Ρεπορτάζ

Δικηγόροι με έμμισθη εντολή στους δήμους διεκδικούν παρατύπως παρακρατημένα ποσά από τις μισθοδοσίες τους!

Δικηγόροι με έμμισθη εντολή στους δήμους όλης της χώρας αλλά και στη Ρόδο έχουν κινήσει τις διαδικασίες αρχικώς με αιτήσεις, που πρόκειται αν δεν ικανοποιηθούν να ασκηθούν αγωγές, για την επιστροφή ποσών που τους παρακρατήθηκαν επί σειράν ετών παράτυπα από την μισθοδοσία τους.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 38 παρ. 2 ν. 3986/2011 καθιερώνεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας. Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των μισθοδοτούμενων υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.ΤΑ, καθώς και των υπαλλήλων όλων ανεξαιρέτως των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και των Ν.Π.Ι.Δ. Επιπλέον καθιερώνεται ειδική εισφορά των ασφαλισμένων του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) πέραν των προβλεπομένων, υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων. Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των δικαιούχων υπαλλήλων του Ταμείου.
Κατ’ εξουσιοδότηση αυτής της διάταξης εκδόθηκε η με αριθμό οικ. 2/57654/0022 (ΦΕΚ 6′ 1853/22.08.2011) «Ειδική εισφορά αλληλεγγύης της παρ. 2α του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α’}» υπουργική απόφαση.
Το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού και αποδίδεται στον Κωδικό Αριθμό Εσόδων.
Το εν λόγω ποσό παρακρατείται κατά την πληρωμή της τακτικής μισθοδοσίας και των λοιπών πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων του μισθοδοτούμενου προσωπικού της παρ. 1 της παρούσας.
Η απόδοση αυτού στον οικείο ΚΑΕ του κρατικού προϋπολογισμού γίνεται κάθε μήνα σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται για την απόδοση και των λοιπών κρατήσεων.
Εξάλλου από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1, 63, 92, 92 Α, 94 του Ν.Δ 3026/1954 «περί του Κώδικος των Δικηγόρων», καθώς και από τον συνδυασμό των διατάξεων 1.7, 8. 42 έως 46 του Ν. 4194/2013 (Νέου Κώδικα Δικηγόρων) με ισχύ από 27-9-2013, προκύπτει ότι είναι ασυμβίβαστη με το λειτούργημα του δικηγόρου, ο οποίος είναι άμισθος δημόσιος λειτουργός, η άσκηση άλλης επιστήμης, τέχνης, ή εμπορίας και γενικώς κάθε εργασίας, υπηρεσίας, ή απασχολήσεως που δεν αρμόζει στην αξιοπρέπεια και ανεξαρτησία του, καθώς επίσης η άσκηση εκ μέρους του οιασδήποτε έμμισθης υπηρεσίας σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
Κατ’ εξαίρεση ο τελευταίος μπορεί να παρέχει με πάγια ετήσια ή μηνιαία αμοιβή καθαρώς νομικές εργασίες νομικού συμβούλου ή δικηγόρου. Η σύμβαση αυτή παροχής νομικών υπηρεσιών με πάγια ετήσια ή μηνιαία αμοιβή η οποία είναι πάντοτε αορίστου χρόνου, έστω και αν συνήφθη για ορισμένο χρόνο, δεν μπορεί ν’ αποτελέσει αντικείμενο σύμβασης εξαρτημένης εργασίας, δεν εφαρμόζονται επ’ αυτής οι γνήσιες διατάξεις νομοθεσίας, παρά μόνο εφόσον επιτρέπει αυτό ειδικός νόμος ή αναλογικά προσαρμόζονται προς τις διατάξεις του Δικηγορικού Κώδικα και δεν αντίκεινται στο δημόσιο χαρακτήρα του δικηγορικού λειτουργήματος, ρυθμίζεται δε από τις διατάξεις του Κώδικα περί δικηγόρων και συμπληρωματικά από εκείνες των περί εντολής και συμβάσεως ανεξαρτήτων υπηρεσιών διατάξεις.
Συνεπώς, οι δικηγόροι που προσλαμβάνονται από ΝΠΔΔ με σχέση έμμισθης εντολής, ανεξάρτητα από τον τρόπο αμοιβής τους, δεν είναι υπάλληλοι τούτων με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, η δε σχέση που τους συνδέει είναι η της αμειβόμενης εντολής και συνεπώς δεν αποκτούν την ιδιότητα υπαλλήλου, τελούντων σε σχέση εξαρτημένης εργασίας από τον εργοδότη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου