ευθυνών και για ουσιαστική συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων φορέων, προκειμένου να διασφαλιστεί επαρκής υγειονομική κάλυψη σε έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς αερολιμένες της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως έχουν καταγγείλει εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ζητείται ακόμα και από ιδιώτες γιατρούς που τυχόν βρίσκονται στον χώρο να παρέχουν πρώτες βοήθειες, μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο. Η πρακτική αυτή, πέρα από το ό,τι εγκυμονεί κινδύνους για τους ασθενείς, υπογραμμίζει τη γύμνια του συστήματος υγειονομικής υποστήριξης σε έναν από τους πλέον νευραλγικούς κόμβους της νησιωτικής Ελλάδας.
Πλέον, με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ο ένας ασθενής εξυπηρετείται εις βάρος του άλλου με προτεραιότητα στα επείγοντα περιστατικά και με την ευχή να μην σημειωθεί και δεύτερο έκτακτο περιστατικό, όταν είναι σε εξέλιξη η εξυπηρέτηση του πρώτου.
Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δέχονται φραστικές επιθέσεις από ασθενείς ή συγγενείς ασθενών, μέχρι και προπηλακισμό ιδιαιτέρως σε περιόδους αιχμής, όπως συμβαίνει πολλές φορές στη διάρκεια της σεζόν, όταν μόλις «3,5» ασθενοφόρα καλούνται να καλύψουν ένα ολόκληρο νησί που βουλιάζει από τουρίστες.
Οι εργαζόμενοι στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ Νοτίου Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο σε συνεργασία με τα πληρώματα, καλούνται σχεδόν καθημερινά να παίρνουν αποφάσεις για ποιο περιστατικό θα εξυπηρετηθεί εις βάρος άλλου με τον χρόνο να μην είναι πάντα με το μέρος τους.
Το φετινό ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου βρίσκει τη Ρόδο αντιμέτωπη με τα ίδια ακριβώς προβλήματα που επανέρχονται κάθε χρόνο, χωρίς ουσιαστική λύση. Τα πρόσφατα περιστατικά επιβεβαιώνουν ότι η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου