Τοπικές Ειδήσεις

Απόστολος Ασπράκης: «Δουλέψαμε μέσα στα “λασπόνερα”, αλλά τα καταφέραμε»

• «Κάθε μέρα καλύτεροι. Με κάθε πρόκληση, πιο δυνατοί» • «Παλεύουμε για τον ΦΠΑ μέχρι τέλους» • Γέφυρα παραδομένη σε λιγότερο από 12 μήνες, νέοι κυκλικοί κόμβοι, αποκαταστάσεις μετά την Bora και σταθερή επιμονή στην επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ

Η εικόνα που διαμορφώνεται στα νησιά είναι μια καθημερινότητα έργων με γρήγορες ταχύτητες και καθαρές προτεραιότητες. Η νέα γέφυρα στο Φαληράκι παραδόθηκε σε λιγότερο από 12 μήνες και μόλις 7 μήνες μετά την παράδοση της παρακαμπτηρίου, αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας ενεργειών που ξεκίνησαν από την προσωρινή θωράκιση των πρανών και την απομάκρυνση της παλιάς κατασκευής και έφτασαν έως τη δημοπράτηση και την τελική απόδοση στους πολίτες.
Παράλληλα δρομολογούνται κυκλικοί κόμβοι σε κρίσιμες συμβολές προς το αεροδρόμιο, μελέτη για ανισόπεδο κόμβο στο Τσαΐρι και σχεδιασμός για κόμβο στα Κολύμπια, ενώ προχωρά η αποκατάσταση ζημιών από τη θεομηνία Bora με παρεμβάσεις σε Φανερωμένη, Ψίνθο, Μαριτσά, Πεταλούδες, Λάρδο, Παστίδα και Πασαούτια. Στο μέτωπο της καθημερινότητας ενισχύονται οι δομές του εμπορίου με προκήρυξη για παραγωγούς λαϊκών αγορών με έδρα τα νησιά, ενώ από τον Ιανουάριο ξεκινούν εξετάσεις για τεχνικά επαγγέλματα. Σταθερός πυρήνας της διεκδίκησης παραμένει η επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, ως εργαλείο ανταγωνιστικότητας και κοινωνικής συνοχής που αφορά άμεσα στην τοπική οικονομία.


Αναλυτικά η συνέντευξη

• Κύριε Ασπράκη, να ξεκινήσουμε από τα πρόσφατα και την παράδοση σε χρόνο ρεκόρ της γέφυρας στο Φαληράκι. Γι’ ακόμη μια φορά, φάνηκαν τα αντανακλαστικά της Περιφερειακής Αρχής Νοτίου Αιγαίου σε θέματα έργων και μάλιστα τόσο μεγάλης κλίμακας. Πώς το σχολιάζετε;
Αυτό που περιγράφετε δεν είναι τυχαίο. Είναι η εικόνα ενός οργανισμού που δεν ψάχνει δικαιολογίες αλλά λύσεις. Γιατί πολύ απλά, όποιος εστιάζει στη λύση, παραδίδει έργο. Όποιος ψάχνει ποιος φταίει, μένει με το πρόβλημα στο χέρι.
Είναι επίσης αποτέλεσμα της δουλειάς μιας ομάδας που έχει μάθει να υλοποιεί σύνθετα έργα σε ελάχιστο χρόνο και μάλιστα μέσα σε κάθε είδους εμπόδια. Και το συγκεκριμένο έργο ήταν πραγματικά σύνθετο: δεν ήταν απλώς «μια γέφυρα». Ήταν μια αλληλουχία ενεργειών, από την προσωρινή θωράκιση των πρανών και την απομάκρυνση της παλιάς γέφυρας, μέχρι τις μελέτες, τις χρηματοδοτήσεις, την τοποθέτηση πεζογέφυρας, την κατασκευή προσωρινής οδού, τη δημοπράτηση και τελικά την κατασκευή της νέας γέφυρας καθώς και την αποκατάσταση του ποταμού στο σημείο που είχε κατασκευαστεί η προσωρινή οδός.
Σε λιγότερο από 12 μήνες – και μόλις 7 μήνες από την παράδοση της παρακαμπτηρίου – το έργο ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στους πολίτες. Δουλέψαμε μέσα σε λασπόνερα και πάσης φύσεως ροές, αλλά τα καταφέραμε. Και αυτό μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση.
• Τι θα πει “πάσης φύσεως ροές” κ. Ασπράκη; Και, επιπλέον, δεν είχε φροντίσει γι΄ αυτό η ΔΕΥΑΡ, ως όφειλε ;
Ξέρετε, εγώ έχω μάθει να κινούμαι συναινετικά, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορείς και δεν επιτρέπεται να μείνεις σιωπηλός. Η στάση και η συμπεριφορά της ΔΕΥΑΡ είναι κατά τον ηπιότερο χαρακτηρισμό προσβλητική. Όχι μόνο δεν βοήθησε, αλλά έδειξε το χειρότερο πρόσωπο. Από αυτό που σας περιέγραψα για το σχεδόν καθημερινά πλημμυρισμένο εργοτάξιο, μέχρι τις καταγγελίες για δήθεν έλλειψη υδραυλικών μελετών, δεν έχουμε ξαναδεί στον τόπο μας τέτοια πολεμική ενάντια σε έργο που ο τόπος είχε ανάγκη.

• Μα, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Σωτήρης Βαγιανός, δήλωσε δημόσια ότι εκτέλεσε το έργο της μετατόπισης του δικού τους αγωγού σε 8 ημέρες.
Μάλλον, 8 “τέρμενα” ήθελε να πει. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ έχει πάρει προ πολλού διαζύγιο με την αλήθεια και την πραγματικότητα. Από τις αρχές Δεκεμβρίου έως το τέλος Απριλίου, είναι μάλλον λίγο περισσότερο από 8 ημέρες.
• Μιλήστε μας για τους κυκλικούς κόμβους. Μετά τον κόμβο στη Φανερωμένη, πού αλλού θα γίνουν κόμβοι;
Τι μου θυμίσατε τώρα. Τα αλλεπάλληλα δικαστήρια που στήθηκαν στο διαδίκτυο και όχι μόνο για τις «συγκοινωνιακές μελέτες» που βεβαίωναν πόσο λάθος είναι οι κόμβοι-ειδικά ο κόμβος της Φανερωμένης, ο οποίος προτού καν ολοκληρωθεί, ώστε να διαπιστώσουν αν και πόσο εξυπηρετεί, είχε καταδικαστεί ως άχρηστος. Αναρωτιέμαι πού είναι τώρα όλοι αυτοί να πάρουν τα λόγια τους πίσω και να παραδεχθούν πόσο σωστή υπήρξε η επιλογή της περιφερειακής αρχής και πόσο άρτιο κατασκευαστικά είναι το έργο. Γιατί, αν έχουμε το δικαίωμα να εκφράζουμε άποψη επί παντός του επιστητού, έχουμε και την υποχρέωση να παραδεχόμαστε το λάθος μας.
Πάμε τώρα πίσω στα έργα. Προχωράμε άμεσα σε κόμβους στο οδικό δίκτυο προς το αεροδρόμιο στη συμβολή Σωτήρος και λεωφ. Ηρακλειδών καθώς και στη συμβολή Απολλωνίου Ροδίου και λεωφ. Ηρακλειδών (σ/μ Πάππου). Παράλληλα, εξετάζονται κόμβοι και στα εξής σημεία, προς το αεροδρόμιο:
• Στη συμβολή 9ης Μαΐου και λεωφ. Ηρακλειδών (στάση Παρασκευά)
• Στον κόμβο της Ιαλυσού
• Στη συμβολή της λεωφ. Ηρακλειδών και Δημοκρατίας (Λύκειο Ιαλυσού) και
• Στην πλατεία Κρεμαστής (εκκλησία Παναγία Καθολική)
Σύντομα ολοκληρώνεται και η μελέτη για τον ανισόπεδο κόμβο στο Τσαΐρι–Αεροδρόμιο, ενώ ένας ακόμα έχει μπει στον σχεδιασμό μας: ο κόμβος Κολυμπίων, ένα έργο που έχει ανάγκη το δίκτυο, για τον οποίο αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι σε εξέλιξη η μελέτη του.
Ελπίζω αυτή τη φορά κάποιοι να περιμένουν να τελειώσει το κάθε ένα από τα παραπάνω έργα πριν το καταδικάσουν.
• Θα ήθελα να μας μιλήσετε για τα θέματα αρμοδιότητάς σας σχετικά με την προσωπική σας αρωγή, στα ζητήματα εμπορίου και επαγγελμάτων της Περιφέρειας, για συγκεκριμένους κλάδους επιχειρηματιών.
Είμαι πραγματικά χαρούμενος γιατί ένα τμήμα που ήταν υποστελεχωμένο, σήμερα έχει μετατραπεί σε μια δραστήρια και παραγωγική ομάδα. Για πρώτη φορά, προχωράμε σε προκήρυξη για παραγωγούς λαϊκών αγορών που έχουν έδρα τα νησιά μας. Το θέμα της έδρας είναι μια «μικρή» λεπτομέρεια που όμως στηρίζει την ντόπια παραγωγή, βοηθά τους παραγωγούς, ενισχύει την κοινωνική συνοχή και τελικά βελτιώνει και το τουριστικό προϊόν.
Μετά και την ψήφιση του κανονισμού λαϊκών αγορών που αναμέναμε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, ξεκινά η διαδικασία για τους μόνιμους κατοίκους, στις αρχές του νέου έτους.
Τον Ιανουάριο ξεκινούν και εξετάσεις – θεωρητικές και πρακτικές – για μια σειρά τεχνικών επαγγελμάτων: υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί, χειριστές μηχανημάτων έργων κ.ά.
Από δύο άτομα φτιάξαμε ομάδα. Από ομάδα, παραγωγή έργου, που εξυπηρετεί την κοινωνία και τους πολίτες. Αυτό είναι που με χαροποιεί. Το βλέπουμε και στη γέφυρα στο Φαληράκι και σε τόσα άλλα έργα που ολοκληρώνονται σε χρόνους που παλιά θα θεωρούνταν αδιανόητοι.


• Όντας επιχειρηματίας και γνώστης της αγοράς, πιστεύετε ότι οι προσπάθειες για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, στη Ρόδο πρέπει να συνεχιστούν και να λάβουν πιο δυναμική μορφή;

Οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ δεν είναι καπρίτσιο των νησιωτών. Είναι αναγκαίο εργαλείο για την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών οικονομιών. Τόσο απλά. Πόσω μάλλον όταν αυτές οι οικονομίες στηρίζουν ολόκληρο το εθνικό οικοδόμημα.
Όσοι δραστηριοποιούμαστε στην αγορά ξέρουμε ότι χωρίς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, μια νησιωτική οικονομία δεν μπορεί να σταθεί. Τα νησιά το 2015 στοχοποιήθηκαν άδικα. Σήμερα, η επιστροφή των μειωμένων συντελεστών σε 19 νησιά – και σε ορισμένα της Δωδεκανήσου – είναι μια δικαίωση ενός αγώνα που κανείς μας δεν σταμάτησε από το 2015 μέχρι σήμερα.
Συνεχίζουμε. Μέχρι την τελική δικαίωση.
• Ποια είναι η πορεία των έργων αποκατάστασης από τη θεομηνία Bora;
Κάθε κρίση μας κάνει καλύτερους. Και η Bora δεν αποτέλεσε εξαίρεση.
Ποτέ δεν είμαστε ικανοποιημένοι, γιατί υπάρχουν πολλά ακόμα που έχουμε να φτιάξουμε. Αλλά και ποτέ δεν ήμασταν καλύτερα προετοιμασμένοι.
Η δουλειά συνεχίζεται καθημερινά:
– Στο οδικό δίκτυο Φανερωμένης-Αεροδρομίου, το οποίο οφείλω να θυμίσω για μια ακόμη φορά ότι είναι αρμοδιότητας Δήμου Ρόδου και Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και όχι μόνο Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ξεκινούν ξανά οι εργασίες μετά την διακοπή λόγω τουριστικής περιόδου.
– Στην περιοχή της Ψίνθου Μαριτσών, γίνονται αποκαταστάσεις, διαπλατύνσεις και αντιπλημμυρικά έργα αντιστήριξης των πρανών και τεχνικών οχετών.
– Στις Πεταλούδες, το έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 90% και πλέον έχουμε και την τελική έγκριση του Δασαρχείου, ώστε να προχωρήσουμε στην πλήρη αποπεράτωσή του.
– Στη γέφυρα του Φονιά στη Λάρδο, ολοκληρώσαμε το μελετητικό κομμάτι και τώρα παραλαμβάνουμε τα υλικά των φρεατοπασάλων, για να ξεκινήσει με ειδικό μηχάνημα το έργο της κατασκευής της νέας γέφυρας με παρακαμπτήριο οδό, όπως στην περίπτωση της γέφυρας στο Φαληράκι.
– Στην ευρύτερη περιοχή της Παστίδας τώρα, στο ύψος της «Απλώς», προχωρούν τα τοιχία για την στήριξη των πρανών.
– Στην περιοχή Πασαούτια, επίσης στον δρόμο Τσαΐρι-Αεροδρόμιο, το αντιπλημμυρικό πάνω και κάτω από τη γέφυρα ολοκληρώνεται με έργα διευθέτησης του ποταμού με σκυρόδεμα και συρματοκιβώτια.
– Τέλος, ολοκληρώνουμε το έργο των αντιπλημμυρικών και τεχνικών έργων στην περιοχή. Σημειώνω σε αυτό το σημείο ότι θα προβούμε και σε παρεμβάσεις εντός του αστικού ιστού του Δήμου, καθώς υπάρχουν σημεία που παρουσιάζουν επικινδυνότητα στον οικισμό της Παστίδας. Συγκεκριμένα, προβλέπονται από την Περιφέρειά μας συμπληρωματικές μελέτες για κάποια ρέματα, τα οποία ενέχουν κινδύνους για κάποιες κατοικίες της περιοχής-και δεν εξετάζουμε πρός το παρόν τα θέματα νομιμοτητας των υφιστάμενων κατασκευών- και μελέτες αντικατάστασης υφιστάμενων τεχνικών λόγω ανεπάρκειας.
Κάθε μέρα καλύτεροι. Με κάθε πρόκληση και πιο δυνατοί. Έτσι προχωράμε μπροστά

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου