ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Υποβλήθηκαν πάνω από 6 εκατ. φορολογικές δηλώσεις – 30% χρεωστικά εκκαθαριστικά, 20% πιστωτικά

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΔΗΜΟΣΙΟ

Το στοί­χη­μα φαί­νε­ται να κερ­δί­ζουν εφέ­τος η Ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δη­μο­σί­ων Εσό­δων, οι πο­λί­τες, αλλά και οι λο­γι­στές, καθώς για πρώτη φορά οι φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις υπο­βάλ­λο­νται πολύ νω­ρί­τε­ρα από κάθε άλλη χρο­νιά και μά­λι­στα το χρο­νο­διά­γραμ­μα που έχει τεθεί, προς το παρόν, τη­ρεί­ται απα­ρέ­γκλι­τα! Μία ημέρα πριν ολο­κλη­ρω­θεί επί­ση­μα η εφε­τι­νή δια­δι­κα­σία υπο­βο­λής των εντύ­πων της εφο­ρί­ας τα στοι­χεία επι­βε­βαιώ­νουν του λόγου το αλη­θές.

Σε σύ­γκρι­ση με τον αντί­στοι­χο πε­ρυ­σι­νό μέσο όρο, οι δι­καιού­χοι θα λά­βουν υψη­λό­τε­ρη επι­στρο­φή κατά μόλις 4 ευρώ

Έως την Πα­ρα­σκευή 11 Ιου­λί­ου, δη­λα­δή 4 ημέ­ρες πριν λήξει η προ­θε­σμία που προ­βλέ­πει ο νόμος για συ­μπλή­ρω­ση και εμπρό­θε­σμη υπο­βο­λή των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων και είχαν στα­λεί στο σύ­στη­μα TAXISnet 6.329.585 έντυ­πα E1, δη­λα­δή το 96,2% του συ­νό­λου.

Αυτό και μόνο δεί­χνει ότι τε­λι­κά όταν κά­ποιος γνω­ρί­ζει ότι δεν πρό­κει­ται να δοθεί πα­ρά­τα­ση τε­λι­κά ακο­λου­θεί το νόμο και τον εφαρ­μό­ζει. Είναι βέ­βαιο ότι τη Δευ­τέ­ρα 15 Ιου­λί­ου σχε­δόν το σύ­νο­λο των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων θα έχουν υπο­βά­λει τα έντυ­πα της εφο­ρί­ας, παρά τις όποιες δυ­σκο­λί­ες υπερ­φόρ­τω­σης του συ­στή­μα­τος πα­ρα­τη­ρού­νται τις τε­λευ­ταί­ες ημέ­ρες, καθώς σπεύ­δουν και οι τε­λευ­ταί­οι να εκ­πλη­ρώ­σουν τη βα­σι­κό­τε­ρη φο­ρο­λο­γι­κή υπο­χρέ­ω­σή τους ένα­ντι του κρά­τους.

Αξί­ζει να το­νι­στεί ότι ο Διοι­κη­τής της ΑΑΔΕ κ. Γιώρ­γος Πι­τσι­λής ήταν εκεί­νος που ει­ση­γή­θη­κε στην πο­λι­τι­κή ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών να τρέ­ξουν όλες οι δια­δι­κα­σί­ες πολύ νω­ρί­τε­ρα ώστε και να μην χρειά­ζο­νται να δί­νε­ται η μία πα­ρά­τα­ση μετά την άλλη και να ομα­λο­ποι­η­θεί η δια­δι­κα­σία των προ­συ­μπλη­ρω­μέ­νων δη­λώ­σε­ων, άρα να υπάρ­ξει με­γα­λύ­τε­ρη διευ­κό­λυν­ση των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων. Επί­σης, όταν το κρά­τος γνω­ρί­ζει πολύ νω­ρί­τε­ρα τι έχει να ει­σπρά­ξει μπο­ρεί να γί­νε­ται κα­λύ­τε­ρος προ­γραμ­μα­τι­σμός και των πα­ρο­χών που είναι να δώσει ενό­ψει σύ­ντα­ξης του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού του 2026 και φυ­σι­κά των εξαγ­γε­λιών του πρω­θυ­πουρ­γού από το βήμα της ΔΕΘ.

Η τε­ρά­στια αντα­πό­κρι­ση των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων στη δια­δι­κα­σία συ­μπλή­ρω­σης και υπο­βο­λής των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων απο­δί­δε­ται τόσο στο κατά πολύ νω­ρί­τε­ρα άνοιγ­μα της σχε­τι­κής εφαρ­μο­γής όσο και στο γε­γο­νός ότι εφέ­τος οι προ­συ­μπλη­ρω­μέ­νες δη­λώ­σεις ήταν ακόμη πε­ρισ­σό­τε­ρες από πέ­ρυ­σι, ενώ και τα πο­σο­στά έκ­πτω­σης για εφά­παξ πλη­ρω­μή του φόρου είναι πιο υψηλά για εκεί­νους που πά­τη­σαν όσο το δυ­να­τόν νω­ρί­τε­ρα το κου­μπί απο­στο­λής των εντύ­πων της εφο­ρί­ας και μειω­μέ­να για εκεί­νους που επι­λέ­ξουν τον τε­λευ­ταίο μήνα υπο­βο­λής.

Μά­λι­στα, ακόμη πιο εντυ­πω­σια­κά είναι τα στοι­χεία αν συ­γκρί­νει κα­νείς το τι είχε συμ­βεί την αντί­στοι­χη πε­ρυ­σι­νή φο­ρο­λο­γι­κή πε­ρί­ο­δο όπου το ση­με­ρι­νό αριθ­μό υπο­βο­λής τον είχε «πιά­σει» η ΑΑΔΕ αρχές Αυ­γού­στου, δη­λα­δή 20 ημέ­ρες μετά.

Η ει­κό­να από τις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις

Ας δούμε όμως τι έχει προ­κύ­ψει μέχρι στιγ­μής από τις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις που έχουν υπο­βλη­θεί μέχρι στιγ­μής. Για πε­ρί­που έναν στους τρεις φο­ρο­λο­γού­με­νους το απο­τέ­λε­σμα της εκ­κα­θά­ρι­σης είναι χρε­ω­στι­κό, δη­λα­δή θα πλη­ρώ­σουν πρό­σθε­το φόρο, και για έναν στους πέντε οι δη­λώ­σεις τους είναι πι­στω­τι­κές, δη­λα­δή θα λά­βουν επι­στρο­φή φόρου. Από την άλλη για πε­ρί­που τέσ­σε­ρις στις 10 φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις που υπο­βάλ­λο­νται το απο­τέ­λε­σμα της εκ­κα­θά­ρι­σης είναι μη­δε­νι­κό.

Μαζί με τις 6.329.585 φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις έχουν συ­νυ­πο­βλη­θεί 3.127.323 έντυ­πα Ε2 (ανα­λυ­τι­κή κα­τά­στα­ση για τα μι­σθώ­μα­τα ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2024) και 1.397.373 έντυ­πα Ε3 (κα­τά­στα­ση οι­κο­νο­μι­κών στοι­χεί­ων από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα). Το σύ­νο­λο των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων που πρέ­πει να υπο­βλη­θούν εφέ­τος ανέρ­χε­ται σε πε­ρί­που 6.690.000 που αντι­στοι­χούν σε πε­ρί­που 9.000.000 ΑΦΜ.

Υπεν­θυ­μί­ζε­ται ότι τα χρο­νο­διά­γραμ­μα­τα υπο­βο­λής είναι προ­κα­θο­ρι­σμέ­να και δεν ανα­μέ­νε­ται να δοθεί κά­ποια πα­ρά­τα­ση στη δια­δι­κα­σία, ενώ η ΑΑΔΕ ήδη προ­χω­ρά­ει σε επι­στρο­φές φόρου με δια­δι­κα­σί­ες fast track.

Από το σύ­νο­λο των 6.329.585 φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων που έχουν υπο­βλη­θεί έως την Πα­ρα­σκευή το βράδυ, πο­σο­στό 34,28% ή 2.169.782 φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις (υπό­χρε­οι ή και σύ­ζυ­γοι αυτών) έχουν χρε­ω­στι­κό εκ­κα­θα­ρι­στι­κό και ο πρό­σθε­τος φόρος που κα­λού­νται να πλη­ρώ­σουν οι υπό­χρε­οι ανέρ­χε­ται συ­νο­λι­κά σε 4,29 δισ. ευρώ ή κατά μέσο όρο 1.977 ευρώ.

Αντί­θε­τα, για 1.397.572 φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις (22,08% επί του συ­νό­λου), έχει προ­κύ­ψει πι­στω­τι­κό εκ­κα­θα­ρι­στι­κό ση­μεί­ω­μα, με την εφο­ρία να πρέ­πει συ­νο­λι­κά να επι­στρέ­ψει 529,65 εκατ. ευρώ ή κατά μέσο 379 ευρώ.

Για την πλειο­ψη­φία, όμως, των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων που έως την Πα­ρα­σκευή 11 Ιου­λί­ου είχαν υπο­βλη­θεί και ανέρ­χο­νται σε 2.762.231 (43,64% επί του συ­νό­λου) δεν προ­κύ­πτει πρό­σθε­τος φόρος ούτε θα επι­στρα­φεί κά­ποιο ποσό στους υπό­χρε­ους ή και τους συ­ζύ­γους καθώς γι΄ αυ­τούς η εκ­κα­θά­ρι­ση που προ­έ­κυ­ψε είναι μη­δε­νι­κού απο­τε­λέ­σμα­τος.

Πέ­ρυ­σι στις 31/12/2024 οι φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις που είχαν υπο­βλη­θεί συ­νο­λι­κά (εμπρό­θε­σμες και εκ­πρό­θε­σμες) είχαν ανέλ­θει σε 6.695.000 και ο μέσος φόρος που είχε προ­κύ­ψει για 2.348.988 φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις με χρω­στι­κό υπό­λοι­πο ήταν 2.050 ευρώ. Αυτό ση­μαί­νει ότι εφέ­τος η μέση επι­βά­ρυν­ση για τις χρε­ω­στι­κές δη­λώ­σεις είναι κατά πε­ρί­που 73 ευρώ λι­γό­τε­ρα από πέ­ρυ­σι.

Στην πε­ρί­πτω­ση εκεί­νων που έχουν επι­στρο­φή φόρου σε σύ­γκρι­ση με τον αντί­στοι­χο πε­ρυ­σι­νό μέσο όρο θα λά­βουν υψη­λό­τε­ρη επι­στρο­φή κατά μόλις 4 ευρώ. Μένει βέ­βαια να ολο­κλη­ρω­θεί η εφε­τι­νή εκ­κα­θά­ρι­ση για να δια­πι­στω­θεί αν αυτές οι δια­φο­ρές θα είναι δια­φο­ρε­τι­κές σε σύ­γκρι­ση με τα έως τώρα στοι­χεία.

Όσον αφορά στις επι­στρο­φές ή τους συμ­ψη­φι­σμούς που ήδη έχουν πραγ­μα­το­ποι­η­θεί, σύμ­φω­να με τα στοι­χεία της ΑΑΔΕ, συ­νο­λι­κά έχουν λάβει ποσά επι­στρο­φής ή έχουν συμ­ψη­φι­στεί τα ποσά που πρέ­πει να ει­σπρά­ξουν με αυτά που χρω­στούν (π.χ. ΕΝΦΙΑ ή άλλες οφει­λές) 1.492.159 δι­καιού­χοι ή 93,6 % επί του συ­νό­λου εκεί­νων που δι­καιού­νται επι­στρο­φή. Μά­λι­στα το ποσό της επι­στρο­φής ή του συμ­ψη­φι­σμού ανέρ­χε­ται σε 384,1 εκατ. ευρώ και το μέσο ποσό σε 257 ευρώ.

Άμεση επι­στρο­φή φόρου (ενή­με­ροι δι­καιού­χοι χωρίς χρέη) έχουν λάβει 1.023.096 φο­ρο­λο­γού­με­νοι με συ­νο­λι­κό ποσό 237 εκατ. ευρώ ή κατά μέσο όρο 231 ευρώ, ενώ για 442.098 πο­λί­τες έγινε κε­ντρι­κός συμ­ψη­φι­σμός με επι­στρο­φή συ­νο­λι­κού ποσού 124,8 εκατ. ευρώ ή κατά μέσο όρο 282 ευρώ.

Σύμ­φω­να με το κα­θε­στώς που εφαρ­μό­ζει εφέ­τος η ΑΑΔΕ:

Επι­στρο­φές φόρου ει­σο­δή­μα­τος σε φο­ρο­λο­γού­με­νους που δεν έχουν φο­ρο­λο­γι­κές ή ασφα­λι­στι­κές οφει­λές ή δέ­σμευ­ση ενη­με­ρό­τη­τας, απο­στέλ­λο­νται στην Τρά­πε­ζα της Ελ­λά­δος για άμεση επι­στρο­φή σε εβδο­μα­διαία βάση.

Επι­στρο­φές φόρου ει­σο­δή­μα­τος σε φο­ρο­λο­γού­με­νους που δεν έχουν δέ­σμευ­ση ενη­με­ρό­τη­τας και έχουν φο­ρο­λο­γι­κές ή ασφα­λι­στι­κές οφει­λές, συμ­ψη­φί­ζο­νται κε­ντρι­κά ανά εβδο­μά­δα, αρχής γε­νο­μέ­νης από 5-6 Απρι­λί­ου. Όσοι συμ­ψη­φι­σμοί δεν θα μπο­ρούν να διε­νερ­γη­θούν κε­ντρι­κά, διεκ­πε­ραιώ­νο­νται στον συ­ντο­μό­τε­ρο δυ­να­τό χρόνο από τις αρ­μό­διες Υπη­ρε­σί­ες, ΔΟΥ / ΚΕ­ΒΕΙΣ, χωρίς να απαι­τεί­ται υπο­βο­λή αι­τή­μα­τος επι­στρο­φής από τον φο­ρο­λο­γού­με­νο.

Οφει­λές από τον φόρο ει­σο­δή­μα­τος θα συμ­ψη­φί­ζο­νται κατά προ­τε­ραιό­τη­τα με δι­καιώ­μα­τα επι­στρο­φής, που υπάρ­χουν ή θα γεν­νη­θούν μέχρι τις 31 Ιου­λί­ου 2025, ώστε σε πε­ρί­πτω­ση εξό­φλη­σης του φόρου ει­σο­δή­μα­τος μέσω του συμ­ψη­φι­σμού, να χο­ρη­γεί­ται το πο­σο­στό έκ­πτω­σης που αντι­στοι­χεί στον χρόνο υπο­βο­λής της δή­λω­σης.

Aπα­ραί­τη­τη προ­ϋ­πό­θε­ση για την επι­στρο­φή των φόρων στους δι­καιού­χους είναι η ορθή δή­λω­ση του λο­γα­ρια­σμού ΙΒΑΝ στην ψη­φια­κή πύλη myAADE στη δια­δρο­μή Μη­τρώο & Επι­κοι­νω­νία / Δή­λω­ση Λο­γα­ρια­σμού ΙΒΑΝ. Απο­δε­κτοί είναι οι λο­γα­ρια­σμοί ΙΒΑΝ που τηρεί ο δι­καιού­χος σε πα­ρό­χους υπη­ρε­σιών πλη­ρω­μών σε χώρες εντός του Ενιαί­ου Χώρου Πλη­ρω­μών σε Ευρώ (SEPA).

Αξί­ζει να το­νι­στεί ότι όσοι υπέ­βα­λαν δη­λώ­σεις έως τις 30 Απρι­λί­ου θα έχουν φέτος αυ­ξη­μέ­νη έκ­πτω­ση φόρου της τά­ξε­ως του 4% σε πε­ρί­πτω­ση εφά­παξ κα­τα­βο­λής έως τις 31 Ιου­λί­ου 2025. Οι υπό­λοι­ποι θα έχουν την ίδια εκτύ­πω­ση με τα προη­γού­με­να χρό­νια (3%) με εξαί­ρε­ση όσοι επι­λέ­ξουν να υπο­βά­λουν φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση τις τε­λευ­ταί­ες 30 ημέ­ρες της προ­θε­σμί­ας και συ­γκε­κρι­μέ­να από 16 Ιου­νί­ου έως 15 Ιου­λί­ου (κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία). Οι συ­γκε­κρι­μέ­νοι φο­ρο­λο­γού­με­νοι εφό­σον επι­λέ­ξουν την εφά­παξ πλη­ρω­μή του πρό­σθε­του φόρου θα έχουν έκ­πτω­ση φόρου 2%.

Τέλος, όσοι υπο­βά­λουν φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις αλλά στην πο­ρεία δια­πι­στώ­σουν ότι έχουν κάνει κά­ποιο λάθος ή έχουν πα­ρα­λεί­ψει κά­ποιο στοι­χείο μπο­ρούν να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση έως την κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία στις 15 Ιου­λί­ου χωρίς να επι­βα­ρυν­θούν με κά­ποιο πρό­στι­μο. Μετά την ημε­ρο­μη­νία αυτή το πρό­στι­μο ανέρ­χε­ται σε 100 ευρώ, ενώ είναι μη­δε­νι­κό το πρό­στι­μα αν η τρο­πο­ποί­η­ση αφορά στοι­χεία ενη­με­ρω­τι­κού χα­ρα­κτή­ρα.

Πηγή: ΟΤ

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.