Τοπικές Ειδήσεις

Χωρίς κανένα απολύτως κενό ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά

Με τις καλύτερες συστάσεις, ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά για τα νησιά της Δωδεκανήσου τόσο για την Πρωτοβάθμια, όσο και για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αυτό τόνισαν χτες, σε συνέντευξη Τύπου οι προϊστάμενοι της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ.κ. Μπάμπης Ψαράς και Ιωάννης Παπαδομαρκάκης.

Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΨΑΡΑΣ
Αναλυτικότερα, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Ψαράς, παρουσίασε το πλάνο και ανέλυσε τον προγραμματισμό για νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, επισημαίνοντας τα εξής:
«Οι προβλέψεις μας, επιβεβαιώθηκαν με τον πιο θετικό τρόπο. Οι σχολικές μονάδες σε όλο το Νομό Δωδεκανήσου άνοιξαν κανονικά –από το μικρότερο έως και το μεγαλύτερο νησί- όπου οι εκπαιδευτικοί ήταν παρόντες, με τα τμήματα έτοιμα και τα βιβλία, διαθέσιμα. Ήδη ξεκίνησαν τα μαθήματα κανονικά. Είναι μια από τις καλύτερες σχολικές χρονιές των τελευταίων ετών –με την έννοια ότι δεν υπάρχει ούτε ένα κενό (!) Το αντίθετο μάλιστα. Ακόμη και μερικά κενά να σημειωθούν στην πορεία, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να καλύψουμε από την διαθεσιμότητα του προσωπικού. Είναι μια πολύ καλή σχολική χρονιά η οποία ξεκίνησε με πολύ καλούς οιωνούς».
Ο κ. Ψαράς, υπενθύμισε ότι στα νησιά υπάρχουν σχολεία με έναν ή και με δύο μαθητές, όπως στους Αρκιούς (ένας μαθητής), στο Αγαθονήσι (δύο μαθητές), στο Διαφάνι (δύο μαθητές), στην Τέλενδο (ένας μαθητής). «Σε κάθε περίπτωση, η Πολιτεία αναγνωρίζοντας την υποχρέωσή της, δεν θέτει ποτέ σε συζήτηση εάν υπάρχει ένα ή εκατό παιδιά. Τα σχολεία θα στελεχωθούν και τα παιδιά θα έχουν δάσκαλο. Αυτό, τονώνει και το εθνικό συναίσθημα σε περιοχές που έχουν και συμβολική σημασία…» ανέφερε.
Φέτος για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα έχουν 130 μόνιμους εκπαιδευτικούς στην Α’Βάθμια Εκπαίδευση (99 γενικής αγωγής και 31 ειδικής αγωγής). Πέρσι ήταν 445 μόνιμοι εκπαιδευτικοί –όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι παραμένουν- ενώ πρόπερσι διορίστηκαν 70 μόνιμοι ειδικής αγωγής: «Αυτοί οι αριθμοί είναι πολύ μεγάλοι για την περιοχή μας, που είχε να δει μόνιμο προσωπικό πολλά χρόνια. Οι μόνιμοι είναι υποχρεωμένοι να μείνουν δύο χρόνια στην περιοχή που διορίστηκαν ενώ δημιουργούν μια διαφορετική σχέση και επαγγελματικό προφίλ. Η σχολική μας κοινότητα, γίνεται πλουσιότερη με τους μόνιμους».
Ειδικά για τον νέο θεσμό του ολοήμερου σχολείου, ο κ. Ψαράς περιέγραψε την κατάσταση ως εξής: «Αυτή την στιγμή, στην πόλη της Ρόδου, από τα 15-16 σχολεία, τα 14 θα λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο. Αυτό συμβαίνει και στα χωριά αλλά και στα υπόλοιπα νησιά. Για τα δημοτικά σχολεία το ποσοστό έως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα φτάσει το 90%. Συνεπώς, οι γονείς αγκάλιασαν τον νέο θεσμό. Οι προϋποθέσεις, είναι πολύ θετικές και ελκυστικές τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ήταν ήδη θεσμοθετημένη η Ζώνη-1 όπου τα παιδιά, μετά τα μαθήματά τους, έχουν τη δυνατότητα να χαλαρώσουν, να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα και να απασχοληθούν –υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Υπήρξε και η Ζώνη-2 έως τις 16:00 και τώρα, προστέθηκε η Ζώνη-3 από τις 16:00-17:30 όπου γίνονται πολλές δραστηριότητες. Η σχολική μονάδα προσφέρει εκπαιδευτικό έργο σε διάφορα μαθήματα. Δεν είναι ώρες μαθημάτων, είναι ώρες χαλάρωσης!»
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΠΑΔΟΜΑΡΚΑΚΗΣ
Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση του κ. Παπαδομαρκάκη, ο οποίος περιέγραψε την κατάσταση στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Δωδεκανήσου καθώς η νέα σχολική χρονιά, τα βρήκε όλα στην… θέση τους:
«Τα σχολεία μας, ξεκίνησαν με τα καλύτερα δεδομένα. Έγινε ο αγιασμός στις σχολικές μονάδες σε όλα τα νησιά, μοιράστηκαν τα βιβλία και ξεκίνησαν τα μαθήματα. Είμαι στην ευχάριστη θέση να δηλώσω ότι ξεκινήσαμε την νέα σχολική χρονιά ΧΩΡΙΣ κενά –κάτι που δεν έχει γίνει εδώ και χρόνια. Ακόμη κι όπου υπήρξε κενό, το διευθετήσαμε. Ενδεχομένως στην πορεία να δημιουργηθούν κενά με θέματα αδειών κ.λπ. Ωστόσο, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να καλυφθούν όλα αφού υπάρχει πλεόνασμα σε προσωπικό. Και είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που υπάρχουν εκπαιδευτικοί, και το έμψυχο υλικό που είναι οι μαθητές μας, έχουν την δυνατότητα να βοηθηθούν, να κάνουν τα μαθήματά τους φέτος, χωρίς άγχος».
Ερωτηθείς σχετικά με τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, ο κ. Παπαδομαρκάκης δήλωσε πως πέρσι έγιναν 718 μόνιμοι διορισμοί: «Η Πολιτεία, είχε να κάνει μόνιμους διορισμούς από το 2010. Διόρισαν για ειδική αγωγή πριν από 4 χρόνια, αλλά για γενική εκπαίδευση διορίστηκαν πέρσι 718 και φέτος 175 άτομα. Επιπλέον, έχουν γίνει και περίπου 80 προσλήψεις αναπληρωτών. Συνεπώς, υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές. Να σας θυμίσω ότι πριν από πολλά χρόνια δεν είχαμε διορισμούς, αλλά κενά: είχαμε 200 – 250 κενά που καλύπτονταν μόνον από αναπληρωτές –ο αριθμός των οποίων ήταν περίπου…. 600 (!) Φέτος πια, δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα. Ακόμη κι αν προκύψουν κενά, άδειες κ.λπ. υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί».
Ενδιαφέρουσα παράμετρο, αποτελεί το ό,τι έχουν δοθεί κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, για να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες στα νησιά μας:
«Ένα κίνητρο ήταν η μοριοδότηση, που δόθηκε, τελικά. Συνεπώς, όταν οι εκπαιδευτικοί μεταβαίνουν στα νησιά, παίρνουν διπλά μόρια, βοηθώντας τους στην εξέλιξή τους. Επιπλέον, νέα κίνητρα δίδονται και στους μονίμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν για δύο χρόνια. Άλλο θέμα που αφορά στους αναπληρωτές, είναι η δυνατότητα σίτισης στην Λέσχη Στρατιωτικών. Τελικά, βρίσκονται λύσεις όταν υπάρχει καλή θέληση…»
Καταλήγοντας, ο κ. Παπαδομαρκάκης αναφέρθηκε στο πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας την ανάγκη να υπάρχει συνεννόηση και συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις τοπικές αρχές.

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου